Циљ наставе је био обрада једне теме кроз више различитих предмета и повезивање мешупредметних компентенција општеобразовне и стручне наставе.
Исход часа је мотивација ученика да у ситуацијама учења користе различита изворе и повезују знање из различитих предмета.
Уводни део;
На састанку тима за међупредметне компетенције договорено је да се међупредметни пројекат Хуманизам и ренесанса реализује током другог полугодишта школске године 2019-2020.
Сваки предмет који у наставном програму има ту тему обрађиваће се на часу посебно, а затим ће се одржати један огледни час на коме ће бити представљени најважнији тематски делови из сваког предмета.
Са пројектом се започело у условима редовног школовања, али је он прекинут новонасталом ситуацијом.
На иницијативу наставника и ученика да већ урађени материјал не треба оставити недовршеним, покушали смо да у новонасталим околностима у условима онлајн наставе завршимо пројекат.
Разрада:
Органиѕовано је више видеокол састанака са различитим групама ученика на којима су се одредила њихова интересовања у оквиру одређених областима различитих предмета.
Коришћени су важећи уџбеници, пригодни интернет садржаји. Затим су ученици имали задатак да на часовима Рачунарства и информатике у оквиру Гугл учионице ураде презентације у програму Power Point.
На крају је тим за међупредметне компентенције одабрао најрепрезентативније делове презентација из појединачних предмета и сачинио нову колажну презентацију коју смо скратили и прилагодили условима овог конкурса.
Овим сматрамо да смо добили нови едукативни материјал који сваки ученик по потреби може користити, а сматрамо да ће овај начин учења повећати мотивацију за стицањем знања јер је близак њиховим интересовањима и начину приказивања садржаја.
Гугл учионица, вајбер видео позив и конференцијска веза
Youtube, Power Point, Word, Google претраживач, интернет сајтови, Wikipedia,
Важећи уџбеници за општеобразовну и стручну наставу који су намењени уметничке школе, текстови са интернет сајтова
По степену ангажовања и обиљу материјала који су достављали процењено је да им овакав начин рада одговара више него рад у редовним условима рада.
Пројекат је одржан као огледни час и тек ћемо проценити употребну вредност урађеног материјала у будоћности.
Радо су прихватили учешће у овом пројекту па закључујемо да им се допао овакав начин рада.
Колега
Подршка се састојала у размени идеја, коментарима и смерницама које смод авали једни другима.
Предности: свако је могао да бира време израде
Потешкоће; Техничке могућности и отежана комуникација
Предности: раде са саврееним средствима , истраживачки начин учења
Потешкоће; Техничке могућности ученика (недостатак рачунара и интернет конекције ) и отежана комуникација