• ЈПД

#601: Упознавање са Шекспиром и драмом Ромео и Јулија, кроз дигиталне алате и онлајн наставу

Опште информације

  • Наставник:
    Сања Ђукић
  • Назив школе:
    Рачунарска гимназија Смарт
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Приватни
  • Општина:
    Нови Сад
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    I2
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљеви:
• усвајање знања о животу и раду В. Шекспира;
• оспособљавати ученике за тумачење драме Ромео и Јулија;
• подстицати ученике на самостално тумачење драмских дела;
• развијати љубав код ученика према књижевности и језику.

Ученици ће бити у стању да:
• самостално анализирају ово и друга драмска дела;
• тумаче и анализирају драмске јунаке и њихове поступке;
• примењују стечено знање о пишчевом животу и раду;
• уочавају и разумеју важност читања и разумевања књ. дела







Детаљан опис

Час је реализован путем Скајп фор бизнис апликације. Ученици су као домаћи задатак гледали кратак видео о В. Шекспиру, те у уводном делу часа одговарају на питања постављена у Ментиметру. Ученицима потом скрећем пажњу на правилно писање страног имена овог писца.
У главном делу часа ученици разговарају о драми „Ромео и Јулија“, стичући основна сазнања о настанку драме, идеји и мотивима, пратећи моју мултимедијалну презентацију коју током часа делим са свог рачунара на екранима својих ученика. Будући да су ученици претходно прочитали драму, у главном делу часа разговарамо о композицији драме и њеним јунацима. Наставник проблемским питањима наводи ученике на критичко размишљање. У првој фази главног дела часа ученици одговарају на кратак тест са питањима из лектире, креиран у Мајкрософт формсу.
У другој фази ученици коментаришу ликове и одлике ренесансе које препознају у делу. Ученици исказују своје мишљење о идеји дела и представама љубави које су у њој дате. На крају другог дела часа ученици играју квиз кроз којим утврђују новостечено знање.
У завршном делу часа наставник пита ученике за ев. недоумице и подстиче их да дају своју процену часа дајући оцену од 1 до 5 као одговор на питања о степену разумевања градива, атмосфери на часу и занимљивости часа. За евалуацију наставник користи Падлет. На самом крају часа наставник подсећа ученике да презентацију коришћену на часу преузму са ученичког портала и сачувају на својим рачунарима.


Платформе и опрема

Скајп фор бизнис
Ученички портал Рачунарске гимназије Смарт
Наставнички портал Рачунарске гимназије Смарт
Шерпоинт (Sharepoint)
Мејл
Пауер Поинт презентација
лаптоп


Дигитални алати

Мајкрософт формс
Квизис
Ментиметер
Падлет
Јутјуб

Коришћењем ових дигиталних алата настава је била креативнија, а ученици у већој мери подстакнути да активно учествују.


Литература

Милић, Босиљка и Вучић, Катарина (2016) Читанка са књижевнотеоријским појмовима за први разред гимназија и средњих стручних школа, Завод за уџбенике, Београд
Илић, Павле (2006) Српски језик и књижевност у наставној теорији и пракси, Методика наставе, Змај, Нови Сад
Деретић – Митровић – Бојовић (2012) Историја књижевности за 1. разред средње школе, Завод за уџбенике, Београд


Самопроцена часа

С обзиром да се сваки наш час снима, након часа сам погледала снимак и запазила да је временска структура часа била добро утврђена, те да су ученици у одређеним временским роковима извршили све предвиђене активности, са лакоћом, као и да је интерактивност била на високом нивоу.


Оцена ученика

Ученици су у завршној фази часа на Падлету одговорили кроз бројчану оцену (од 1 до 5) на три питања: Колико сам разумео на данашњем часу? Колико ми је данашњи час био занимљив? Колико ми се допала атмосфера на данашњем часу?


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Школа је организовала обуку за коришћење Скајп бизнис апликације и сваком наставнику обезбедила лаптоп. Колеге из техничке подршке су увек доступне, а једном недељно одржавамо онлајн састанке на којима размењујемо утиске, недоумице, савете. Велику подршку имала сам и од својих ученика и родитеља.


Предности и потешкоће за наставнике

Потешкоћу је представљала ситуација у којој је слаба конекција са интернетом, било код наставника, било код ученика. Сем тога, ништа друго није реметило наш рад.
Предности: велике могућности за креирање и реализацију креативног часа коришћењем дигиталних алата и других предности нових технологија; другачија организација времена.


Предности и потешкоће за ученике

Потешкоће за ученике: лоша интернет веза; немогућност дружења у групи у истом простору; мање дружења.


Коментар

Захваљујући унапред утврђеном распореду часова ког смо се стриктно придржавали, наши ученици од првог дана спровођења наставе на даљину имају онлајн уживо часове са наставником преко Скајп фор бизнис апликације. Уз подршку управе и колега, јасно утврђених правила и тимског рада, онлајн настава не само да је била врло ефикасна, већ ће засигурно у неком облику наставити да се спроводи и након повратка на редован систем. С обзиром на обученост наставника и степен дигитализације који се иначе примењује у нашој школи у раду са ученицима, овај вид наставе био је само степеник више у примени нових технологија у образовању.
https://bit.ly/3eAhQUS
https://youtu.be/FrGk4KrK4MA