• ЈПД

#57: Обрада наставне јединице Декартов правоугли координатни систем у равни

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Кузељевић
  • Назив школе:
    Васа Стајић, Нови Сад
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Нови Сад
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    7-1
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални, групни и индивидуални

Презентација

Правоугли координатни систем у равни.pdf

Корисни линкови

https://youtu.be/qmp--nPh8MQ
https://www.youtube.com/watch?v=ZCfpkh--vpw
https://www.facebook.com/matematikavasastajic/posts/224288312240531?__tn__=-R
https://www.facebook.com/matematikavasastajic/posts/224887305513965?__tn__=-R


Циљ и исходи наставе

Циљ часа је да се ученици упознају са правоуглим координатним системом у равни и представљањем тачака у том систему, као и да одреде растојање између две тачке у координатном систему, и средиште дужи.


Детаљан опис

Пре самог часа ученици су погледали видео лекцију коју сам припремила за њих и поставила на свом YouTube каналу.
У уводном делу онлајн часа ученици су заједно решавали први задатак где је требало приказати 6 тачака у координатном систему. Сви ученици су добили приступ белој табли, где су показали сјајан тимски рад, јер су један по један уцртавали тачке, нису реметили рад других ученика, и заједно су успешно урадили први задатак, договарајући се ко ће који део да уцрта. Овај део није био једноставан, први пут су користили белу таблу, цртали праве линије, писали бројеве и додавали тачке (звезду/срце).
У наредном делу часа смо се упознали како функционише GeoGebra, убацивали смо тачке и добили слику вука.
Касније смо прешли на увежбавање задатака, ученици су индивидуално решавали, диктирали решење, а ја сам записивала јер они нису имали одговарајућу опрему, ја сам користила оловку повезану са таблетом.
Овај приступ је децу заинтересовао да се више укључе, а домаћи задатак да одгонетну загонетни предмет или животињу је био пун погодак, не само да су одгонетнули предмет/животињу него су додатно бојили и улепшавали.
Како је већина ученика предала домаћи задатак и нису тражила додатну помоћ, циљ часа је испуњен.


Платформе и опрема

За постављање видео лекције, домаћег задатка и прегледање истог, као и за комуникацију са ученицима користила сам Гугл учионицу.
Онлајн час смо одржали путем Zoom платформе, ја сам користила таблет са оловком, а они компјутер/телефон.


Дигитални алати

PowerPoint, WordPress, YouTube, Zoom, GeoGebra, Lino


Литература

МАТЕМАТИКА за 7. разред основне школе, Герундијум, 2009,
Збирка задатака из математике за 7. разред основне школе, Герундијум, 2009
др Синиша Јешић, Драгица Мишић, Марко Игњатовић, Наташа Бабачев


Оцена ученика

После онлајн часа сам креирала једну Lino таблу, где су ученици написали своје утиске о онлајн часу.
http://linoit.com/users/MarijaK/canvases/%D0%A3%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%86%D0%B8%20%D0%BE%20%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D1%98%D0%BD%20%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%83


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Једна колегиница коју сам упознала на eTwinning платформи нам је одржала обуку о коришћењу Zoom-а. Инспирацију за снимање видео лекција добила сам од колега из школе коју су преко Erasmus пројекта- EduIn ишли на обуку у Италију и пренели нам драгоцена искуства.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност онлајн часова је што омогућава интеракцију између ученика, и ученика и наставника.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици лакше савладају лекције, када сами решавају задатке, а наставник је ту за сва питања и недоумице. Недостатак је што немају сви ученици микрофон и не могу да решавају задатке.