• ЈПД

#558: Вежба цртања пнеуматске шеме

Опште информације

  • Наставник:
    Раде Радицовић
  • Назив школе:
    Техничка школа, Зајечар
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Зајечар
  • Предмет:
    Хидрауличке и пнеуматске компоненте
  • Одељење:
    2. разред - Е23
  • Број ђака:
    28
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљеви:
- ученици ће упознати уређај за утискивање логотипа
- ученици ће научити цртати и читати функционалне шеме,
- оспособљавање ученика да прати рад пнеуматских компоненти
Исходи:
Ученици ће моћи да објаснити принцип рада цилиндара и принцип рада разводника
Ученици схватају примену пнеуматских компоненти и упознају програм за цртање шема и симулацију процса FluidSIM_p.


Детаљан опис

Уводни део
Наставник објављује кратко упутство и наставни материјал, иницира дискусију.
Ученици читају објаву, задатак и одгледају видео. Дискутују ( јавне поруке у FB групи и/или појединачне у Mesenger_u ) са наставником или међусобно. Анализирају могућа решења,
Главни део
Рад на решавању задатка на папиру и провера шеме у FluidSIM_u на рачунару. Након провере шеме симулацијом приступа се изради спецификације компоненти у програму. Ради се извештај реализоване вежбе
Наставник кроз мотивационо питање и видео демонстрације стимулише ученике на дискусију, даје потребна кратка додатна. Наставник са питањима/коментарима, саветује, координира, помаже.
Ученици индивидуално и/или групно (договарају се порукама међусобно у групи и/или појединачно приватним порукама, размењују слике могућих решења) решавају шему на радним листовима / помажу се међусобно и при томе користе извештаје предходних вежби. Шему са радних листова цртају на рачунару и проверавају испраност преко симулације у програму FluidSIM. Дискутују о грешкама и отклањању истих и анализирају слична решења. На радном листу завршавају извештај.
Ученици раде брзином која одговара њима према стеченим знањима и афинитету.

Завршни део
Објављивање резултата рада, извештаја реализоване вежбе.
Кратак резиме,изброр ученичких радова и презентовање у групи уз додатна објашњења решеног задатка, ако је потребно наставник презентује своје решење задатка.
Незаобилазна метода демонстрација видео материјала и слика.


Платформе и опрема

FaceBook друштвена мрежа, FB група за учење и Mesenger
https://www.facebook.com/groups/1948807555412787/
PC рачунар


Дигитални алати

MS Word, за обраду текста задатка и радних листова,
Foxit Pdf Reader, за креирање PDF документа,
FESTO FluidSIM_p, за цртање пнеуматских шема и симулацију процеса,
Flashback Express 5 Recorder, за снимање екрана у видео,
Winndows Movie Maker 6, за обраду видео материјала
Windows odsečak i skica, за сликање екрана и ситне интервенције на слици.


Литература

Pneumatics Basic Level, Textbook TP 101– Peter Croser, Frank Ebel, FESTO Didactic Gmbh, Germany
Наставни материјал наставника.


Самопроцена часа

Самопроцена часа
https://drive.google.com/file/d/1WUI-jVjnunO5Q_H-mvdLc8ZXrUHoHqvM/view?usp=sharing


Оцена ученика

Google упитник на линку:
https://docs.google.com/forms/d/1nRplgasq_1xYf4nyKSt6FdGp_UxyYaMg0ZZpRucorTA/viewanalytics?fbclid=IwAR3F8MD9X00UL80Cyv4RaoV0M63OtbZqZRsB8IA4V-zAGmEJal6uPV4yDMA


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Припремљеним наставним материјалом, задатак са радни листовима и видео материјал, лако и брзо се презентује наставна јединица ученицима али је потребно доста времена за припрему материјала као што су видео клипови са демострацијом рада када се реализује први пут.


Предности и потешкоће за ученике

Код ученика, којима недостаје „жива“ реч видео презентација задатка и поступка решавања је од великог значаја, проблеми који се јављају су најчешће техничке природе као један број ученика немају одговарајући рачунар, па користе таблет или мобилни телефон на којима не могу инсталирати софтвер који је потребан за рад, или немају сталну Интернет везу.