https://drive.google.com/drive/folders/19QoKIHButWwA0BhCw4c1m2Dlc749vOwF
Упознавање ученика са пројектном наставом, новим начином сагледавања свакодневног окружења, препознавањем правих вредности, њиховим истицањем као покретачима развоја локалне средине.
Очекујем да ће ученици сазнати више у месту у којем се школују.
На почетку школске године урађена је социометријска матрица са ученицима која је показала да треба радити на зближавању ученика и њиховом привикавању на нову средину. У одељењу од 28 ученика, само 7 ученика је из Куле, остали су из ближе и даље околине. Пројектни задатак даје могућност да се формирају групе ученика окупљене око истог задатка, да разговарају, заједнички планирају и траже решења.
Часови одељенског старешине у реализацији онлајн наставе дали су потребну динамику овом пројектном задатку који је трајао више од месец дана.
Ангажовано су радиле колеге из различитих области: историја, географија, екологија, економија, српски језик и енглески језик. Извршена је подела у групе, а називи група формирани су на основу идеје да се ученици ставе у улогу новинара: еколога, туризмолога, историчара, економиста, преводиоца, а да им предметни професори помажу у раду - дају смернице и исправљају грешке.
Сва сарадња одвијала се онлајн, напомињем да је на основу претходне анкете утврђено да 6 ученика нема рачунар, 9 ученика нема Ворд, али су задаци обављани благовремено.
Ученици су међусобно одредили координаторе који су били одговорни за поштовање рокова и комуникацију са наставницима. На основу повратних информација овакав начин рада је свима био занимљив и дао је лепе плодове.
Преписка се одвијала преко џимејла, вибер групе, Гугл диска. Користила сам сопствени рачунар.
Користила сам Ворд и Пауер Поинт, а ученици су користили и програм Пикточарт који им је практичан за израду постера.
Користила сам информације са сајта Туристичка организација Куле и своје дугогодишње искуство у педагошком приступу ученицима.
Самопроцену сам урадила провером остварених циљева пројектне наставе. Тема је веома широка и оставља простор за даљи рад, у наредној школској години кроз излете и циљане посете предузећима.
Било је другачије, било је лепо.
Сарађивали смо са професорима на сасвим нов начин.
Сазнали смо која места у општини Кула повезује Велики бачки канал.
Први пут смо чули за споменик Панонији.
Нисмо знали да постоји толико фестивала у Кули.
Колега
На пример колегиница која предаје српски језик проверила је сваки документ свих група у погледу језичке културе и писмености. Тиме су испуњени и циљеви редовне наставе српског језика јер су ученици у истом периоду учили функционалне стилове, то је била прилика да примене публицистички стил.
Предност је планирање времена у складу са радном инспирацијом.
Највећа тешкоћа је одсуство живе наставе, када се осим речи види и гест и мимика, када се поред чињеница виде и осећања.
Предност је што може да се ради кад ти одговара, а недостатак је што седиш и гледаш у екран уместо да можеш одмах да питаш када ти нешто није довољно јасно; буквално све мораш да напишеш.
Желим да кажем да је задивљујуће шта су све ученици, различитих социјалних миљеа и услова учења успели да ураде уз све друге обавезе у настави.