Циљ часа је систематизација градива о основним природно-географским одликама Северне Америке.
Исходи (након часа ученик ће бити у моћи да) :
- Разуме регионалну поделу Северне Америке.
- Наведе основне типове климе Северне Америке.
- Именује и препознаје на географској карти основне облике рељефа, елементе хоризонталне разуђености и хидрографске објекте Северне Америке.
- Препознаје карактеристичне биљне и животињске врсте Северне Америке.
- Повезује знања са другим предметима.
Квиз је креиран на платформи Kahoot! и најављен ученицима неколико часова унапред. Ученици су на почетку часа, путем Viber заједнице добили сва потребна објашњења, као и пин за приступ квизу. Квизу су могли да приступе путем мобилних телефона, или рачунара, уласком на додељени линк, или помоћу апликације Kahoot! која је доступна на Google Play продавници. Квиз је трајао пола сата, након чега су ученицима саопштени резултати квиза, објављивањем табеле на Viber заједници. За учешће у квизу, ученици су добили бодове у зависности од процента успешности у квизу. Ти бодови су им омогућили да лакше дођу до жељене оцене за активност на часу. Ученици су за учешће у квизу били јако мотивисани и након завршетка истог, одмах су питали када ће бити следећи квиз. Победнику квиза упућена је честитка! Квиз је пробудио такмичарски дух код ученика и мотивисао их да више уче, како би постигли боље резултате на наредном квизу. Ученицима је понуђена могућност да сами креирају квиз коришћењем исте платформе, што су неки ученици и урадили, за шта су добили додатне бодове.
Коришћенe су платформе Kahoot! i Viber community, а настава се одвијала коришћењем паметних телефона и рачунара.
Коришћени су Kahoot! и Microsoft Paint.
Шабић Д., Вујадиновић С., Милинчић М (2014.). Географија 7 - уџбеник географије за седми разред основне школе. Београд, Нови Логос.
Самопроцена је урађена на основу ученичких коментара на Viber заједници, броја учесника у квизу, постигнутих резултата на истом, као и анализом квалитета постављених питања.
Ученицим су на Viber заједници упитани за утиске. Коментари су били махом позитивни.
За Kahoot! платформу сазнао сам од своје рођене сестре и решио сам да исту применим у дигиталној настави. Сестра ми је показала основне кораке и пружала ми је моралну подршку приликом креирања поменутог квиза.
Главна предност је у томе што можете сами да организујете своје време, као и радни простор, па је овај вид рада мање стресан.
Тешкоће су немогућност организовања релевантне провере усвојеног знања, као и дуже радно време.
Предност је у томе што ученици могу сами да организују своје време, одморнији су, јер устају касније, а собзиром на то да се ради о модерној генерацији, којој дигитални свет представља свакодневно окружење, дигитална настава им је много ближа, него традиционална, па су мотивисанији за рад.
Главне потешкоће су у томе што су неки ученици техничи ускраћени, јер не поседују одговарајуће уређаје, или имају сметње на мрежи, јер су даље од градске зоне.