• ЈПД

#610: Мултимедијална презентација за истраживачким задатком и задатком који открива и буди машту

Опште информације

  • Наставник:
    Светлана Тасић
  • Назив школе:
    Монтесори основна школа
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Приватни
  • Општина:
    Београд-Савски венац
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    Шести и Седми разред
  • Број ђака:
    10
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Diznijeva čarolija u koordinatnom sistemu- konkurs.pptx

Корисни линкови

Facebook škole,
У припреми часопис Дизнијева чаролија са радовима ученика који ће добити сваки ученик на крају школске године.


Циљ и исходи наставе

Циљ: Упознавање ученика са правоуглим координатним системом и представљањем тачака у координатном систему као и одређивањем координата тачака које су представљене у координатном систему.
Исходи:Ученик ће бити у стању да:
‒ тачкама у равни придружи уређене парове бројева и обрнуто;
‒ представи неке једноставне скупове тачака у правоуглом координатном систему.


Детаљан опис

Комуникација на даљину има своје предности.Искористила сам чињеницу да се ова наставна тема по новом програму ради у шестом,а по старом програму у седмом разред и презентовала час и шестацима и седмацима. Презентација има слајдове са позадином и ликовима Дизнијевих јунака са којима су ученици одрастали. Упућује ученике да положај тачке у равни није могуће описати једном координатом (положај тачке на правој је тако описан), већ су потребне две координате x оса коју зовемо апсциса и y-оса која се назива још и ордината.Да би приказали тачке у равни потребан нам је координатни систем са две осе; На самом почетку сам повезела математичку причу са географском појмовима ширине и дужине и геогрсфским положајем одређених места на географској карти.Ученицима је тај појам познат још из петог разреда. Ту имају један истраживачки задатак да одреде географску дужину и ширину места где се родио Рене Декарт.
Презентација кроз слајдове упознаје ученике са правоуглим координатним системом, односно са појмовима: x-оса, y-оса, координатни почетак, уређени пар бројева;Кроз уводне задачиће откривамо како се црта тачка у координатном систему.
Задаци откривања Дизнијевих јунака и јунака из света цртаног филма имају циљ да ученик вежба и утврди стечено знање.


Платформе и опрема

У насатви сам користила видео часове у којима сам делила екран са својим ученицима и пустила презентацију.Уз коментарисање и враћање слајдова могла сам да отклоним сваку недоумицу како се траже кооординате .Затим сам им поставила презентацијуу у гугл учионицу са домаћим задатком из саме презентације


Дигитални алати

Гугл учионица,гугл диск су ми користили да чувам податке и објављујем исте у својој онлајн учионици.Користила сам гугл упитник у евалуацији кроз гугл учионицу.У писању мултимедијалне презентације користила сам бесплатне ресурсе Издавачке куће клет на сајту е-учионица.


Литература

Уџбеници и електронски садржаји (клет) из математике за шести разред .
Филм о Рене Декарту са ртс објављен на јутјуб каналу https://youtu.be/YRdTZMAkFBs


Самопроцена часа

Пре свега одушевљеност и осмеси на лицу мојих ученика показали су , још у току извођења самог часа, да је час изазвао занимање.
Ученички радови и гугл упитник.


Оцена ученика

Да су радо урадили све задатке који су били испред њих.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Сви родитељи су одвојили време да набаве материјал за рад (милиметарски папир) и били су ту да помогну ако се угаси лаптоп или таблет,да преузму акцију ако се ученик не мутира док је било предавање .


Предности и потешкоће за наставнике

Настава на даљину зависи од квалитета интернета,самог уређаја који поседује наставник,од избора наствних садржаја. Конкретно на овом часу није могла да ми омогући да помогнем ученику и на 3-д начин.(Већина наставника математике помогне на самом часу ученику тако што директно у свеску покаже како се конкретна координата тражи.)Овог пута морала сам у реализацији да вратим слајд више пута и да се ослоним на родитеље који су били са ученицима да ће испратити домаћи задатак и помоћи ако запне.


Предности и потешкоће за ученике

Морали су да буду сконцентрисани и прихвате чињеницу да се видимо и учимо на други начин.(Ученици су се много лакше прилагодили од нас наставника -то је моје лично мишљење).