• ЈПД

#609: Петљање са Петљом - Обрада наставне теме Програмски циклуси у НЕТ.КАБИНЕТ-у

Опште информације

  • Наставник:
    Далибор Тодоровић
  • Назив школе:
    Гимназија Девети мај, Ниш (Медијана)
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ниш-Медијана
  • Предмет:
    Програмирање
  • Одељење:
    I7 - Разред први одељење 7
  • Број ђака:
    17
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Индивидуални

Циљ и исходи наставе

Циљ наставе је:
- оспособљавање ученика за програмирање алгоритамских корака употребом програмских циклуса на вишем програмском језику и писање програма различитих нивоа сложености, уз употребу савремених софтверских алата и окружења за развој апликација.
- Употреба нет.кабинета као подршка учењу програмирања од куће уз помоћ курса који покрива тему програмски циклуси (петље).
Кроз одабране задатке ученици су увежбали решавање проблема из ове области у програмском језику C# али и С и С++.


Детаљан опис

Портал Петља садржи комплет онлајн материјала намењен поред осталог и специјализованим ИТ одељењима и наставницима. Ту се налазе бесплатни, интерактивни, корисни и занимљиви материјали прилагођени узрасту ученика. Они су методички и дидактички обликовани и прилагођени извођењу наставе.
На порталу Петља направио сам кабинет за одељење првог разреда и доделио им одговарајући курс. Ученици су приступали кабинету, прегледавали и изучавали лекције из наставне теме Програмски циклуси (петље) сопственим темпом у складу са својим временским могућностима и капацитетима што је предност овакве наставе. Упознали су се са теоријом из приложене литературе, упознали се са наведеним примерима и након сваке наставне јединице радили кратке тестове и задатке у циљу провере усвојености садржаја. На тај начин су се оспособљавали за саморегулисано учење и препознавање појединих компоненти саморегулације процеса учења у свом учењу.
У секцији за управљање кабинетом пратио сам активности ученика и статистику њиховог напредовања у прегледању и проучавању лекција за сваку наставну тему.
Управљање кабинетом пружило ми је могућности за доделу домаћих задатака и тестова са кратким питањима у само пар корака. Проверу знања сам организовао као интерно такмичење за које сам могао да прегледам сва послата решења, време када је задатак предат, коришћени програмски језик и резултат. Могао сам да прегледам програмски код сваког задатка, преузмем га и формативно оценим давањем повратних коментара ученику.


Платформе и опрема

Платформа Петља - https://petlja.org/
Рачунар са интернет конекцијом


Дигитални алати

Портал Петља
https://petlja.org/net.kabinet/prvi-spec-it
https://petlja.org/skola/spec-it

Школска Moodle платформа
https://gimnazija9maj.obrazovniportal.rs/

Падлет
https://padlet.com/itgimnazija9majnis/wio2mavji8pdkbs7


Литература

https://petlja.org/net.kabinet/prvi-spec-it
https://petlja.org/skola/spec-it
Na ovoj stranici nalaze se materijali koji su podrška učenicima specijalizovanih IT odeljenja i nastavnicima koji u ovim odeljenjima predaju. Tu su Zbirka algoritamskih zadataka - osnovni nivo, Zbirka algoritamskih zadataka - napredni nivo, C++ za početnike i C# za početnike.


Самопроцена часа

Самопроцену наставе сам урадио праћењем статистике коју нуди платформа Петља и недељним табеларним пресеком стања напредовања ученика. У оквиру платформе и нет.кабинета имао сам могућност да прегледам статистику активности ученика и њиховог напредовања, као и урађене провере знања са најмањим, највећим и просечним бројем поена за сваки задатак и за сваки коришћени програмски језик.


Оцена ученика

Евалуација у виду запажања и коментара о обради наставне теме Програмски циклуси преко портала Петља извршена је коришћењем Padlet-а где су ученици описивали какав је квалитет материјала, доступност, став према саморегулисаном учењу и слично. Падлет је доступан на адреси https://padlet.com/itgimnazija9majnis/wio2mavji8pdkbs7


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Након прекида наставе школа је одмах подигла сопствену Moodle платформу за учење на адреси https://gimnazija9maj.obrazovniportal.rs/ где сам направио курсеве за своje предмете. На тај начин реализујем блок наставу из Програмирања и комплетну наставу из предмета Рачунарски системи и Примена рачунара.


Предности и потешкоће за наставнике

Захваљујући платформи Петља и могућности креирања виртуелне учионице нет.кабинета организација и припрема овако захтевне и специфичне наставе је веома олакшана и то је веома велика предност коришћења ове специјализоване платформе. Генерално, за остале предмете (Примену рачунара и Рачунарске системе) било је потребно превише времена за припрему материјала и њихово постављање на Мудл платформу, за припрему тестова и за прегледање домаћих задатака.


Предности и потешкоће за ученике

Кључне предности за ученике су лака доступност и могућност бирања времена када ће учити у складу са њиховим личним афинитетима, као и могућност самосталног праћења напредовања и добијања транспарентних повратних информација о свом раду и напредовању. Потешкоће су биле код пар ученика који су имали техничких проблема са интернетом или са рачунаром.


Коментар

Недостатак комуникације уживо, вршњачког учења, недовољно времена за дискусију и изостанак невербалне комуникације је свакако ненадоместив када је у питању онлајна настава.