• ЈПД

#593: Треба веровати - авантура до Марса

Опште информације

  • Наставник:
    Бранка Ранисављевић
  • Назив школе:
    Карловачка гимназија, Сремски Карловци
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Сремски Карловци
  • Предмет:
    Рачунарство и информатика, Математика
  • Одељење:
    1-4, 1-5, 1-6, 2-1, 2-2, 2-3, 2-4, 2-5,2-6, 4-1
  • Број ђака:
    60
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    мешовити

Циљ и исходи наставе

Основни циљ пројекат је подизање свести о глобалним светским проблемима и дешавањима кроз рад са најновијим ИКТ алатима, њиховом применом те мултидисциплинарни приступ настави.


Детаљан опис

Основна мисао и водиља током целог пројекта је била какав свет у ствари желимо? Пројекат се реализовао са школама широм света и трајао је 9 недеља баш у периоду Короне током марта и априла. Био је тематски подељен у неколико сегмената : Self, Local, Earth, Universe, Collective Action, крећући прво од себе преко оног што се дешава у нашем окружењу, преко наше планете, па све то свемира и Марса те колективне акције на крајњем догађају Live eventu који одржан 1.маја. Током пројекта одржани су вебинари на којима су говорили представници UN75, NASA, WWF. Упостављен је вишеструки пример корелације између различитих предмета, унапређење наставног процеса је видљиво кроз повећање инфроматичке писмености. Ученици су радили на тако много начина, идивидулано у паровима, сви ученици заједно из сваке земље, како би их подстакли да раде са што више креативности, маштовитости, инвентивности. Имати прилику за рад на оваквим тема и бити део глобалног процеса сигурно је привилегија, због тога су ученици имали појачану мотивисаност за рад. Целокупна сарадња је била изузетна. Употреба најновијих ИКТ технологија је видљива на сваком кораку и представља суштину самог пројекта. Сви ови програми представљају најновије модерне технологије укључујући употребу таблета и мобилних телефона у наставном процесу који представљају будућност целокупног образовног система. И најважније је схватање и решавање глобалних светских проблема, подизање свести за разумевање, једнакост,толеранцију, љубав и миру свету.


Платформе и опрема

Платформа: Google Classroоm- платформа за учење на даљину,
Сајт : https://www.tag.community/, у недостаку средстава комплетан пројекат је реализован путем мобилног телефона


Дигитални алати

Наведите дигиталне алате које сте користили и како су вам они помогли у извођењу ваше наставе на даљину:
Lino It, Padlet- онлајн табле, Picasa-обрада слика, IbisPaint X- цртање цртежа, Zoom - комуникација и вебинари, Kahoot - квиз, Powerpoint, Emaze - презентације, Wakelet - креирање колекције, Facebook, Twitter - комуникација и сарадња преко друштвених мрежа


Литература

Сајтови организација UN75, NASA, WWF, TAG. Нарочито инспиративни https://mars.nasa.gov/
https://www.worldwildlife.org/
https://www.un.org/en/un75


Самопроцена часа

Процена је урађена на основу утисака и коментара ученика кроз упитник и еваулацију часа, као и током самог пројекта.


Оцена ученика

Еваулација је спроведна на основу упитника, све резултате можете погледати на линку , укупно је анкетирано 48 ученика путем Гоогле Формса https://issuu.com/lina12345/docs/img_20200529_232500__1_


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Подршка од колега из Белгије, УСА, Аустралије, УК, Канаде, Индије је била инспиративна. Изванредна комуникација и сарадња, подршка на сваком кораку од мотивације и инспирације до реализације, изванредан тим. Такође одлична подршка од стране организација UN75, NASA, WWF, TAG.


Предности и потешкоће за наставнике

Основне потешкоће се биле управо недостатак технологије која се користила при раду на пројекту, цели пројекат је урађен путем мобилног телефона без компјутера. Предност одлична и брза комуникација са ученицима на платформи.


Предности и потешкоће за ученике

Изванредна сарадња и комуникација током целог пројекта, велика мотивисаност ученика, дубљи приступ сагледавању и решавању глобалних светских проблема, наглашена креативност и критички став. Поједини ученици такође су морали радити на телефону , недостатак технологије.


Коментар

Пројекат је представљен на Т4 највећој светској глобалној онлајн конференцији наставника, такође ученица Милица Симић 1-5 похваљена је директно до стране НАСЕ за изванредан цртеж са могућношћу слања на планету МАРС, невероватно.