• ЈПД

#573: Час бугарског језика за ученике другог разреда

Опште информације

  • Наставник:
    Данијела Виденов
  • Назив школе:
    Христо Ботев, Димитровград
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Димитровград
  • Предмет:
    Бугарски језик
  • Одељење:
    други разред
  • Број ђака:
    52
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    фронтални и индивидуални

Презентација

Presentation1Съобщително-изречение-ЗИП-1 (1).ppt NOVO.ppt

YouTube

Корисни линкови

https://youtu.be/inGVfpG_Kss


Час је презентован на локалној телевизији РТ Цариброд где је и ишла најава за час предвиђен за децу која изучавају бугарски језик.


Циљ и исходи наставе

Циљ: Уочавање, разликовање и именовање обавештајних реченица и уочавање тачке на крају ових реченица
Исходи: Ученик ће на крају часа умети да:
- разликује реченице по значењу
- самостално саставља реченице од датих речи
- пише велико слово на почетку реченице
- познаје основна правописна правила


Детаљан опис

Час смо одрадиле наставница Биљана Мицев и ја. Снимљен је и презентован деци путем РТ Цариброд. Ученици су час пратили из својих кућа, писали у свескама оно што је тражено, а затим проследили преко вибер групе, јер је то била једина опција за комуникацију са ученицима и њиховим родитељима у том тренутку. Час је презентован 25. марта.
У уводном делу часа било је неколико слајдова у којима је требало да на основу датих речи ученици саставе реченице ( једна загонетка и једна обавештајна реченица ).
У главном делу часа је обновљено шта су то обавештајне реченице, који се знак пише на крају тих реченица, записивани су основни подаци о обавештајним реченицама и кроз подсећање на познате бајке састављане су исправне реченице. На тексту су исправљане погрешно написане реченице (велико слово на почетку реченице, тачка на крају...)
У завршном делу часа играли смо се речима - описивали смо пролеће од датих речи састављајући обавештајне реченице. Час је одржан на бугарском језику.


Платформе и опрема

РТ Цариброд, лап топ, видео бим, мобилни телефони - вибер група


Дигитални алати

У том тренутку смо једино могли да користимо вибер групу, као дигитални алат, јер још увек нису биле у функцији е- учионице. Имали смо комуникацију са свим ученицима, могли су да постављају питања, да проследе слике написаног у свесци и да након тога укажемо на то шта треба поправити.


Литература

Бугарски језик за други разред основне школе


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

За време трајања часа родитељи су били поред деце и помагали им у раду, као и у комуникацији са нама.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности:
Час је доступан за коришћење више пута, може се прерађивати, може се анализирати и на тај начин побољшати рад.
Потешкоће:
Нема личног контакта са ученицима, што је у том узрасту изузетно важно, недовољна дигитална писменост ученика тог узраста, као и већине родитеља.


Предности и потешкоће за ученике

Предности:
Ученици су код куће, у познатом окружењу, имају помоћ родитеља, могу више пута да погледају час, могу без стреса и ограничења времена да раде, да раде темпом који им одговара.
Потешкоће:
Ученици немају директну комуникацију са учитељицом и вршњацима, што је изузетно важно за њихов социјално - емоционални развој.