Циљ наставе: Увежбавање и примена стеченог знања о значају положаја болесника у постељи; начину постављања болесника у одговарајући положај у циљу олакшања, отклањања симптома болести и превенција истих.
Исход: Ученици знају: да објасне врсте положаја болесника у постељи; значај постављања болесника у одређени положај; поштовање процедура при извођењу истих; значај комуникације и умеју да практично примене научено.
Ученици су на претходном часу здравствене неге - теорија обрадили наставну јединицу положај болесника у постељи те су исту и обновили. Врсте положаја у постељи: активан, пасиван, принудан. Како се болесник припрема за тај положај, припрема материјала и припрема медицинске сестре техничара.
Настава се одвијала преко Zoom апликације док је договор око одржавања наставе и припреме за час вођен прко whatsaap групе. У заказано време ученици су на мрежи и у отворном видео позиву. Ученици буду поздрављени, поставља се питање да ли су сви добро и да ли су сви присутни. Наставник поставља материјал за рад, наставну јединицу у виду презентације коју сви ученици виде. Наставник интерактивно ради са ученицима где прелазеши наставну јединицу обнавља и дискутује део по део, где сви активно учествују и повезују теоријско знање са вежбама. На крају излагања ученици добијају радне задатке да свако од њих припреми материјал за постављање болесника у одговарајући положај. Док један ученик обавља задатак сви остали посматрају и тако сви одрађују свој радни задатак. Приликом обнављања и увежбавања наставник активно учествује у раду ученика појашњавајући задати положај. Ученици приликом рада самостално обављају задатак. На крају часа наставник похваљује ученике на активностима и правилном извођењу задатка.
Zoom апликацију на лаптопу и whatsaap апликацију на паметном телефону.
Power Point, Word и Zoom апликације на лаптопу и whatsaap апликацију на паметном телефону.
Уџбеник Здравствена нега 1 за први разред Медицинске школе, Завод за уџбенике и наставна средства Београд 2000, др. А. Баљозовић, др. Н. Баљозовић;
Општа и специјална нега болесника, Институт за стручно усавршавање и специјализацију здравствених радника, Београд 1979, Милица Јолић, Љубинка Вицовац, Драгослав Ђорђевић;
Ученици процењују час као веома успешан јер путем ове апликације омогућена непосредна комуникација између наставника и ученика као и међу ученицима а тиме и интерактивни рад.
Ученици су након часа постављали питања којих се нису сетили током часа и давали своје мишљење о часу. С обзиром да сам одељењски старешина овом одељењу комуникација је отворена на обострано задовољство. Ученици су задовољни пруженим информацијама и овим начином рада.
Родитеља
За добро одржан час, а пре свега успешност часа неопходан је тимски рад и добра комуникација коју сам имала са ученицима и њиховим родитељима, директором школе - Зорица Маринковић, колегама - Марија Богдановић, Јасмина Николић.
Предност је располагање материјалом у кућним условима и одабир добре платформе за рад на даљину.
Недостатак је рад у кабинету здравствене неге у коме се лакше симулирају услови рада у болници.
Могућност чувања материјала ради евалуације и олакшавања ученицима да поново прегледају материјал и имају могућност самоевалуације. Предност да добију одговор на свако питање путем електронске поште.
Недостатак овое врсте наставе је углавном техничке природе: брзина интернета и опремљеност ученика.
Сагласности родитеља за објављивање слика и видео материјала у сврху конкурса Магија у рукама наставника су прибављене у електронској форми и по потреби могу их проследити с обзиром да у овом обрасцу није предвиђена та оција.
За наставу на даљину могу топло препоручити апликацију Zoom.