• ЈПД

#589: Како сам кроз наставу на даљину успела да заинтересујем ђаке за свој предмет тј. историју

Опште информације

  • Наставник:
    Марина Радичевић
  • Назив школе:
    Влада Аксентијевић, Београд (Палилула)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Палилула
  • Предмет:
    Историја
  • Одељење:
    V1, V2, V3, VI1, VI2, VI3, VII1, VII2, VII3, VIII1, VIII2, VIII3
  • Број ђака:
    306
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Комбинација фронталног, групног, индивидуалног

Циљ и исходи наставе

Циљеви: Ученици могу да повежу догађај са одговарајућим веком и епохом; показују на карти у којим државама се догађај одвија; препознају кључне актере догађаја; разликују узрок и повод великих догађаја и увиђају последице.

Исходи: ученици знају да објасне када, како и зашто је дошло до извесних историјских догађаја, препознају главне актере и показују место збивања на карти. Дају карте, снимке и слике на стриму Гугл учионице.


Детаљан опис

Увод: Када је српска средњевековна држава пала под турску власт? Које територије Срби напуштају, а које насељавају? Зашто је последњи рат Аустрије и Турске назван Кочина крајина? Из којих слојева се развио грађански слој код Срба у 18. в?
Разрада: Објашњавам Српску револуцију. Да је имала национални, социјални и културни карактер. Да је центар збивања Београдски пашалук. Траје од 1804. до 1835. године и почиње устанком против дахија, набрајам дахије и покзаујем слике на Зуму. Делим екран показујем карте и инсерте из филма. Пишем фазе и делим екран. Објашњавам да Срби преговарају за писмену потврду од султана о аутономији, уређују државу, да се крајем периода укида феудализам.
Крајем часа водимо дискусију, ученици избацују слике на стрим Гугл учионице, то су портрети устаника, Карађорђа, Милоша Обреновића, карте Србије, карте додатих шест нахија. Ученици записују резиме лекције и повезују са филмовима које су погледали на стриму Гугл учионице.Ученици активно учествују и дискутују покренути филмовима Два века српске дипломатије, инсертима о Вожду Карађорђу,Милошу Обреновићу,Вуку Караџићу видно дирнути појединим сценама. Ученике подстичем на истраживачко учење и обрнуту учионицу. Задајем им групне пројекте у виду презентације, тако да су они мотивисани да излагње буде добро. То унапређује њихово знање, брже уче податке, боље повезују узорке и последице, због слика памте личности са подацима развија се тимски дух, емпатија, способност препознавање лажних података.


Платформе и опрема

Платформе, апликације и алати: classroom.google.com; Meet; Zoom.us; Skype; WhatsApp; Viber; AudioNote.
опрема: рачунар, веб камера.


Дигитални алати

AudioNote, The Answer Pad.


Литература

Уџбеник, карта Србије
Радош Љушић, Историја српске државности, књига 2, Србија и Црн Гора-нововековне српске државе, Нови Сад, 2001.
Филм Два века српске дипломатије;


Било је подршке од

Колега


Предности и потешкоће за наставнике

Потешкоће су наилазиле у комуникацији. Деца и када имају приступ рачунару са добром опремом и брзим интернетом обично касно улазе на стрим, тврде да не достављају задатке јер им телефон или таблет не достављају нотификације па зато дуго касне или не виде шта је на стриму. Често час схвате олако па свесно не улазе на стрим га гледају презентације и филмове, а са Зум или Мит конференције изгубе се прерано под изговором да нешто није уреду.


Предности и потешкоће за ученике

Потребан им је лични контакт, само гледање филмова и презентација и дискутовање о томе писмено са наставником и другим ученицима није било довољно.