• ЈПД

#604: Кад год можеш рециклирај, играј се и уживај

Опште информације

  • Наставник:
    Љиљана Вићовац
  • Назив школе:
    Милорад Мића Марковић, Мала Иванча
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Сопот
  • Предмет:
    Пројектна настава
  • Одељење:
    Први разред, друго одељење
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ:
-развијање свести о значају очувања животне средине
-разумевање појмова рециклажа и компостирање
-развијање свести о томе да и они, иако су мали, могу утицати на очување животне средине на врло једноставан и занимљив начин
-развијање креативности
-развијање дигиталних компетенција
-даљи рад на развијању разумевања прочитаног
Исходи:
Ученик ће бити у стању да:
-пронађе информације експлицитно изнете у тексту,
- преобликује употребне предмете мењајући им намену


Детаљан опис

У циљу мотивационе припреме креирала сам интерактивну слику са различитим материјалима (приче, песме, кратак видео запис) о важности заштите животне средине. Ученици су, сходно својим интересовањима, прегледали њима занимљив садржај више пута. Циљ је био да се подстакну на размишљање зашто је важно сачувати природу и на који начин . Следећа активност била је најава теме пројекта кроз слагање е-пузле. Тако су открили тему којом ће се бавити-рециклажа. За обраду наставних садржаја користила сам видео материјал који сам самостално креирала. Кроз дигиталну причу о рециклажи, ученици су се упознали са основним значењем и значајем рециклаже и добили упутства/предлоге за практичну активност. Креирала сам и наставни лист у Word-u са детаљнијим упутствима о практичним активностима који сам поставила у Box и уградила у Гугл учионицу. Следећа прича била је прича о компостирању као једном од начина рециклаже. У циљу самопровере ученицима сам прослеђивала задатке рађене у различитим алатима. ,,Такмичарски задатак рађен је у алату Kahoot , осмосмерка у LearnningApps-u, а игра разврстај отпад у Wordwall-u. Направила сам и мапу ума помоћу алата MindMup како би ученицима на најједноставнији и сликовит начин приказала рециклажу. Дигиталне приче су једностване и садрже основно појмове о рециклажи јер се ради о ученицима првог разреда.


Платформе и опрема

Гугл учионица, лап топ


Дигитални алати

За реализацију активности користила сам: Active Presenter, Power Director, Movie Maker, Biteable, Jigsaw Planet, Word Wall, Box, LerningAps, ThingLink,Powe Point, MindMup.


Литература

Светлана Манојловић, Коаутори: Ирена Бојовић, Ксенија Меденица
Радна свеска - Хајде да се забавимо – хајде да рециклирамо! НВО Зелени дом – Green Home, Подгорица 2015.
Петричевић Блаженка, Ђоковић Абдић Лејла, Пајовић Дарко, Игре рециклаже, НВО„Green Home“
http://lucijatasic.blogspot.com/2014/01/blog-post_30.html
Материјали са семинара ,,Дигиталне приче и бајке ОКЦ-а






Самопроцена часа

Ученици су задатке урадили на креативан, маштовит начин и тако ,,обогатилипројекат. Писали су поруке и стихове у вези са рециклажом и очувањем животне средине. На основу продуката рада, резултата у такмичарским игрицама, могу да извршим самопроцену и кажем да је пројекат успешно реализован.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Није било већих потешкоћа у реализацији наставе.
Дигиталне материјале, које креирам, могу више пута да прегледам и тако вршим самоевалуацију и корекцију сопственог рада. Потешкоћу коју бих издвојила је утицај на ученике који није могао да буде онакав какав би био у учионици јер се ради о ученицима првог разреда. Дигитални свет је њима близак, али недостају им дигиталне компетенције које тек треба да се развијају.


Предности и потешкоће за ученике

Ученицима је близак дигитални свет. Воле динамику и интерактивност коју пружају дигитални материјали. Проблем је што већина ученика нема свој уређај, a интернет није често стабилан. Недостаје мој подстицај у коришћењу појединих дигиталних алата као и социјална интеракција међу ученицима.