• ЈПД

#578: Развијање интеркултурних компетенција путем блога Енглески за понети

Опште информације

  • Наставник:
    Милица Бугариновић
  • Назив школе:
    Предраг Кожић, Дубовац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ковин
  • Предмет:
    Енглески језик
  • Одељење:
    IV-1
  • Број ђака:
    11
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Као циљ часа навела бих развој интеркултурних компетенција кроз наставу страног језика.

Ученици умеју/ знају:
- да препознају заставу Аустралије;
- да наброје нека обележја Аустралије (кенгури, Велики корални гребен, Ајерс Рок, зграда опере у Сиднеју);
- која су два највећа града у Аустралији.


Детаљан опис

Најпре је извршен одабир материјала и они су постављени на блог. Садржаји из уџбеника су обогаћени додатним информацијама (удаљеност од наше земље, главни град, застава).Час је текао комуникацијом путем апликације Viber, а затим су ученици слали урађене задатке. Повратну информацију су добили такође путем апликације Viber.
На овај начин је успостављена асинхрона настава (на блогу коме ученици могу да приступе у различито време, када они то желе), док је путем Viber групе настава била синхрона (истовремена комуникација са ученицима). На тај начин је испоштован временски оквир, док су материјали ученицима доступни и касније. Разлика између синхроног и асинхроног учења је карактеристична за наставу на даљину. У учионици, једноставно се налазимо у истом физичком простору у исто време или не (када је ученик одсутан). Измештање у дигитално окружење отвара ово питање - да ли су ученици у исто време присутни када и ми? Због тога постоје различите платформе за учење са различитим могућностима. Циљ је у овом случају био понудити ученицима различите могућности ради што бољег прилагођавања техничким условима којима ученици располажу за време наставе на даљину.


Платформе и опрема

YouTube
LearningApps
Quizlet
GoogleForms
аудио записи уз уџбеник (са компакт-диска)
Google Classroom (за ученике виших разреда)


Дигитални алати

YouTube клип (на овом часу) коришћен је за обнављање наученог и препознавање.
Quizlet картице су се показале веома корисним за увођење новог вокабулара и обнављање претходно наученог.
LearningApps је неизоставан дигитални алат у настави на даљину због разноврсних могућности и прилике за креативност коју нуди наставнику, на задовољство ученика.
Google Forms је коришћен за проверу знања ученика.


Литература

Гернгрос, Г., Пухта, Х. и Атанацковић Д. (2013). Playway to English 4: Енглески језик за 4. разред основне школе: Радна свеска. Београд: Klett.
Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.


Самопроцена часа

Самопроцену часа нисам спровела формално, али сам на основу ученичких одговора и послатих задатака покушала да схватим које су јаке, а које слабе стране часа. Одговори ученика су драгоцен индикатор и трудим се да их увек ослушкујем, а потом се на основу тога трудим да прилагођавам свој рад убудуће. Главни циљ током наставе на даљину је био изаћи у сусрет техничким могућностима ученика.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Додавање у Viber групу од стране учитељице, као и од стране колегинице Венере Арсенов Бојовић која ми непрестано указује подршку и поверење.


Предности и потешкоће за наставнике

Као потешкоћу бих издвојила бих почетак наставе на даљину који је за мене био изненадан, те је за кратко време требало поставити материјал. Међутим, одмах је засијала и друга страна медаље и указала се предност - одлука да направим блог по први пут и на тај начин поставим материјале који ће стално бити доступни ученицима. То је знатно унапредило моје дигиталне компетенције. Такође, сазнала сам за неке нове алате које ћу сигурно користити и убудуће, у учионици!


Предности и потешкоће за ученике

Све потешкоће и препреке су биле техничке природе.
Највећа предност је подршка сналажењу ученика у дигиталном свету и њихово усмеравање на квалитетне образовне садржаје.


Коментар

Настава на даљину је сјајан допунски елемент у настави који је апсолутно неопходан, али сматрам да ће настава у простору учионице и та врста интеракције са ученицима увек бити неприкосновена, без обзира на развој технологије.