• ЈПД

#576: Човек и Клима, Хидросфера и Биосфера

Опште информације

  • Наставник:
    Ненад Јанковић
  • Назив школе:
    Иво Андрић, Ниш (Црвени Крст)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ниш-Црвени крст
  • Предмет:
    Географија, Биологија, Грађанско васпитање, Информатика
  • Одељење:
    V-1,2,3,4,5
  • Број ђака:
    105
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Исходи
-Наводи примере утицаја човека на загађење атмосфере и предвиђа последице таквог понашања;
-Наводи примере о утицају атмосферских непогода на човека
-Уочава и разликује на географској карти океане, већа мора, заливе и мореузе;
-Наведе и опише својства морске воде;
-Помоћу карте прави разлику између речне мреже и речног слива;
-Наведе и опише елементе реке (извор, ушће, различити падови на речном току);
-Разликује типове језерских басена према начину постанка;

-Остатак у презентацији


Детаљан опис

Наставник шаље презентацију и сваку слику из презентације посебно, линкове (уколико је домаћи задатак у google упитнику). У лекцији ,,Човек и клима ученици су добили линк на youtube о ефекту стаклене баште, а у лекцији ,, Кретања морске воде су добили посебан линк о морским струјама. Неке лекције поред powepoint презентације садржале су и мини клип презентације, које су рађене посебно на сајту ,,biteable. У презентацији је сликовито дочаран и објашњен сваки појам, слика. На појединим презентацијама ученици могу да наиђу на задатке у оквиру слике, текста, а остала питања се налазе на последњем слајду. С обзиром да су скоро сви имали интернет, један део домаћих задатака је наводио ученике да користе гугл претраживач и истажују ( о загађењу воде, ваздуха, еколошке катастрофе - Аралског језера....). Презентације су толико сликовите да нису имали много потешкоћа и нејасноћа у раду. Рок за израду домаћих задатака је 5-7 дана. Када ученик пошање наставнику урађен задатак, уколико је потребна исправка ученик је обавештен, ако је све урађено како треба ученик добија плус.


Платформе и опрема

https://app.genial.ly
www.instagram.com
Google classroom
Viber


Дигитални алати

PowerPoint, youtube, OBS studio, shotcut movie editor, Viber, google classroom, google forms (гугл упитници), google drive, Pinterest, Zoom, Biteable, Jugsowpuzzle, National geography web.


Литература

Винко Коваћевић, Сања Топаловић- Географија за 5. разред основне школе, Клет 2018, Бернанд Думплентон, Водич кроз највеће природне лепоте ,,Сва чуда света, Правилник о наставном програму за 5 разред основног образовања и васпитања (СЛУЖБЕНИ гласник РС- Просветни гласник, бр.6/2009, 3/2011, 8/2013), Правилник о стандардима квалитета рада установе Службени гласник РС – Просветни гласник.


Предности и потешкоће за наставнике

Није било никаквих потешкоћа, уживао сам у изради презентација. Многе ствари које су у књизи сам сматрао да су превише за ученике петог разреда и ово је била идеална прилика да им дочарам на најбољи начин, у складу са њиховим узрастом.


Предности и потешкоће за ученике

Одлично су прихватили овакав начин рада, на основу њихових коментара приметио сам да су презадовољни и да би хтели целе године да имају овакве презентације. Једине потешкоће су биле техничке природе ( немају интернет, покварио се телефон, пуна меморија, немају неме карте).


Коментар

Презентација (клип) у трајању од пет минута, је компилација 7 презентација (посебних лекција. Музика на клипу је убачена накнадно да боље дочара лекцију. Ученици су добијали презентацију у Powerpoint фајлу и посебно сваки слајд је сликан за оне ђаке који нису могли да отворе презентацију. Све слике и фајлови су прослеђивани ученицима и на виберу, гугл учионици, инстаграму. У склопу сваке презентације налазе се задаци, које су ученици решавали.
Називи лекција (презентација) на клипу:
1. Човек и клима
2. Хидросфера
3. Кретања морске воде и њене особине
4. Воде на копну - реке
5. Језера
6. Човек и вода, заштита воде
7. Биосфера