Циљ: -Утврђивање директне пропорционалности и обрнуте пропорционалности
-Упознавање ученика са појмом пропорције, уз ослањање на већ стечена знања о
размери две величине
Исходи: Ученик ће бити у стању да:
препозна директно пропорционалне величине;
одреди непознати члан пропорције
користи пропорције приликом решавања проблема.
Наставна јединица примена пропорционалности. Израда презентације у програмском пакету TeXnicCenter online консултације у Teams.
У уводном делу часа обнављамо са ученицима појам размере кроз израду мотивационог задатка. Након што ученици дођу до одговарајућег одговора, на основу размере паковања и цене датог паковања, обнављамо да размера два броје јесте количник та два броја. Обнављамо и када су две величине директно пропорционалне. Повезујемо појам размере са појмом директне пропорционалности и кажемо да, ако су две зависне величине директно пропорционалне, количник одговарајућих вредности је константан, тј. константна је размера две директно пропорционалне величине. Упознајем ученике са одговарајућом нотацијом за пропорцију: a : b = c : d, односно a = c. Упознајем ученике са спољашњим, односно са унутрашњим члановима, што се може видети из презентације. Истичемо и да коришћењем својстава множења и дељења (бројева различитих од нуле) једноставно трансформишемо пропорције у облик који у одређеној ситуацији може бити најпогоднији за рад. Ученици потом прецртавају слику са краја 133. стране у своје свеске, а ми посебно истичемо једну особину пропорција. Ученици записују и коментаришемо: Производ спољашњих чланова пропорције једнак је производу унутрашњих чланова. Потом на конкретном примеру илуструјемо одређивање непознатог члана пропорције, док дати поступак утврђујемо израдом примера, где кроз примере варирамо непознати члан, варирамо и нотацију за размеру и притом се рационални бројеви, као чланови пропорције, јављају у оба записа. У завршном делу часа још једном понављамо појмове
Платформа коју користим је Microsoft Teams, од опреме рачунар, слушалице. Деца су се веома добро снашла. Предавања радим у програмском пакету TeXnicCente зато што је веома погодан за писање математичких формула и јединствен за рад. Деци се јако свидела презентација и њиховим родитељима.
Од дигиталних алата користим Geogebru, ActivInspire, дигиталне уџбенике издавачке куће Клет .
Математика за 6. разред Клет, дигитални уџбеник
Збирка задатака за 6. разред Клет, дигитални уџбеник
Тако што сам гледала колико њих је снимало одржани час и послало снимак, колико њих је преузело материјал, послали урађен домаћи.
Тако што су писали коментаре
Нисам имао/ла подршку
Нисам имала потешкоћа у припреми часа (часова).
Ни ученици нису имали потешкоћа, доступна сам им увек када су затражили помоћ.
Настава се одлично одвија, деца су веома заинтересована и мотивисана. Добијају и пројектне задатке, математичке укрштенице одмах раде.