https://www.facebook.com/biblioteka.osrdomanovic/videos/2655464051401376/
Циљ: Овакав вид наставе усмерен је ка мотивисању ученика за развијање међупредметних компетенција (комуникације, естетичке компетенције и сарадње).
Исходи:
1. На креативан начин користе језик и стил комуникације који су карактеристични за уметничке дисциплине.
2. Повезују уметничка и културна дела са историјским и друштвеним контекстом. 3.Креативно доприносе раду и остварењу заједничких циљева.
4. Одговорно, истрајно и креативно приступају раду.
Ученицима V3,4 одељења најавила сам обележавање тематске недеље „Митови и легенде“ постављањем материјала у Гугл учионицу. Након упознавања са појмовима митови и легенде, ученици добијају задатак да истраже најпознатије легенде српске историје. На видео-конференцији чланови драмске секције (прва група ученика) бирају најзанимљивију легенду. Како о изабраној легенди постоје само подаци, али не и текст у форми приповетке, осмислила сам текст за легенду. Ученицима задајем задатак да преко Easy Voice Recorder апликације сниме текст. Са ученицом која је направила најбољи звучни запис заказујем читаће пробе, она снима више звучних записа, након чега бирам најбољи. Ученицима V и VI разреда који похађају цртање, сликање и вајање (друга група ученика), наставница ликовне културе поставља текст легенде у Гугл учионицу. Они добијају тематске задатке да на основу текста легенде осмисле илустрације за одређене сегменте легенде и бирају најбоље идеје. Монтирање звучне књиге се врши преко апликација уклапањем звучног записа, илустрација и средњовековне инструменталне музике. Презентација се реализује постављањем звучне књиге у Гугл учионицу V3,4 одељења, а евалуација преко коментара који ученици постављају на стрим учионице. Ученицима је сама тема била интересантна за рад, са одушевљењем су је прихватили. Необично је било спровести онлајн читаће пробе, сарадњу, праћење и усмеравање ученика у раду, али то је и допринело већој самосталности у раду и креативности ученика.
Са ученицима сам комуницирала преко Гугл учионице, TeamLink апликације и вибера. Јутјуб канал сам употребила за презентацију звучне књиге. Од уређаја сам користила телефон и лаптоп.
Видео је урађен у апликацији Video Show, a слике су обрађене у апликацији Wobble.
Литература “Митови српске историје“, Дејан Ристић, Вукотић медија, Београд, 2019.
https://www.opsteobrazovanje.in.rs/sta-znaci/mit/
https://www.opsteobrazovanje.in.rs/srpski-jezik/knjizevnost/narodne-pripovetke/legenda/
Самопроцена рада извршена је на основу позитивних реакција колега и окружења, прегледа видеа на Јутјуб каналу, али и на основу позитивних ученичких коментара који се налазе на стриму Гугл учионице.
Ученичка евалуација је спроведена тако што су након презентоване звучне књиге, ученици писали на стриму Гугл учионице коментаре о томе какав је утисак звучна књига оставила на њих. Њихове утиске можете прочитати на фотографијама у презентацији.
Колега
Наставница ликовне културе Ана Ристић је усмеравала ученике да насликају интересантне и креативне илустрације. Од ње сам имала и техничку подршку у монтирању звучне књиге.
Предност оваквог начина рада је што су резултати рада више производ самосалног рада ученика, док наставник само усмерава и представља подршку у раду. Као потешкоћа се може навести да је ученике V разреда било тешко организовати да групно онлајн учествују у креирању текста за легенду, као што је била првобитна идеја.
Ученици су показали интересовање за овај вид наставе. Предност оваквог начина рада је да развија самосталност у истраживању и раду ученика, као и креативност у проналажењу адекватних решења. Потешкоће су везане за читаће пробе. Док је ученица са мном вежбала текст путем вибера или TeamLinka, читање текста је било изражајније. Када је самостално снимала звучни запис, увек се дешавало да један део текста боље прочита од другог.
Настава на даљину је отворила нове визије, идеје и могућности квалитетног и успешног рада.