• ЈПД

#618: Наставна јединица Träume und Wünsche - Konjunktiv II преко бизнис скајпа

Опште информације

  • Наставник:
    Милица Вучић
  • Назив школе:
    Рачунарска гимназија Смарт Нови Сад
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Приватни
  • Општина:
    Нови Сад
  • Предмет:
    Немачки језик
  • Одељење:
    први
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    индивидуални

Презентација

Träume und Wünsche.pptx

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=pff1TfbljF4


Циљ и исходи наставе

Ученици познају грађење конјунктива 2, знају да напишу различите глаголе у конјунктиву 2, разумеју реченице у конјунктиву 2, знају да саставе целе реченице и изразе своје жеље, као и да питају друге за њихове жеље, знају да напишу састав и у њему изразе своје жеље. На крају часа ученици знају да користе конјунктив 2 у писменом и усменом изражавању и знају да искажу своје жеље писмено и усмено.


Детаљан опис

Ученици добијају на презентацији део текста песме коју ће слушати, линк за песму и испод измешане речи које треба да допуне у део текста који слушају. Сваки ученик са нашег ученичког портала може да скине презентацију и да је има на свом рачунару. Ученици имају пет минута за ову вежбу, слушају први део песме два пута. Своја решења се јављају да кажу, а наставник у своју презентацију, коју је путем бизнис скајпа поделио са свим ученицима, слуша ученике и уноси тачна решења. Ученици затим раде задатак из књиге (на презентацији је наведена страна и редни број вежбе), а наставник путем скајпа објашњава вежбу. Треба да повежу слике са реченицама које су наведене испод слика. Након тога ученици се јављају и читају своја решења, а наставник уноси тачна решења у своју презентацију.Наставник испитује ученике за преводе речи, ученици одговарају. Наставник пита ученике за превод реченица, а ученици покушавају да дају тачан одговор, наставник их наводи да дају тачан одговор. Тачне преводе пише на презентацију.Пита ученике како се зову те реченице и тај глаголски облик на српском.Након тога их пита да на основу реченица у књизи изведу закључак о грађењу конјунктива. Након што заједно извуку правила и наставник их напише на презентацију, задаје им задатке из уџбеника, а затим минут времена да смисле три карактеристике којима би могли да изразе свој утисак о часу, наставној јединици итд. Задаје им домаћи задатак- састав и даје им два наставна листића са потребним речима за помоћ при писању.


Платформе и опрема

Бизнис скајп
Ученички портал Рачунарске гимназије Смарт Нови Сад
Лаптоп
Уџбеник Prima 5, немачки језик за први разред гимназије и средње школе


Дигитални алати

Youtube
Готови наставни листићи са потребним речима за писање састава на две теме: „Wenn ich Geld hätte“ (Кад бих имао/имала новца) или на тему „Wenn ich ein Rockstar wäre“ (Кад бих био/била рок звезда).
Мајкрософт Формс (Microsoft forms)
Пауер поинт (Power point)
Шер поинт (Share point)


Литература

Уџбеник Prima 5, немачки језик за први разред гимназије и средње школе


Самопроцена часа

Час је прошао веома успешно, једино што бих променила је што бих ученицима послала дан раније презентацију и на мејл, како бих се осигурала да ће брже и лакше да је пронађу и сачувају на свој рачунар. Неким ученицима се није допала песма у уводу, што је и нормално да ће се десити, будући да су укуси различити.


Оцена ученика

интересантно и иновативно


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Од школе сам увек добијала подршку да будем иновативна и модерна, да користим све могуће начине да деци олакшам учење страног језика. Стриктан распоред који је омогућио одржавање наставе у унапред одређеном термину, лиценциран софтвер, подршка техничке подршке, редовне консултације Наставничког већа


Предности и потешкоће за наставнике

Проблем рада у пару, обично се замењује индивидуалним, будући да свако дете седи за својим рачунаром, неким ученицима је више пута требало објаснити како да нађу и сачувају своју презентацију, потом нису сви одмах кренули да раде, па се код сваког задатка губио минут или два а будући да је наша настава била тако конципирана, да цела прва година ( 60 ученика), односно сва три одељења, заједно слуша часове.


Предности и потешкоће за ученике

Интернет конекција код неких ученика које је онемогућавало присуство на часу или добро разумевање упутстава наставника, самопоуздање неких ученика да се јаве и причају на страном језику и пред ученицима који нису из њиховог одељења.