• ЈПД

#586: Великани српске науке

Опште информације

  • Наставник:
    Јелена Дабић
  • Назив школе:
    Свети Сава, Горњи Милановац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Горњи Милановац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    IV3
  • Број ђака:
    23
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    фронтални, индивидуални облик рада

Циљ и исходи наставе

Циљ наставе је развијање читалачке културе и интегрисање знања из различитих наставних области
Исходи:
- Ученик стилски, садржајно и идејно анализира текст;
- Ученик уочава и разуме начин живота и стваралаштва научника Н. Тесле и М. Пупина, проналази и користи на адекватан начин потребне информације из различитих извора и развија критички однос према њима, повезује стечена знања из различитих наставних предмета.
- Ученик изражава одабраним материјалом и техникама своје емоције и машту


Детаљан опис

Интегративна настава је реализована у току једне наставне недеље. Ученицима су понуђени смислено међусобно разноврсни садржаји на једном месту. Тиме је омогућено стицање знања и проширивање интересовања. Ученици могу да раде својим темпом и имају могућност поновног враћања на одређени наставни садржај, али при томе поштују договоре рокове за рад. Ученици када добију повратну информацију добијају и бодове за постигнуте резултате представљене посебним иконицама. у Class Dojo. Сам начин рада, другачији од уобичајеног, као и повратна информација о успешности урађеног сваког дела задатка, заинтересовао је ученике и подстакао их на активност.
Овакав начин рада омогућио је да ученици функционално повежу знања, различитих предмета кроз једну тему и да те садржаје савладају свеобухватније.


Платформе и опрема

Class Dojo и неопходна техничка средства за извођење наставе на даљину (рачунар, мобилни телефон, интернет)


Дигитални алати

Youtube - видео садржаји
Thinglink - интерактивне слике
Google forms - квиз


Литература

мр Наташа Станковић, Шошо, мр Соња Чабрић - ЧИТАНКА 4 - „Бескрајне речи“, Нови Логос, Београд, 2016.
Маринковић Симеон – „Методика креативне наставе српског језика и књижевности“, Креативни центар, Београд, 2000.


Самопроцена часа

Самопроцену наставе сам урадила на основу обрасца за посматрање и вредновање.


Оцена ученика

Ученичка евалуација је спроведена путем онлајн анкете на апликацији Class Dojo.


Било је подршке од

Родитеља


Предности и потешкоће за наставнике

Предности наставе на даљину је коришћење различитих дигиталних алата. Наставници развијају дигиталне компетенције. Недостатак одсуство интеракције између ученика и наставника.


Предности и потешкоће за ученике

Предности за ученике што могу да раде темпом који им одговара. Потешкоће недовољна информатичка писменост и одсуство интеракције између ученика и наставника.