• ЈПД

#591: Пример резултата наставе на даљину јесте сам пут до ОНЛАЈН КОНЦЕРТА флауте ”Сајбер магија”

Опште информације

  • Наставник:
    Луна Иветић Ђајић
  • Назив школе:
    Основна музичка школа Јосип Славенски, Нови Сад
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Нови Сад
  • Предмет:
    Флаута
  • Одељење:
    I, II, IV, V i VI разред флауте ( II - VIII разреди у ОШ)
  • Број ђака:
    10
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Luna online - Magija je u rukama nastavnika.pptx

YouTube

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=Gc-WrQdxmU8&t=119s


Овај видео представља један од наших групних састанака, преко апликације ”Зум”, и одржан је обавезни јавни наступ скала.


Циљ и исходи наставе

Оспособљавање ученика за самосталано бављење музиком, неговање љубави према музици, рад на самопроцени сопственог напретка и реговању у случају незадовољства истим. На завршетку школовања ученик ће бити способан да сам изабере и свира композиције које му се допадају, и да толико влада инструментом да је у стању да пренесе другом лицу неко основно знање и вештину. Oнлајн наставом смо покушали да премостимо границе удаљености и да уз помоћ технологије наставимо старим путевима.


Детаљан опис

Настава се изводи два пута недељно, у зависности од узраста ученика пола сата или четрдесет пет минута.
Сваки ученик има индивидуално са наставником час преко ”Скајпа”. Базирали смо се на ову апликацију јер је једноставна, може да се користи и на компјутеру и на телефону, те није било никаквих компликација око инсталирања и употребе исте.
С обзиром да су ученици углавном знали свој распоред емитовања наставе на телевизији, и ја сам направила распоред часова ког смо се држали до последњег дана уз минималне текуће промене.
Како би настава била што успешнија трудила сам се да пратим уобичајан ток часа. У уводном делу учeници би свирали скале и-или техничке вежбе, на тај начин се усвиравали, а затим би прешли на комад или етиде, у зависности од наставне јединице предвиђене за тај дан.
Из часа у час радили смо евалуацију самог напретка свирања, и баш из разлога што сам се трудила да у сваком моменту имам разумевање за њих и обзира према томе да је свако на свој начин доживео ситуацију која нас је задесила, баш тај разлог мислим да је кључан у позитивном исходу ове приче.
Сам ток наставе иако је деловао уобичајно, често су се дешавале ситуације типа лоше конекције, олује, бојазан за техничке уређаје током грмљавине, бука осталих укућана, присуство кућних љубимаца... Све те ситуације окренули смо ка позитивном исходу неке врсте још већег зближавања, и из целе приче изашли насмејани што се најбоље и види на снимцима. Ових пар месеци је и мене као наставника магично инспирисало.


Платформе и опрема

Skype app,
Zoom app,
Google suite (classroom, docs, drive, forms)
Facebook clasroom group (mostly for parents)
YouTube snimci
Каhoot
Metronom
Štimer
Slušalice, zvučnici, mikrofoni, tableti.


Дигитални алати

Google forms - највише смо га користили као алат за евалуацију и самоевалуацију након одређеног периода и пређеног градива. Млађи ђаци су били одушевљени и сваки пут тражили да им пошаљем нови упитник. На овај начин понављали смо градиво, анализирали свој успех или мањи успех на часу
Кахут квиз - с обзиром да су ученици већином старијег узраста овај алат им није био занимљив колико сам очекивала.


Литература

Почетне књиге за флауту - ”Бантаи Шипош АБЦ књига”, ”Хрестоматија за флауту”, Артур Хамилтон...
књига композиција В. Попа, збирка композиција за старије разреде.
Користили смо чак и ноте које смо сами записивали за композиције по жељи ученика.
Већину нота смо налазили на интернету, највише на Скрибд платформи која је чак у почетку била бесплатна (могао се садржај користити без сабскрајба).


Самопроцена часа

Сваки час сам водила у једном документу - табели са именом и презименом детета, разредом, наставном јединицом, алатима који су кориштени у настави за тај дан као и саму евалуацију часа. Тако сам за свако дете могла да пратим из часа у час напредак и у циљу тог истог напретка и на време реагујем уколико је потребно.
Најважнији ми је био позитиван завршетак, и да се са дететом поздравим са осмехом.


Оцена ученика

Урадили смо пар упитника које су они са задовољством попуњавали.
(упитник се налази у презентацији)


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су махом били код куће и увек спремни да нам помогну око техничких питања. Комбиновали смо се са штампањем материјала код оних који имају штампач у месту. С обзиром да је већина ученика у Бачком Петровцу то није било тешко поготово што је став родитеља био најчешће позитиван.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности - рад од куће, мање путовања, удобност дома. Напомињем да је настава коју ја изводим индивидуална.
Потешкоће - понекад слаб сигнал за видео састанак, лоше окружење за здравље очију, стална доступност и ученицима и наставницима. Конкретно ја нисам имала ни једну непријатност у току ових пар месеци.


Предности и потешкоће за ученике

Предности - Рад од куће подразумева скоро увек усвираног ученика, и конролу родитеља током вежбања и учења. На овај начин чини ми се да су се повезали много јаче самим тим што су родитељи увидели обим и количину обавеза које ученици свакодневно испуњавају. Најважније јесте да су им увек били подршка.
Потешкоће - Остали укућани и љубимци, понекад бука и ”долажења на ред” за компјутер.


Коментар

Иако сам свесна да су деца већином задовољна, сматрам да сам из читаве ситуација ја била та која је највише учила и, на своју огромну радост, научила. Посматрала сам колико је важно планирати, увидела колико је важно бележити, анализирати, запитати, па и записати. Свој рад и резултат имала сам потребу да винем ван свог рачунара, и сам рад током писања текста за конкурс представљају дубоку анализу читавог процеса и мојих осећања у току истог. Истина је да је магија која је настала магија на струју, али из овог конкурса и представљања свог резултата видим колика је моћ моје чаролије и која је њена перспектива тек у будућности која носи нормалне - класичне услове. Као наставник добила сам крила самим тим што истински осећам да сам успела, и најрадије бих волела да поделим са колегама овај процес у нади да ће им он пружити нове погледе на сналажење у новим околностима које нису увек пријатне и погодне за рад. Човек који се прилагођава и ствара је мађионичар. Поготово чији чаробни штапић чине малишани.