Diznijeva čarolija u koordinatnom sistemu- konkurs.pptx
Facebook škole,
У припреми часопис Дизнијева чаролија са радовима ученика који ће добити сваки ученик на крају школске године.
Циљ: Упознавање ученика са правоуглим координатним системом и представљањем тачака у координатном систему као и одређивањем координата тачака које су представљене у координатном систему.
Исходи:Ученик ће бити у стању да:
‒ тачкама у равни придружи уређене парове бројева и обрнуто;
‒ представи неке једноставне скупове тачака у правоуглом координатном систему.
Комуникација на даљину има своје предности.Искористила сам чињеницу да се ова наставна тема по новом програму ради у шестом,а по старом програму у седмом разред и презентовала час и шестацима и седмацима. Презентација има слајдове са позадином и ликовима Дизнијевих јунака са којима су ученици одрастали. Упућује ученике да положај тачке у равни није могуће описати једном координатом (положај тачке на правој је тако описан), већ су потребне две координате x оса коју зовемо апсциса и y-оса која се назива још и ордината.Да би приказали тачке у равни потребан нам је координатни систем са две осе; На самом почетку сам повезела математичку причу са географском појмовима ширине и дужине и геогрсфским положајем одређених места на географској карти.Ученицима је тај појам познат још из петог разреда. Ту имају један истраживачки задатак да одреде географску дужину и ширину места где се родио Рене Декарт.
Презентација кроз слајдове упознаје ученике са правоуглим координатним системом, односно са појмовима: x-оса, y-оса, координатни почетак, уређени пар бројева;Кроз уводне задачиће откривамо како се црта тачка у координатном систему.
Задаци откривања Дизнијевих јунака и јунака из света цртаног филма имају циљ да ученик вежба и утврди стечено знање.
У насатви сам користила видео часове у којима сам делила екран са својим ученицима и пустила презентацију.Уз коментарисање и враћање слајдова могла сам да отклоним сваку недоумицу како се траже кооординате .Затим сам им поставила презентацијуу у гугл учионицу са домаћим задатком из саме презентације
Гугл учионица,гугл диск су ми користили да чувам податке и објављујем исте у својој онлајн учионици.Користила сам гугл упитник у евалуацији кроз гугл учионицу.У писању мултимедијалне презентације користила сам бесплатне ресурсе Издавачке куће клет на сајту е-учионица.
Уџбеници и електронски садржаји (клет) из математике за шести разред .
Филм о Рене Декарту са ртс објављен на јутјуб каналу https://youtu.be/YRdTZMAkFBs
Пре свега одушевљеност и осмеси на лицу мојих ученика показали су , још у току извођења самог часа, да је час изазвао занимање.
Ученички радови и гугл упитник.
Да су радо урадили све задатке који су били испред њих.
Родитеља
Сви родитељи су одвојили време да набаве материјал за рад (милиметарски папир) и били су ту да помогну ако се угаси лаптоп или таблет,да преузму акцију ако се ученик не мутира док је било предавање .
Настава на даљину зависи од квалитета интернета,самог уређаја који поседује наставник,од избора наствних садржаја. Конкретно на овом часу није могла да ми омогући да помогнем ученику и на 3-д начин.(Већина наставника математике помогне на самом часу ученику тако што директно у свеску покаже како се конкретна координата тражи.)Овог пута морала сам у реализацији да вратим слајд више пута и да се ослоним на родитеље који су били са ученицима да ће испратити домаћи задатак и помоћи ако запне.
Морали су да буду сконцентрисани и прихвате чињеницу да се видимо и учимо на други начин.(Ученици су се много лакше прилагодили од нас наставника -то је моје лично мишљење).