• ЈПД

#572: Пројекат – на даљину: ОД СЕМЕНА ДО БИЉКЕ, ПА У НАШЕ “ЗДРАВЕ” ТАЊИРЕ!

Опште информације

  • Наставник:
    Драгана Гавриловић-Обрадовић
  • Назив школе:
    Ђура Јакшић, Каћ
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Нови Сад
  • Предмет:
    Пројектна настава
  • Одељење:
    Први разред, пето одељење
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ: Уочавање фаза развоја биљке и њених главних делова, као и значаја биљака у исхрани;
Исходи – ученик ће бити у стању да:
- идентификује биљке из непосредног окружења и њихову разноврсност на основу изгледа; - уочи фазе развоја биљке; - препозна и именује делове биљака; - снађе се у башти помоћу просторних одредница; - понаша се тако да не угрожава биљке у свом окружењу;
- биљке користи као материјал за рад; - обликује једноставне фигуре од делова биљака и креира „тањир“ здраве хране;


Детаљан опис

Уводна активност:
Ученици су се, преко платформе Гугл учионице, упознали са темом пројекта која је раније била најављена кроз обраду сродних садржаја из предмета Свет око нас. Након тога, на истој платформи, добијају следеће истраживачке задатке:
1.Пројекција филма о Животном циклусу биљке (платформа е-учионице Дигитални уџбеник предмета Свет око нас)
2.Праћење посејане биљке од семена, преко клице до биљке са стаблом и листовима (фотографисати по фазама)
Централне активности
3.Посета башти и/или пластенику са родитељем или неким другим “ратаром-експертом”- баком, деком, комшијом, ... (биљке у њима, активности, послови, ...)
4.Базар здраве хране у кућним условима. Послужити укућане “маштовитим и здравим тањирима”креираним од воћа, поврћа и/или житарица;
Завршна активност
5.Организовање дигиталне изложбе финалних продуката пројекта путем презентације, за родитеље и друге чланове породица, као и за остале ученике и раднике школе путем школског сајта.
Интегрисани приступ у оквиру пројектних активности је посебно иновативан ученицима првог разреда. Ученике је мотивисао нов начин комуникације са учитељицом (на даљину), као и практични радови које су реализовали са одраслима. Све активности су фотографисали и прослеђивали у Гугл учионицу како би се креирала одељенска дигитална изложба.
Реализацијом пројекта ученици су стечено знање применили у пракси, проширили своја знања и стекли нова искуства и вештине када су у питању практични радови, радови у башти, али и дигиталне ве


Платформе и опрема

Рачунар (интернет конекција), платформа Гугл учионице и платформа Е – учионице, паметни телефон.


Дигитални алати

Дигитални уџбеник, филм , електронска пошта, ПП презентације, гугл упитник и вибер група. На платформи е-учионице, кроз дигитални уџбеник, ученици су гледали филм. Све пројектне задатке су добили преко платформе Гугл учионице, путем које су и слали фотографије продуката. Оцена од стране ученика преко Гугл упитника. Остали видови комуникације са родитељима и ученицима преко мејлова и вибер групе.


Литература

Стокановић Љ., Лукић Г., Субаков-Симић Г. (2019): Свет око нас (штампани и дигитални уџбеник и радна свеска). Београд: Логос.
Гаврић Б. Зоран (2019): Пројектна настава – приручник за учитеље. Београд: Клетт.


Самопроцена часа

Самопроцена часа, путем инструмента, кроз нивое присутности следећих критеријума:
Ученицима су понуђене подстицајне активности за рад.
Ученици су подстицани на размену знања и искуства.
Ниво информација и подршке су прилагођени потребама ученика.
Дата је помоћ ученицима приликом повезивања нових и претходних знања.
Ученицима је пружена помоћ да развију стратегију реализације пројектних активнос


Оцена ученика

Ученици су, у циљу евалуације реализованог пројекта, одговорили на питања из гугл упитника. Питања су се односила на разумевање пројектних активности, мотивисаност за рад, стицање нових знања и вештина и степен присутности сарадње. Одговорима су исказали своје мишљење о реализованом пројекту.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

У реализацији пројекта, подршка су нам били родитељи, како у набавци потребног материјала (земљиште, семе, саксија, намирнице за базар, ...), тако и око овладавања дигиталним алатима који су коришћени. Подршка су били и експерти ( рођаци и комшије) чије баште и пластенике су ученици посетили.


Предности и потешкоће за наставнике

С обзиром да је овај пројекат седми, по реду, у овој школској години, ученици су, већ, навикнути на овакав начин рада. Веома мотивисано и радо су прихватили све пројектне задатке. Имају искуства које знају да примене, али и да надограде у новим ситуацијама. Знају да фотографишу и да користе платформу е-учионице. У новонасталој ситуацији, када смо почели да користимо и платформу Гугл учионице, савладали су неке основне кораке.


Предности и потешкоће за ученике

Једина потешкоћа ученицима је била да поставе задатке и продукте рада на платформу Гугл учионице и у томе су им помогли родитељи.


Коментар

Трудили смо се у реализацији свих пројектних активности, проширили знања и стекли нова искуства. Интеграцију наставних садржаја примењујемо свакодневно у раду, а често и кроз тематске дане и пројектну наставу. Учење на даљину јесте, још једно, ново искуство, али за нас успешно. Одлично смо сарађивали, били смо мотивисани, а и, сви заједно (родитељи, ученици и учитељица) смо развили дигиталне вештине и нове начине комуникације!