Главни циљ часа био је мотивисати ученике да више читају, као и да освесте колико је важно читање за целокупан развој индивидуе и друштва. Даље, било је важно обновити већ научене појмове из теорије књижевности, као и усвојити нове појмове који су неопходни за теоретску анализу поезије. С обзиром на садржину песме, ученицима је предочено критичко размишљање у вези са необразованошћу, те се дати задаци повезују и са наставом граматике (обнављање падежа и глаголских облика, вида и рода глагола).
Ученици су већ били упознати са песмом јер смо је читали у оквиру часа посвећеног савременој поезији, а током првог полугодишта. Пошто су тада и сами читали песму, своје утиске и осећања која је она изазвала у њима, сада су могли продубити детаљном анализом песме. Кратак видео снимак упознао је ближе ученике са писцем дела, али и са настанком и циљем књижевних радова Пеђе Трајковића.
Главни ток часа подразумевао је интерактиван рад наставника и ученика, односно, замишљен је као комбинација креативних и подстицајних питања која ученике мотивише да промисле о датим проблемима (књижевнотеоријски аспект, садржина песме, размишљање о себи, својим навикама и навикама друштва, граматички појмови) и да самостално (уз непосредна наставникова објашњења) дођу до неопходних закључака о песми. Креативне илустрације Боба Живковића увек изазивају добре реакције ученика, те су се, уклопљене уз смислене целине песме, оне нашле као важне тачке допуњавања наставникових очекивања.
У завршном делу часа ученици су добили задатке у три етапе: кратке граматичке захтеве који су били обавезни за рад (где се повезује настава граматике и књижевности), кратак књижевни рад који није био обавезан (проширивање знања из књижевности и стицање свести о важности и резултатима читања) као и кратак видео снимак у којем се практично илуструје значај читања.
Настојало се да ученицима буде омогућен несметан рад на даљину, односно да материјал који се користи буде максимално доступан.
Блогер, Јутјуб, Интернет претраживач, Вибер.
Главна платформа путем којег су ученици добијали материјал јесте блог Читаш ме, на којем су ученици добијали наставне материјале. Ова платформа је одабрана због транспарентности и лакоће коришћења. С обзиром на то да се настава врши у основној школи, гледало се да ученици муду максимално растерећени у смислу тежине доласка до потребних информација (линкови, илустрације, примери из текста).
Зона Мркаљ, Зорица Несторовић: Српски језик 5 ,,Расковник, Klett, Београд
Иво Тартаља: Теорија књижевности, Завод за уџбенике, Београд
https://www.youtube.com/
Канали: РТС и Институција
Час је спроведен успешно. Већина ученика дала је адекватне одговоре, чиме се показало да су питања била подстицајна и занимљива, што је, такође, било веома важно. Показало се да количина нових теоријских појмова није претеранозахтевна за ученички узраст јер је велики број ученика знао да одређени појам представи примером. Одређени број ученика одазвао се позиву стварања на основу неког дела.
Ученичка очекивања су била испуњена: говорили смо о песми на њима познат начин, за сваки непознат појам добили су појашњење и пример, док су интернет линкови омогућили да ученици стекну целокупан увид о датом књижевном делу.
Школе
Управа школе, као и моје колеге, настојале су да ми омогуће мотивисан и несметан рад, у виду техничке и моралне подршке.
Велику подршку добила сам од својих ученика, као и од породице и блиских људи.
Неопходно је пронаћи адекватан интернет алат који ће прилагодити наставни рад датим околностима. Потребно је прилагодити наставне циљеве, очекивања и резултате ванредним околностима, те не оптеретити ученике непотребним информацијама и захтевима.
Било је потребно да ученици не буду под додатним стресом и да однос са наставником буде коректан и отворен. Наставник је био ту за сва њихова питања и недоумице. Ученицима је било тешко да на овај начин изразе све своје утиске, али су се они ипак добро снашли у датим околностима.
Да би настава била успешна, у било којим околностима, неопходно је да буде уложен велики труд, но, пре свега, љубав. Иза сваке наставне јединице, било она усмена или писана, стоји наставникова жеља да ученике привржи своме предмету и циљу описмењавања и развоја личности.