- Facebook страница Школе https://www.facebook.com/skoladjk/videos/643021939582323/
- Електронски школски часопис https://skolskicasopissvitanje.weebly.com/104510821086-10961082108610831072.html
- Блог ,,Прочитај проскитај блог https://procitajproskitajblog.wordpress.com/2020/05/30/%d0%bf%d1%80%d
Циљ пројекта је да ученици применом информационих технологија, радом на истраживачким задацима и сарадњом са вршњацима формирају позитивне ставове о рециклажи и својим одговорним понашањем утичу на окружење у подизању свести о очувању животне средине.
Исходи пројекта:
- Ученици користе различите изворе информација на интернету;
- Постављају материјале на платформе за учење;
- Самостално користе одређене веб алате;
- Дискутују, дају предлоге и решења за различите начине очувања животне средине;
Пројекат је реализован у четири фазе у периоду април - мај 2020.
1. Договор о избору активности, времену и начину реализације;
2. Реализација планираних активности;
3. Евалуација и самоевалуација наставника и ученика;
4. Презентација пројекта на интернету.
Активности:
1. Договор о раду путем видео састанка.
2. Ученици су гледали видео час ,,Обновљиви и необновљиви извори енергије на РТС 2 чији сам ја аутор.
3. Израда домаћег задатка: Мапе ума на тему ,,Извори енергије. Слике радова су постављене на Padlet таблу.
4. Ученици су јавним гласањем бирали најбоље мапе ума.
5. Ученици су радили уживо квиз ,,Извори енергије.
6. Добили су интерактивну слику ,,Рециклажа и истраживачке задатке.
7. На видео састанку ученици су дискутовали о задацима и певали песму ,,Рециклажа.
8. Правили су употребне предмете од рециклираног материјала.
9. Слике радова су постављене у групи на Viber-у.
10.Видео састанак: Разговор о резултатима пројекта, анализа личног и доприноса осталих ученика.
11. Писање утисака о пројекту на Padlet табли.
RTS Planeta
Google Classroom
Viber
Youtube
ActivePresenter - снимање часа и видео материјала
Audacity - обрада звука
Padlet - табла на којој су ученици гласали за најбоље мапе ума и писали своје утиске о пројекту
Genial.ly - интерактивна слика ,,Рециклажа
QUIZZIZ - израда задатака за квиз ,,Извори енергије који су ученици радили уживо
апликација ZOOM - коришћена је за реализацију видео састанака
- Уџбеници за природу и друштво, чуваре природе и ликовну културу за 4. разред различитих издавача;
- Песма ,,Рециклажа је са Youtube-а.
Формирала сам следеће критеријуме за самопроцену:
- Мотивисаност ученика за учешће у пројекту.
- Квалитет ученичких радова.
- Постигнућа ученика на квизу знања.
- Број реализованих активности.
- Утисци ученика на крају пројекта.
У пројекту су учествовали сви ученици. Реализоване су све активности. Просечна оцена на квизу знања је 86%. Сви коментари ученика су крајње позитивни.
Ученици су пројекат оценили као одличан:
- Усмено на видео састанцима;
- Писмено на Padlet-у.
Изразили су жељу да и у будуће раде нове пројекте.
Родитеља
Помогли су деци да инсталирају апликацију ZOOM. И сами су се укључивали у дискусије на видео састанцима и охрабривали децу да дају предлоге и решења. Обезбеђивали су потребан материјал од кога су деца правила употребне предмете. Давали су ми подршку и путем приватних порука и разговора.
Предности:
- Подстиче наставника на креативност и осмишљавање различитих занимљивих материјала којима ће да мотивише ученике за учење.
- Охрабрује наставника да се едукује и развија своје информатичке компетенције.
Потешкоће:
- Слаба информатичка писменост наставника;
- Потребно је више времена за припремање материјала.
Предности:
- Ученици уче темпом који њима одговара.
- Користе различите изворе на интернету за стицање знања и лакше повезују садржаје из различитих наставних предмета.
Потешкоће:
- Проблеми са уређајима и интернетом;
- Слаба информатичка писменост.
У току реализације пројекта ,,Рециклирај, у чистоћи уживај ученици су гледали на РТС 2 и моје видео часове математике ,,Зависност количника од промене делиоца и ,,Сталност количника у којима су зависност и сталност количника објашњени на примеру часа на коме се учи о рециклажи пластике. Знања са ових часова су примењивали у току пројекта.