• ЈПД

#599: Мала ноћна музика, Волфганг Амадеус Моцарт

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Филиповић
  • Назив школе:
    Херој Срба, Осипаоница
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедерево
  • Предмет:
    Музичка култура
  • Одељење:
    5-1
  • Број ђака:
    14
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ часа је развијање интересовања код ученика за слушање вредних музичких дела уметничког стваралаштва; навикавање ученика на пажљиво слушање музике, оспособљавање за доживљавање и разумевање музике, за естетско процењивање уметничких дела и за музичку интерпретацију...
Ученик ће на крају часа знати да препозна и наведе музичко дело и композитора; анализира слушано дело у односу на извођачки састав и инструменте; користи могућности ИКТ-а за самостално истраживање и слушање музике.


Детаљан опис

Час почиње одласком ученика у Google учионицу где се налазе постављени материјали.
Уводни део часа започиње подстицајем мотивације код ученика за учење путем склапања слагалице коју сви обожавају Puzzle направљене у веб алату Јigsawplanet. Склапањем загонетке ученици долазе до фотографије веома познатог композитора Волфганга Амадеуса Моцарта са чијим животом и стваралаштвом ће се ближе упознати у централном делу часа. Након тога ученици имају задатак да на интерактивној огласној табли Linoit, наведу по један појам који их асоцира на реч: Моцарт.
Главни део часа започиње уласком ученика на платформу е – учионица (ИК Нови Логос) и упознавањем са основним подацима о В А Моцарту (Мултимедијални ПДФ уџбеник, видео, стр.122.). Како бих ученике подстакла да сами истражују, на истој страни у оквиру рубрике „Музичко онлајн” ученици имају задатак да укуцавањем у претраживачу кључне речи „Моцарт” дођу до додатних информација о Моцарту и његовој музици.
Након општих података о композитору, путем аудио – визуелних примера који су саставни део PPT презентације ученици се сусрећу са једном од најпопуларнијих Моцатових композиција „Малом ноћном музиком”.
Након слушања музичких примера ученици дају одговоре путем игрице која је направљена у веб алату educaplay и тако сами долазе до анализе слушаног дела у односу на извођачки састав и инструменте, карактер композиције, темпо, сличности и разлике између ставова (делова) композиције..
Завршни део часа доноси проверу знања у виду Гугл упитника.


Платформе и опрема

Google учионица, е – учионица (ИК Нови Логос), компјутер, мобилни, интернет


Дигитални алати

Јigsawplanet је алат помоћу кога се праве онлајн puzzle. Веома је лак за коришћење, а у склапању одговарајућих делова како би се добио тражени облик уживају и деца и одрасли.
linoit је интерактивна огласна табла и омогућава да деца могу на једном паноу да пишу своје и виде предлоге других ученика
ППТ презентација
edukaplay служи за прављење игрица које могу послужити за проверу знања.
Googleforms


Литература

Уџбеник музичке културе за 5. разред, Др Александра Паладин, Мр Драгана Михајловић-Бокан; мноштво материјала са интернета, YouTubе...




Самопроцена часа

Самопроцену сам спровела након завршетка часа према повратној информацији деце о тежини рада, препрекама као и на основу времена које је ученицима било потребно да ураде задатак.


Оцена ученика

Евалуација од стране ученика је спроведена путем остављеног коментара или емотикона који је постављен на интерактивној огласној табли Linoit.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Индивидуализиран приступ ученицима и прихватање различитих стилова учења; већи квалитет наставе и повећање могућности усвајања градива. Подстицање ученика на аналитичко мишљење, синтезу стеченог знања и самосталност у решавању проблема. Развој дигиталних компетенција наставника. Откривање нових дигиталних алата.


Предности и потешкоће за ученике

Предности наставе на даљину за ученике је да могу да приступе наставним садржајима у било које време, читав наставни материјал им је постављен на једном месту, могу више пута да га прегледају и да раде задатке властитим темпом. Задаци су махом прављени у веб алатима и заснивају се интерактивним игрицама што је ученицима занимљиво.
Недостаци: рад на телефону који има оскудне могућности у односу на рачунар, слаб интернет.