• ЈПД

#617: Бекство из библиотеке 

Опште информације

  • Наставник:
    Јасна Мартинез Ернандез
  • Назив школе:
    Васа Живковић, Панчево
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Панчево
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    VII1, VII2, VII4
  • Број ђака:
    67
  • Тип часа/наставе:
    Систематизација градива
  • Облик рада:
    Интерактивно понављање уз игру

Презентација

Бекство из библиотеке.pdf

YouTube

Корисни линкови

https://seekbeak.com/v/NA0zr335jvQ - виртуелна библиотека у којој је час
https://wordwall.net/ - алат за израду квизова и едукативних игара
https://www.jigsawplanet.com/ - алат за креирање слагалица
https://classroom.google.com/ - Гугл учионица, платформа за учење на даљину


Циљ и исходи наставе

Провера усвојених знања из књижевности у седмом разреду и остваривање увида у то колико су ученици усвојили назначено градиво; стећи базичну jeзичку, функционалну и информатичку писменост и овладати стандардима образовних постигнућа на основном, средњем и напредном нивоу из области књижевности. Подстицање ученика у вредновању сопственог рада, сналажење и брзина у решавању задатака у датом окружењу развијање љубави према књижевности и потребе да се негује лепота стваралаштва.


Детаљан опис

Час отпочиње задатком у Гугл-учионици. Задатак је да се изађе из библиотеке уколико се одговори на низ задатака, загонетки, питалица, одвежба кроз игрице и, на крају, пронађе попуни кључ који представља Гугл-упитник прилагођен као тест знања, ученик ће бити у могућности да изађе из библиотеке. Сваки ученик добија повратну информацију од наставника о томе колико је успешно вежбао, односно у којој мери је тачно одговарао на постављена питања у упитнику. Уласком у библиотеку ученици заправо круже панорамском фотографијом тражећи постављене задатке, загонетке, питалице, мозгалице или игрице. Постављене су свуда по фотографији. Неке су мање,
а неке јасно видљиве. Сам линк поседује две овакве фотографије : спрат и приземље библиотеке.
Осим увида у упитник, наставник има могућност да испрати решавање свих задатака у апликацијама у којима је креирао интерактивне задатке и вреднује рад својих ученика.
Многе задатке ученици могу да решавају неограничен број пута. Једино се упитник попуњава само једном са наведене гугл-адресе и предаје наставнику на увид. Када сви ученици заврше задатак, наставник обавештава о решењима сваког задатка, мозгалице, питалице или загонетке.


Платформе и опрема

За извођење овог часа користила сам Гугл учионицу, платформу за учење на даљину, и платформу за VR фотографије https://seekbeak.com и свој рачунар.


Дигитални алати

Користила сам алат за израду квизова и едукативних игара https://wordwall.net/ и алат за креирање слагалица https://www.jigsawplanet.com/ и Фотошоп (Photoshop) софтвер за обликовање и дизајнирање фотографија.


Литература

1. Збирка задатака из Српског језика, Министарство просвете Републике Србије, Београд, 2009. године,
2.Миодраг Павловић, Припремање наставника и ученика за тумачење књижевног дела, Београд, 2008.
3. Наташа Станковић-Шошо, Бошко Сувајџић, Уметност речи, Читанка за седми разред основне школе, Нови Логос, Београд, 2012.
4. Мали речник књижевних термина за основну школу, Н. Логос


Самопроцена часа

Сви ученици решавали су задатке у виртуелној библиотеци, пронашли кључ и решили задатке у Гугл-упитнику. Сам упитник има аутоматизовану евалуацију, као и низ задатака, односно игрица којима су ученици приступали преко wordwall и jigsawplanet алата.


Оцена ученика

Ученици су се сами јављали са реакцијама да су задаци били подстицајни и занимљиви чак и њиховим укућанима, али и другој деци која нису моји ученици, а којима су послали линк до виртуелне библиотеке. Код неких ученика побуђена је идеја да и сами буду креативни, па су слали своје квизове, овога пута мени на решавање.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предност припреме реализације наставе на даљину је што се једноставније управља временом на самом часу будући да су алати у којима се настава припрема велика помоћ у планирању, припреми, извођењу и евалуацији наставе. Све је једноставније, брже, лакше, лепше, креативније.


Предности и потешкоће за ученике

Из угла ученика једноставнији је приступ часу. Могу да га прате када пожеле и одакле год пожеле, са могућношћу да га изнова и изнова испрате, осим уколико није био у неком од алата за вођење конференцијског разговора када смо сви истовремено на мрежи у реалном времену. Мада, и то може да се сними. Добро је за комбиновање са радом у реалној учионици. Деци ипак недостаје дружење са вршњацима у директном контакту, у реалном простору.


Коментар

Већ четврту годину користим Гугл-учионицу у настави и веома сам задовољна исходима наставног процеса на овај начин. Комбиновањем виртуелног и реалног простора ученицима се пружа мноштво могућности да дођу до контролисаног обиља информација уз подршку наставника и изван школе. Виртуелни свет је савременој генерацији ученика природно окружење и треба да има своју подршку у школи. Штеди време на часу јер се у њој могу бележити сва додатна објашњења и информације, а ученици неспутано могу постављати додатна питања на која добијају одговор од свог наставника. Жао ми је што сам преласком из друге школе у садашњу морала да раздужим опрему која ми је дата као дигиталном наставнику у пројекту 2000 дигиталних наставника. Од тада свакодневно носим свој лап-топ од куће, а пројектор пред наставу селим из канцеларије психолога и педагога у своју учионицу, развлачим каблове, да бих све то опет спаковала и вратила по завршетку наставе. И тако сваког дана упорно, а на радост ученицима.