Presentation1Съобщително-изречение-ЗИП-1 (1).ppt NOVO.ppt
Час је презентован на локалној телевизији РТ Цариброд где је и ишла најава за час предвиђен за децу која изучавају бугарски језик.
Циљ: Уочавање, разликовање и именовање обавештајних реченица и уочавање тачке на крају ових реченица
Исходи: Ученик ће на крају часа умети да:
- разликује реченице по значењу
- самостално саставља реченице од датих речи
- пише велико слово на почетку реченице
- познаје основна правописна правила
Час смо одрадиле наставница Биљана Мицев и ја. Снимљен је и презентован деци путем РТ Цариброд. Ученици су час пратили из својих кућа, писали у свескама оно што је тражено, а затим проследили преко вибер групе, јер је то била једина опција за комуникацију са ученицима и њиховим родитељима у том тренутку. Час је презентован 25. марта.
У уводном делу часа било је неколико слајдова у којима је требало да на основу датих речи ученици саставе реченице ( једна загонетка и једна обавештајна реченица ).
У главном делу часа је обновљено шта су то обавештајне реченице, који се знак пише на крају тих реченица, записивани су основни подаци о обавештајним реченицама и кроз подсећање на познате бајке састављане су исправне реченице. На тексту су исправљане погрешно написане реченице (велико слово на почетку реченице, тачка на крају...)
У завршном делу часа играли смо се речима - описивали смо пролеће од датих речи састављајући обавештајне реченице. Час је одржан на бугарском језику.
РТ Цариброд, лап топ, видео бим, мобилни телефони - вибер група
У том тренутку смо једино могли да користимо вибер групу, као дигитални алат, јер још увек нису биле у функцији е- учионице. Имали смо комуникацију са свим ученицима, могли су да постављају питања, да проследе слике написаног у свесци и да након тога укажемо на то шта треба поправити.
Бугарски језик за други разред основне школе
Родитеља
За време трајања часа родитељи су били поред деце и помагали им у раду, као и у комуникацији са нама.
Предности:
Час је доступан за коришћење више пута, може се прерађивати, може се анализирати и на тај начин побољшати рад.
Потешкоће:
Нема личног контакта са ученицима, што је у том узрасту изузетно важно, недовољна дигитална писменост ученика тог узраста, као и већине родитеља.
Предности:
Ученици су код куће, у познатом окружењу, имају помоћ родитеља, могу више пута да погледају час, могу без стреса и ограничења времена да раде, да раде темпом који им одговара.
Потешкоће:
Ученици немају директну комуникацију са учитељицом и вршњацима, што је изузетно важно за њихов социјално - емоционални развој.