Волфганг Амадеус Моцарт - Мала ноћна музика.pptx
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=157a007f90b7
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc6RITTtSpu_HGxHVDv1dxQQ34OF021PTBooO-XR7eMHIRxKQ/viewform?usp=sf_link
Циљ часа је развијање интересовања код ученика за слушање вредних музичких дела уметничког стваралаштва; навикавање ученика на пажљиво слушање музике, оспособљавање за доживљавање и разумевање музике, за естетско процењивање уметничких дела и за музичку интерпретацију...
Ученик ће на крају часа знати да препозна и наведе музичко дело и композитора; анализира слушано дело у односу на извођачки састав и инструменте; користи могућности ИКТ-а за самостално истраживање и слушање музике.
Час почиње одласком ученика у Google учионицу где се налазе постављени материјали.
Уводни део часа започиње подстицајем мотивације код ученика за учење путем склапања слагалице коју сви обожавају Puzzle направљене у веб алату Јigsawplanet. Склапањем загонетке ученици долазе до фотографије веома познатог композитора Волфганга Амадеуса Моцарта са чијим животом и стваралаштвом ће се ближе упознати у централном делу часа. Након тога ученици имају задатак да на интерактивној огласној табли Linoit, наведу по један појам који их асоцира на реч: Моцарт.
Главни део часа започиње уласком ученика на платформу е – учионица (ИК Нови Логос) и упознавањем са основним подацима о В А Моцарту (Мултимедијални ПДФ уџбеник, видео, стр.122.). Како бих ученике подстакла да сами истражују, на истој страни у оквиру рубрике „Музичко онлајн” ученици имају задатак да укуцавањем у претраживачу кључне речи „Моцарт” дођу до додатних информација о Моцарту и његовој музици.
Након општих података о композитору, путем аудио – визуелних примера који су саставни део PPT презентације ученици се сусрећу са једном од најпопуларнијих Моцатових композиција „Малом ноћном музиком”.
Након слушања музичких примера ученици дају одговоре путем игрице која је направљена у веб алату educaplay и тако сами долазе до анализе слушаног дела у односу на извођачки састав и инструменте, карактер композиције, темпо, сличности и разлике између ставова (делова) композиције..
Завршни део часа доноси проверу знања у виду Гугл упитника.
Google учионица, е – учионица (ИК Нови Логос), компјутер, мобилни, интернет
Јigsawplanet је алат помоћу кога се праве онлајн puzzle. Веома је лак за коришћење, а у склапању одговарајућих делова како би се добио тражени облик уживају и деца и одрасли.
linoit је интерактивна огласна табла и омогућава да деца могу на једном паноу да пишу своје и виде предлоге других ученика
ППТ презентација
edukaplay служи за прављење игрица које могу послужити за проверу знања.
Googleforms
Уџбеник музичке културе за 5. разред, Др Александра Паладин, Мр Драгана Михајловић-Бокан; мноштво материјала са интернета, YouTubе...
Самопроцену сам спровела након завршетка часа према повратној информацији деце о тежини рада, препрекама као и на основу времена које је ученицима било потребно да ураде задатак.
Евалуација од стране ученика је спроведена путем остављеног коментара или емотикона који је постављен на интерактивној огласној табли Linoit.
Нисам имао/ла подршку
Индивидуализиран приступ ученицима и прихватање различитих стилова учења; већи квалитет наставе и повећање могућности усвајања градива. Подстицање ученика на аналитичко мишљење, синтезу стеченог знања и самосталност у решавању проблема. Развој дигиталних компетенција наставника. Откривање нових дигиталних алата.
Предности наставе на даљину за ученике је да могу да приступе наставним садржајима у било које време, читав наставни материјал им је постављен на једном месту, могу више пута да га прегледају и да раде задатке властитим темпом. Задаци су махом прављени у веб алатима и заснивају се интерактивним игрицама што је ученицима занимљиво.
Недостаци: рад на телефону који има оскудне могућности у односу на рачунар, слаб интернет.