• ЈПД

#616:  Конструкторско моделовање за шести разред

Опште информације

  • Наставник:
    Славица Никић
  • Назив школе:
    Краљ Петар I, Београд (Стари Град)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Стари град
  • Предмет:
    Техника и технологија
  • Одељење:
    Шести разред - сва одељења
  • Број ђака:
    40
  • Тип часа/наставе:
    Систематизација градива
  • Облик рада:
    Онлајн комуникација ученик-наставник, индивидуални

Циљ и исходи наставе

Упознавање ученика са могућностима моделовања у интеракцији са наставником уз коришћење портала Е учионица, различитих платформи и блога.
Развијање самосвести и мотивације код ученика, подстицање на коришћење дигиталних ресурса и развијање стваралачких и дигиталних вештина
Умеће коришћења дигиталних ресурса и дигиталног представљања свог рада – домаћег задатка.
Ученици ће након одрађеног задатака научити да израђују техничку документацију на основу које израђују модел


Детаљан опис

Наставница поставља наставне јединице и прилоге на Е учионицу и блог и даје ученицима упутство за рад.
Наставница наводи неке од критеријума за вредновање квалитета израде модела.
Ученици прегледају и преузимању садржаје наставне јединице и достављене прилоге
Ученици прегледају и преузимању садржаје наставне јединице и достављене прилоге
Комуникација наставница – ученик се одвија електронски, путем мејла и на Е учионици и није ограничена временски.
Ученици читају наставне садржаје за дату наставну јединицу, прате упутство и приступају изради задатка
Ученици питају, траже објашњења и обраћају се, како би добили помоћ и упутство у раду и решавању техничких проблема при изради задатака.
Наставница одговара на постављена питања ученика, даје објашњења и упутство за израду задатака и решавање техничких проблема, ако их има.
Ученици шаљу домаће задатке.
Наставница преузима послате радове ученика.
Наставница креира презентацију од изабраних фотографија ученичких радова модела и поставља у прилогу наставне јединице - Ситематизација
Наставница упућује ученике да погледају своје радове, уживају у њиховом прегледању и доставе повратне информације
Ученици дају повратне информације о томе да ли су решили проблем и урадили задатак.


Платформе и опрема

Е учионица, блог и портал Едука дигитал
Рачунар. телефон, интернет...


Дигитални алати

Gogle učionica
Blogger
Viber Community


Литература

Уџбеник за шести разред - Техника и технологија
Радна свеска и радне вежбеза шести разред - Техника и технологија


Самопроцена часа

Самопроцена часа је спроведена у међусобној комуникацији на Гугл учионици.
Ученици питају - наставник одговара и даје упутства - повратна информација ученика
Од достављених ученичких радова наставник креира дигиталну презентацију, поставља на Гугл учионицу и блог, као прилог уз наставну јединицу.
Ученици прегледају радове и дају повратну информацију.
Прилог 1 и Прилог 2


Оцена ученика

Повратним информацијама на Гугл учионици, путем мејла и вибера
Прилог 2


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: са лакоћом се креирају наставни садржаји
Успешна комуникација и размена информација
Слањем радова дигитално наставнику можете видети оно што иначе не можете видети у учионици
Потешкоће: Више времена се проводи поред рачунара и комуникација је непрекидна у циљу привикавања ученика на такву врсту наставе и давања подршке у превазилажењу проблема


Предности и потешкоће за ученике

Предности: Уз проблеме недостатка знања научили су се дигиталној писмености, како би се рекло свако зло има своје добро.
Неки ученици боље раде у примени реализације наставе на даљину, што се показало као одличан модел који може да се примени код ученика који су из било ког разлога спречени да похађају наставу
Потешкоће: Недостатак знања у примени информационих технологија и проблеми техничке природе


Коментар

Ученици су били веома заинтересовани за рад, активно износили своја мишљења и ставове, питали кад им није јасно или имају техничке проблеме, тражили додатне задатке, извињавали се ако нешто не ураде на време уз образложење проблема
Тема их је подстакла на размишљање о грешкама које праве при изради техничке документације и практичног рада и могућност усавршавања својих идеја и вештина моделовања.
Настава на даљину је успешно реализована.
Сви ученици су се укључили у наставни процес.
Научила сам их да буду искрени, одговорни и питају кад не знају.