https://seekbeak.com/v/NA0zr335jvQ - виртуелна библиотека у којој је час
https://wordwall.net/ - алат за израду квизова и едукативних игара
https://www.jigsawplanet.com/ - алат за креирање слагалица
https://classroom.google.com/ - Гугл учионица, платформа за учење на даљину
Провера усвојених знања из књижевности у седмом разреду и остваривање увида у то колико су ученици усвојили назначено градиво; стећи базичну jeзичку, функционалну и информатичку писменост и овладати стандардима образовних постигнућа на основном, средњем и напредном нивоу из области књижевности. Подстицање ученика у вредновању сопственог рада, сналажење и брзина у решавању задатака у датом окружењу развијање љубави према књижевности и потребе да се негује лепота стваралаштва.
Час отпочиње задатком у Гугл-учионици. Задатак је да се изађе из библиотеке уколико се одговори на низ задатака, загонетки, питалица, одвежба кроз игрице и, на крају, пронађе попуни кључ који представља Гугл-упитник прилагођен као тест знања, ученик ће бити у могућности да изађе из библиотеке. Сваки ученик добија повратну информацију од наставника о томе колико је успешно вежбао, односно у којој мери је тачно одговарао на постављена питања у упитнику. Уласком у библиотеку ученици заправо круже панорамском фотографијом тражећи постављене задатке, загонетке, питалице, мозгалице или игрице. Постављене су свуда по фотографији. Неке су мање,
а неке јасно видљиве. Сам линк поседује две овакве фотографије : спрат и приземље библиотеке.
Осим увида у упитник, наставник има могућност да испрати решавање свих задатака у апликацијама у којима је креирао интерактивне задатке и вреднује рад својих ученика.
Многе задатке ученици могу да решавају неограничен број пута. Једино се упитник попуњава само једном са наведене гугл-адресе и предаје наставнику на увид. Када сви ученици заврше задатак, наставник обавештава о решењима сваког задатка, мозгалице, питалице или загонетке.
За извођење овог часа користила сам Гугл учионицу, платформу за учење на даљину, и платформу за VR фотографије https://seekbeak.com и свој рачунар.
Користила сам алат за израду квизова и едукативних игара https://wordwall.net/ и алат за креирање слагалица https://www.jigsawplanet.com/ и Фотошоп (Photoshop) софтвер за обликовање и дизајнирање фотографија.
1. Збирка задатака из Српског језика, Министарство просвете Републике Србије, Београд, 2009. године,
2.Миодраг Павловић, Припремање наставника и ученика за тумачење књижевног дела, Београд, 2008.
3. Наташа Станковић-Шошо, Бошко Сувајџић, Уметност речи, Читанка за седми разред основне школе, Нови Логос, Београд, 2012.
4. Мали речник књижевних термина за основну школу, Н. Логос
Сви ученици решавали су задатке у виртуелној библиотеци, пронашли кључ и решили задатке у Гугл-упитнику. Сам упитник има аутоматизовану евалуацију, као и низ задатака, односно игрица којима су ученици приступали преко wordwall и jigsawplanet алата.
Ученици су се сами јављали са реакцијама да су задаци били подстицајни и занимљиви чак и њиховим укућанима, али и другој деци која нису моји ученици, а којима су послали линк до виртуелне библиотеке. Код неких ученика побуђена је идеја да и сами буду креативни, па су слали своје квизове, овога пута мени на решавање.
Нисам имао/ла подршку
Предност припреме реализације наставе на даљину је што се једноставније управља временом на самом часу будући да су алати у којима се настава припрема велика помоћ у планирању, припреми, извођењу и евалуацији наставе. Све је једноставније, брже, лакше, лепше, креативније.
Из угла ученика једноставнији је приступ часу. Могу да га прате када пожеле и одакле год пожеле, са могућношћу да га изнова и изнова испрате, осим уколико није био у неком од алата за вођење конференцијског разговора када смо сви истовремено на мрежи у реалном времену. Мада, и то може да се сними. Добро је за комбиновање са радом у реалној учионици. Деци ипак недостаје дружење са вршњацима у директном контакту, у реалном простору.
Већ четврту годину користим Гугл-учионицу у настави и веома сам задовољна исходима наставног процеса на овај начин. Комбиновањем виртуелног и реалног простора ученицима се пружа мноштво могућности да дођу до контролисаног обиља информација уз подршку наставника и изван школе. Виртуелни свет је савременој генерацији ученика природно окружење и треба да има своју подршку у школи. Штеди време на часу јер се у њој могу бележити сва додатна објашњења и информације, а ученици неспутано могу постављати додатна питања на која добијају одговор од свог наставника. Жао ми је што сам преласком из друге школе у садашњу морала да раздужим опрему која ми је дата као дигиталном наставнику у пројекту 2000 дигиталних наставника. Од тада свакодневно носим свој лап-топ од куће, а пројектор пред наставу селим из канцеларије психолога и педагога у своју учионицу, развлачим каблове, да бих све то опет спаковала и вратила по завршетку наставе. И тако сваког дана упорно, а на радост ученицима.