• ЈПД

#626: Извођење вежби Положај болесника у постељи путем наставе на даљину применом zoom апликације

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Петровић
  • Назив школе:
    Медицинска школа, Ћуприја
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ћуприја
  • Предмет:
    Здравствена нега 1 - вежбе
  • Одељење:
    мст I/1 (II група)
  • Број ђака:
    14
  • Тип часа/наставе:
    Провера знања
  • Облик рада:
    Интерактивна настава - вежбе

Презентација

Положај болесника у постељи.pdf

YouTube

Корисни линкови

https://youtu.be/CFYn_PbCr7E


Циљ и исходи наставе

Циљ наставе: Увежбавање и примена стеченог знања о значају положаја болесника у постељи; начину постављања болесника у одговарајући положај у циљу олакшања, отклањања симптома болести и превенција истих.
Исход: Ученици знају: да објасне врсте положаја болесника у постељи; значај постављања болесника у одређени положај; поштовање процедура при извођењу истих; значај комуникације и умеју да практично примене научено.


Детаљан опис

Ученици су на претходном часу здравствене неге - теорија обрадили наставну јединицу положај болесника у постељи те су исту и обновили. Врсте положаја у постељи: активан, пасиван, принудан. Како се болесник припрема за тај положај, припрема материјала и припрема медицинске сестре техничара.
Настава се одвијала преко Zoom апликације док је договор око одржавања наставе и припреме за час вођен прко whatsaap групе. У заказано време ученици су на мрежи и у отворном видео позиву. Ученици буду поздрављени, поставља се питање да ли су сви добро и да ли су сви присутни. Наставник поставља материјал за рад, наставну јединицу у виду презентације коју сви ученици виде. Наставник интерактивно ради са ученицима где прелазеши наставну јединицу обнавља и дискутује део по део, где сви активно учествују и повезују теоријско знање са вежбама. На крају излагања ученици добијају радне задатке да свако од њих припреми материјал за постављање болесника у одговарајући положај. Док један ученик обавља задатак сви остали посматрају и тако сви одрађују свој радни задатак. Приликом обнављања и увежбавања наставник активно учествује у раду ученика појашњавајући задати положај. Ученици приликом рада самостално обављају задатак. На крају часа наставник похваљује ученике на активностима и правилном извођењу задатка.


Платформе и опрема

Zoom апликацију на лаптопу и whatsaap апликацију на паметном телефону.


Дигитални алати

Power Point, Word и Zoom апликације на лаптопу и whatsaap апликацију на паметном телефону.


Литература

Уџбеник Здравствена нега 1 за први разред Медицинске школе, Завод за уџбенике и наставна средства Београд 2000, др. А. Баљозовић, др. Н. Баљозовић;

Општа и специјална нега болесника, Институт за стручно усавршавање и специјализацију здравствених радника, Београд 1979, Милица Јолић, Љубинка Вицовац, Драгослав Ђорђевић;


Самопроцена часа

Ученици процењују час као веома успешан јер путем ове апликације омогућена непосредна комуникација између наставника и ученика као и међу ученицима а тиме и интерактивни рад.


Оцена ученика

Ученици су након часа постављали питања којих се нису сетили током часа и давали своје мишљење о часу. С обзиром да сам одељењски старешина овом одељењу комуникација је отворена на обострано задовољство. Ученици су задовољни пруженим информацијама и овим начином рада.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

За добро одржан час, а пре свега успешност часа неопходан је тимски рад и добра комуникација коју сам имала са ученицима и њиховим родитељима, директором школе - Зорица Маринковић, колегама - Марија Богдановић, Јасмина Николић.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је располагање материјалом у кућним условима и одабир добре платформе за рад на даљину.
Недостатак је рад у кабинету здравствене неге у коме се лакше симулирају услови рада у болници.


Предности и потешкоће за ученике

Могућност чувања материјала ради евалуације и олакшавања ученицима да поново прегледају материјал и имају могућност самоевалуације. Предност да добију одговор на свако питање путем електронске поште.
Недостатак овое врсте наставе је углавном техничке природе: брзина интернета и опремљеност ученика.


Коментар

Сагласности родитеља за објављивање слика и видео материјала у сврху конкурса Магија у рукама наставника су прибављене у електронској форми и по потреби могу их проследити с обзиром да у овом обрасцу није предвиђена та оција.
За наставу на даљину могу топло препоручити апликацију Zoom.