• ЈПД

#571: Welcome to the world of reported questions!

Опште информације

  • Наставник:
    Татјана Савић
  • Назив школе:
    Средња школа Мали Зворник, Мали Зворник
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Мали Зворник
  • Предмет:
    Енглески језик
  • Одељење:
    II6
  • Број ђака:
    29
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ часа: ученици обнављају и проширују знање о упитним конструкцијама у индиректном говору кроз практичну употребу научених правила.
Исходи: ученици примењују научена правила; повезују и упоређују правила у нашем језику и у енглеском; праве разлику између начина формирања потврдних и упитних конструкција у индиректном говору; прилагођавају правила фонду речи који поседују.


Детаљан опис

Увод:
- Комуникацијом преко Viber платформе ученици су се подсетили шта је то индиректни говор, која правила се морају поштовати и направљена је разлика у формирању потврдних и упитних конструкција. Истакнут је циљ часа.
Централни део:
- Ученицима је достављена PPP као attachment.
- Истовремено смо пратили слајдове. Ученици су читали стрип наглас, а потом решавали задатке намењене за самостални рад. Коментарисали су и стрип и тежину вежби, времена, процес трансформације. Ученици су додавали питања које би јунаци стрипа могли рећи, а потом су их пребацивали у индиректни говор. Вежба је изазвала доста смеха због креативности ученика. Било је неочекиваних питања, грешки, помагања око вокабулара, правила, до тачних конструкција.
Завршни део:
- Ученици су поновили правила.
- На последњем слајду је био домаћи. Објашњена су очекивања, начин решавања, постављен је рок за рад и начин доставе домаћег задатка.

Иновативне методе: употреба стрипа у настави.

За час сам се припремала пратећи интересовања ученика. Тема није баш забавног карактера (граматика), али је креативношћу приближена ученицима. Од самог теоретског обнављања па до краја били су активни кроз разговор, читање, предлагање, смишљање питања, транформације, помоћи другима. Мој приступ је веома отворен за сарадњу, спонтаност, новине, праћење интересовања и повезивање са наставним садржајима. Ученици одлично реагују, што осим њиховог активног учешћа, показује и проценат упешности рада домаћег.


Платформе и опрема

Настава је изведена кроз Viber Community групу и Facebook групу.
Коришћена средства: уџбеник, речник, књиге, интернет садржаји, фотографије.
Коришћена опрема: рачунар и телефон.


Дигитални алати

На овом часу коришћен је Pixton.
На другим часовима користила сам: Lino, Padlet, Filmora, Google učionica, Blogger, You tube.
Сви ови алати имају резличите употребе и дају могућности за креирање, те у стога и часови били веома разнолики. Ученицима су константно одржаване пажња и знатижеља и били су мотивисани за рад.


Литература

За извођење овог часа коришћен је уџбеник Solutions - Pre-intermediate SB, Paul A Davies, Oxford University Press.


Самопроцена часа

По реакцијама ученика, коментарима и степену укључености у активности се већ током часа могла видети успешност самог часа.


Опис подршке

Подршку сам добила од школског психолога Бојане Брајић којој се најчешће обраћам за савет, али и критички осврт.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности:
- уштеда времена за транспорт до посла;
- мноштво дигиталних алата и извора;
- брже добијање повратних информација;
- дигитална писменост.
Потешкоће:
- немогућност реалне провере и оцене знања и постигнућа;
- превише времена испред рачунара, телефона;
- мањак социјализације, размене идеја, сарадње са колегама;
- немање техничке опреме, слаб интернет.


Предности и потешкоће за ученике

Предности:
- већа слобода да се изразе;
- сарадња међу ученицима је на вишем нивоу;
- рад од куће;
- могућност да више пута погледају припремљени час (презентацију, аудио или видео снимак);
- могућности интернета користе у едукативне сврхе, а не само забаву;
- дигитална писменост.
Потешкоће:
- превише времена испред рачунара, телефона;
- мањак социјализације;
- немање техничке опреме, слаб интернет.