• ЈПД

#628: Електрична мерења у вишефронталној е-настави

Опште информације

  • Наставник:
    Оливера Тасић
  • Назив школе:
    Машинско-електротехничка школа, Бор
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Бор
  • Предмет:
    Електрична мерења
  • Одељење:
    II2
  • Број ђака:
    19
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ: стицање основних знања о кваровима и мерењима на кабловима.
Исходи: по завршетку теме, ученици ће бити у стању да наведу основне врсте и узроке кварова, објасне поступак одређивања врсте квара мегаомметром, објасне поступак налажења места кратког споја, земљоспоја и прекида кабла


Детаљан опис

Према плану и програму, за ову тему је предвиђено 8 школских часова.
Увод: Објашњење начина рада (биће постављене лекције у виду word документа на платформу Teams, на крају сваке лекције су питања за самопроверу, за сваку лекцију ће у наредним часовима бити постављени квизови, потребно је бити активан током извођења наставе, оцена се добија као средња оцена свих активности)
У чету се са ученицима набрајају врсте каварова на кабловима и њихови узроци.
Разрада: Сваког наредног часа, поставља се по један квиз у веб-алату quizizz (5 квиза, за 5 лекција). Сваки квиз се понавља три пута, наставник мења питања и време израде у поновљеним квизовима, да би смањио могућност преписивања и подстакао редовно праћење градива. Тако се релизује принцип вишефронталне наставе, да ученици напредују својим темпом, свако може имати жељену оцену. У међувремену, ученици могу постављати питања (у чету) за све што им није јасно (вид допунске наставе). На платформу је постављена „огласна табла“ у веб-алату linoit, где наставник и ученици могу постављати прилоге, који ће обогатити и проширити ову тему (вид додатне наставе).
Закључак: На последњем часу, заинтерсовани ученици поново решавају последњи квиз, врши се анализа остварених активности. Наставник приказује резултате у виду табеле са вреднованим активностима и оценама. Ученицима се дели анкета (Misrosoft Office 365 Forms), како би се наставник упознао са њиховим реакцијама.


Платформе и опрема

Платформа: Microsoft Teams
Опрема: рачунар


Дигитални алати

linoit - за груписање сакупљених материјала
quizizz - за израду квизова за проверу знања ученика
Microsoft Forms - за израду анкете
youtube - за проналажење корисних прилога
Microsoft Power Point - за израду презентације потребне за конкурс


Литература

Електрична мерења Тодор Шумоња
Интернет прилози (https://www.slideshare.net/radovicpb/nalaenje-vrste-i-mesta-kvara-na-vodovima-56597199)


Самопроцена часа

Анализом броја ученика који су узели учешће у активностима, анализом резултата на квизовима и анализом постављених питања, прилога и одговора од стране ученика.


Оцена ученика

Кроз анкету (Microsoft Forms), која је постављена на платформу


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: може се радити од куће, прикупљају се корисни материјали за наставу, који се и касније могу искористити, упознавање са могућностима многих веб-алата, нове идеје и могућност њихове реализације, унапређење рачунарске писмености, смањење стреса везаног за непосредно присуство у школи.
Недостаци: много уложеног времена и труда у припрему материјала и наставе, дискутабилни су резултати без непосредног увида у рад ученика


Предности и потешкоће за ученике

Предности: многе активности могу обављати у време када им одговара, доступан је материјал за наставу у свако доба, коришћење нових веб-алата, могу лакше добити добре оцене.
Недостаци: многи ученици немају одговарајуће техничке могућности, лако ескивирање обавеза, смањена непосредна комуникација с друговима и наставницима, за многе ученике је теже разумевање новог градива без непосредног рада са наставником.