Пројектна настава - 3D модели (резултати пројекта).pptx
https://youtu.be/YlYn-55RtwA
https://youtu.be/6nOzu1KU6hQ
https://wke.lt/w/s/iKH-Sb
https://wke.lt/w/s/zN4tjd
https://wke.lt/w/s/hgKPAS
https://wke.lt/w/s/ekregK
https://www.facebook.com/marina.lakcevic.75
Циљ
Увести ученике у свет конструкторског моделарства на један савремен и потупо другачији начин од рада у школски учионица, помоћу савремених ИКТ алата и уређаја. Такође подстаћи њихову креативност, иновативност и смоиницијативу ка истраживачком раду.
Исходи
Ученици усвајају и примењују стечена знања, самостално планирају, проналазе информације, цртају и креирају модел, упознају се са 3D штампом.
Пројектни задатак се односио на Конструкторско моделовање и моделарство. Трајање пројектног задатка превиђено за 7 недеља.
1. Недеља
Обрада теме - Увод у предузетништво, пројекти и
рад на пројектном задатку. Подела тема по разредима.
2. Недеља
Обрада теме – Алгоритам – од идеје до реализације (фазе, поступци и значај израде алгоритма) - достављање материјала путем мејла и комуникација путем вибер-а и зум-а
3. Недеља
Обрада теме – Израда техничке документације (Скица) - - достављање материјала путем мејла и комуникација путем вибер-а и зум-а
4. Недеља
Обрада теме – Израда техничке документације (Ортогонална пројекција) - достављање материјала путем мејла и комуникација путем вибер-а и зум-а
5. Недеља
Обрада теме – Израда техничке документације (Технички цртеж) - достављање материјала путем мејла и комуникација путем вибер-а и зум-а
6. Недеља
Систематизација – коришћења ИКТ технологија, приликом, израде, доставе документације и комуникације наставник - ученик - са појединим ученицима комуникација путем мејла и комуникација путем вибер-а и зум-а
7. Недеља
Систематизација израђених 3D модела и пројектне документације и упознавање са радом 3D штампача Creality 3D. - достављен линк снимка преко youtube.цом
Радна платформа:
Google classroom
Zoom
Опрема:
Рачунар - лаптоп,
Пројектор
Софтверски алати
Microsoft office - израда пројектне документације
Paint- израда скице
Paint 3D - израда скице
Gimp - израда скице
Tinkercad, SolidWorks Apps for Kids, 3D Slash, BlocksCAD, SketchUp Free и Makers Empire - израда 3D модела (ортогоналне пројекције и техничког цртежа)
Ultimate Cura - припрема 3D модела за штампу
Power Point - израда презентације
За комуникацију:
Gmail, Viber i Zoom
- Уџбеник „Техику и Технологију“ за 5. разред -Едука
- Уџбеник „Технику и технологију “ за 6. разред -Едука
- Уџбеник „Техничко и информатичко образовање“ за 7. разред -Едука
- Уџбеник „Техничко и информатичко образовање“ за 8. разред -Едука
- Интернет
Самопроцену сам извела једноставним упоређивањем планираних и реализованих активности, Сумирањем активности ученика и уз консултације педагога школе и предметног колеге. Све активности су реализоване, изузев штампање свих 3D модела ученика, јер сам процес изискује доста времена. Та активност ће бити готова до септембра када ће сваки ученик моћи да добије свој 3D модел.
Евалуацију је спровела педагог школе у комуникацији са ученицима, у току њених активности пружања подршке, и утисци су врло изненеађујући и задивљујући, коначно су били мотивисани и није има падало тешко да одраде самостално Пројектни задатак.
Након штампаеа 3D модела, ја сам им врађала комплетан документ са сликама одштампаног 3D модела и сви су били презадовољни својим радом и срећни.
Школе
Подршку сам имала од стране педагога и предметног колеге, који је био веома заинтересован поводом извођења овог практичног дела наставе на тотално другачији начин неко што се реализује у пракси. Све је рађено применом ИКТ-а, без папира и оловке. Осим ученика који нису имали приступ интернету.
Потешкоћа није било, осим за ученике који нису имали доступан интернет. А предности су огромне, пројектни задатак је свако радио по свом избору на задату тему, такве услове у школи не мају. Приступ ИКТ опреми у толикој мери у школи не користе и сам план и програм је орјентисан ка цртању и писању а не ка упућивању ученика у софтверске алате који ће им помоћи и олакшати да схвате, разумеју и науче на практичан начин.
Недостаци су недостатак пажње и концентрације ученика приликом израде задатка.
Док са друге стране упоређујући своје моделе и моделе других ученика долази су до нових креативнијих решења.
Самосталност, креативност, отворена и слободна комуникација у односу ученик - наставник. Овакав Пројектни задатак и вид наставе не би био изводљив у учионици.