Настава на даљину путем блога Енглески за понети у четвртом разреду основне школе.pdf
Блог на адреси: https://engleskizaponeti.weebly.com
Као циљ часа навела бих развој интеркултурних компетенција кроз наставу страног језика.
Ученици умеју/ знају:
- да препознају заставу Аустралије;
- да наброје нека обележја Аустралије (кенгури, Велики корални гребен, Ајерс Рок, зграда опере у Сиднеју);
- која су два највећа града у Аустралији.
Најпре је извршен одабир материјала и они су постављени на блог. Садржаји из уџбеника су обогаћени додатним информацијама (удаљеност од наше земље, главни град, застава).Час је текао комуникацијом путем апликације Viber, а затим су ученици слали урађене задатке. Повратну информацију су добили такође путем апликације Viber.
На овај начин је успостављена асинхрона настава (на блогу коме ученици могу да приступе у различито време, када они то желе), док је путем Viber групе настава била синхрона (истовремена комуникација са ученицима). На тај начин је испоштован временски оквир, док су материјали ученицима доступни и касније. Разлика између синхроног и асинхроног учења је карактеристична за наставу на даљину. У учионици, једноставно се налазимо у истом физичком простору у исто време или не (када је ученик одсутан). Измештање у дигитално окружење отвара ово питање - да ли су ученици у исто време присутни када и ми? Због тога постоје различите платформе за учење са различитим могућностима. Циљ је у овом случају био понудити ученицима различите могућности ради што бољег прилагођавања техничким условима којима ученици располажу за време наставе на даљину.
YouTube
LearningApps
Quizlet
GoogleForms
аудио записи уз уџбеник (са компакт-диска)
Google Classroom (за ученике виших разреда)
YouTube клип (на овом часу) коришћен је за обнављање наученог и препознавање.
Quizlet картице су се показале веома корисним за увођење новог вокабулара и обнављање претходно наученог.
LearningApps је неизоставан дигитални алат у настави на даљину због разноврсних могућности и прилике за креативност коју нуди наставнику, на задовољство ученика.
Google Forms је коришћен за проверу знања ученика.
Гернгрос, Г., Пухта, Х. и Атанацковић Д. (2013). Playway to English 4: Енглески језик за 4. разред основне школе: Радна свеска. Београд: Klett.
Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.
Самопроцену часа нисам спровела формално, али сам на основу ученичких одговора и послатих задатака покушала да схватим које су јаке, а које слабе стране часа. Одговори ученика су драгоцен индикатор и трудим се да их увек ослушкујем, а потом се на основу тога трудим да прилагођавам свој рад убудуће. Главни циљ током наставе на даљину је био изаћи у сусрет техничким могућностима ученика.
Колега
Додавање у Viber групу од стране учитељице, као и од стране колегинице Венере Арсенов Бојовић која ми непрестано указује подршку и поверење.
Као потешкоћу бих издвојила бих почетак наставе на даљину који је за мене био изненадан, те је за кратко време требало поставити материјал. Међутим, одмах је засијала и друга страна медаље и указала се предност - одлука да направим блог по први пут и на тај начин поставим материјале који ће стално бити доступни ученицима. То је знатно унапредило моје дигиталне компетенције. Такође, сазнала сам за неке нове алате које ћу сигурно користити и убудуће, у учионици!
Све потешкоће и препреке су биле техничке природе.
Највећа предност је подршка сналажењу ученика у дигиталном свету и њихово усмеравање на квалитетне образовне садржаје.
Настава на даљину је сјајан допунски елемент у настави који је апсолутно неопходан, али сматрам да ће настава у простору учионице и та врста интеракције са ученицима увек бити неприкосновена, без обзира на развој технологије.