Циљ часа је упознавање ученика са одликама естетског света и стваралачким поступцима реалистичких писаца у српској књижевности.
Ученици ће развити критичко мишљење, исказати сопствене ставове и осећања која је у њима пробудило дело, а све то уз употребу икт технологије.
Задатак пројекта ,,Српски реалистички писци,, је био да ученици ураде тематско-мотивску анализу дела реалистичких писаца уз употребу икт технологије.Предвиђено је да пројекат траје три месеца, јер су се ученици прво морали упознати са делом писаца српског реализма, као и са одликама реалистичког стваралаштва уопште. На самом почетку пројекта наставник је реализовао часове и предавао одабране наставне јединице (Лазаревић, Игнјатовић, Домановић, Матавуљ, Глишић,Нушић). Ученици су подењени на мање групе и пратили су предавања преко Зум-а.Након тога наставник је поставио материјал који прати ток наставе на Едмодо учионицу,а након пређеног градива поставио је и пројектни задатак. Идеје и консултације са наставником и међу собом ученици су размењивали путем воц-ап апликације.Наставник је уживао у креативности ученика током прегледања задатака,а развио и своју креативност осмишљавајући филм којим ће ученички радови бити презентовани на сајту школе.
Ученици су радили у групама, консултовали се и размењивали идеје прко платформи, користили различите платформе и алате, самим тим развијали различите компетенције (дигиталне, моралне, естетске.....). Оно што је најбитније забавили су се и дружили.
Едмодо учионица, Зум (платформа за одржавање конференцијских позива), Воц ап ...
Лап топ, телефон, фотоапарат
Зум, Ју тјуб, ПП презентација, Воц ап, Вегас про 13... а ученицима је препуштено да сами бирају алате које ће користити при изради пројектног задатка.
Српски језик 2-читанка за други разред гимназије и средњих стручних школа, Миодраг Павловић, Клет,Београд
Самопроцену рада реализујем кроз процену напредовања ученика , као и њиховог залагања у изради задатака. Такође ми је битна и комуникација са ученицима коју спроводим свакодневно помоћу апликација.
Ученици су коментарисали наставу на даљину у оквиру група које имамо на воц ап-у. Свиђа им се овај вид реализовања наставе и надају се пројектним задацима и следеће школске године. Њихови одговори су ми показатељи за даљи рад.
Веома ми је битна подршка породице, с обзиром да се настава реализовала од куће, а то нису баш уобичајени услови за одржавање наставе;тако да су чланови породице ти који су ми пружили подршку тиме што су ми омогућили мир и тишину као услове за рад.
Овакав вид наставе ми је био занимљив, подстакао је моју креативност, а била сам у прилици и да унапредим сопствене дигиталне компетенције.Нисам имала неких потешкоћа, осим понекад лошу интернет конекцију.
Ученицима је на занимљив начин приближен свет реалистичког дела. Нису имали проблема у коришћењу веб алата, али нису сви ученици имали потребне техничке могућности за рад, па смо то решили израдом пројекта радом у групи.
После свега мислим да је жива реч незамењива, али се овакав рад може комбиновати и користити у редовној настави. Било ми је интересантно, као и ђацима, али сви једва чекамо да се поново видимо у учионици и користимо само најбоље од он лајн наставе. Занимљиво искуство.