• ЈПД

#584: Све је истинито(систематизација градива књижевне епохе реализма)

Опште информације

  • Наставник:
    Зорица Суботић
  • Назив школе:
    Пољопривредна школа Бач
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Бач
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    други разред
  • Број ђака:
    24
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Све је истинито.pptx

Корисни линкови

https://www.artsteps.com/view/5ea9e72865b6506fc54608ff
(виртуелна изложба - Бач) https://www.artsteps.com/view/5eb442c413b47b6fd8418e86
Прошлост Бача и околине из албума нашег ученика


Циљ и исходи наставе

Циљ часа је да ученици примене стечено градиво из реализам, опште одлике епохе у реалном животу-функционално знање
Исходи: -да ученици примене стечено знање опште одлике епохе реализма
да ученици објективно прикажу ставрност у својој средини по узору на реалисте
- да ученици прикажу тему из свакодневног живота на објективан и непристрасан начин
-да ученици опишу догађаје, водећи рачуна о документарности , односно тачности података и година


Детаљан опис

Пројектна настава: време реализације две недеље
Кратак опис пројекта
Прва фаза: Прикупљање материјала Све је истинито
-ученици су добили задтаке на скајп учионици (подела задатака и рок од 7 дана)
Ученици су унапред подељени у групе од пет ученика. Задатак су добили у гугл документу, који је копиран за сваку групу ученика, тако да могу да могу заједнички да раде на документу, прате и пишу коментаре једни другима, али и да могу да раде заједнички у договреном времену заједно са наставником.
Наставник им објашњава задатке часа: На зaјдничком документу ученици имају задатак да прикупе фотографије праћене подацима за своју тематску виртуелну изложбу коју ће радити у алату artsteps.
Ученици су добили задтатак да свака група одреди тему изложбе и да се договоре којим ће се руководити одликама реализма, одосно које ће одлике реализма као књижевног правца настојати да прикажу ( поред објективности, тачности и истинитости да ли ће се определити за фабуларност или одређени тип јунака).
Друга фаза пројекта: одабир материјала и начин презентовања, израда виртуелног музеја
Трећа фаза: ученици презентују своје изложбе на скајп учионици. Свака група објашњава које одлике реализма је истакла у својим радовима.
Завршни део часа: објективно оцењивање група учесници ученици
објективно оцењивање настваници
публика ( прегледи музеја)
Четврта фаза пројекта: објављивање материјала на друштвеним мрежама оцена публи


Платформе и опрема

Платформа: Гугл учионица
Средства: скајп, дељени гугл документи, артстеп ( алат за виртуелни музеј), гугл упиник ( евалуација)


Дигитални алати

Дигитални алати за комуникацију скајп учионица. Ученицма сам направила скајп учионици која се зове Књижевност у доба Короне. Скајп је погодан за комуникацију са ученицима зато што може да се подели екран и одмах ученицима објашљава и приказује задтатак.
Други алат је артстепс- алат који омогућава ученицима на креативан начин да прикажу реалност своје средине кроз виртуелни музеј.


Литература

Читанка за други разред гимназија и средњих стручних школеа, различити издавачи. Завод, Клет и Логос


Самопроцена часа

Самопроцену часа сам извршила на основу коментара и достигнућа ученика. Неке групе нису успеле самостално да ураде задатак зато што су већином за наставу користили мобилни телефон. Тако да сам за будуће часове забележила да поред поделе задатака, потребно је анкетирати ученике о техничким могућносима, па према томе поделити радне задатке, тако да све групе имају једнаке услове рада.


Оцена ученика

Евалуација: формативно оцењивање -ученици су имали задтака да на склајпу доделе смајлиће према степену задовољства организацијом часа


Опис подршке

Музејске јединице Бача и кустоса музеја Векови Бача
Да бисмо проверили тачност података пре објаве ученици су показали радни материјал кустосу музеја, која је направила измене код неких података и упутила ученике на тачне податке и године.


Предности и потешкоће за наставнике

Кључне предности су што ученици живе у средини која негује културно наслеђе, па су имали много материјала за рад. Такође, предност је што је Бач добитник престижне европске награде за културно наслеђе, као и то што има отворена два музеја. Потешкоће у реализацији су код ученика, који су градиво савладали на основном нивоу, због чега сам често морала да их наводим које теме ће користити у свом раду.


Предности и потешкоће за ученике

За ученике је била потешкоћа што су групе биле мешовите из различитих насеља наше и оклоних општина, тако да нису могли да се усагласе око избора тема.