• ЈПД

#63: Израда техничке документације у електротехници уз програм Virtual Lab за симулацију струјних кола

Опште информације

  • Наставник:
    Славољуб Васић
  • Назив школе:
    Јосиф Панчић, Београд (Чукарица)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Чукарица
  • Предмет:
    Техничко и информатичко образовање
  • Одељење:
    VIII-3
  • Број ђака:
    14
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    индивидуални и индивидуализирани

Презентација

Prijava za konkurs Magija.pptx

Корисни линкови

https://sites.google.com/site/dptksproject/download
https://phet.colorado.edu/sr/simulation/legacy/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab
https://java.com/en/download/win10.jsp
https://youtu.be/BRIRXyjc9ms
https://youtu.be/-GLPB9NLrTY
https://youtu.be/m3QZJ1KweQE


Циљ и исходи наставе

Циљеви часа :
поред употребе прибора, ученике упознати са могућностима употребе једноставнијих софтвера за израду техничких цртежа и шема,
реализација проблемске наставе,
подршка пројектном раду уз унапређење учења путем истраживања и открића,
могућност индивидуализације и диференцијације наставе.
Ученици треба да :
умеју да израде и реализују минипројекат обликовањем модела струјних кола
умеју да рукују фазним испитивачем и да тумаче добијене резултате
умеју да&


Детаљан опис

С обзиром да су ученици већ правили струјна кола од конструкторских комплета на самим часовима,доказивали Омов закон,редну и паралелну везу, на ред је дошла и симулација.На сајту ДПТКС-а постоји линк са програмом Virtual Lab(сајт PHET-а) који је коришћен годинама уназад на „класичним“ часовима.Сада,под отежаним околностима,радећи on line, сама организација пројектне наставе је сасвим другачија.
Инсталације програма Virtual lab и Java Oracle је објашњена видео упутством и постављена на Edmodo платформу путем Youtube линка.Коришћен је програм Free Cam за снимање екрана.На исти начин постављено је упутство за симулацију спајања струјних кола за редну и паралелну везу.Тиме је омогућена временска и просторна флексибилност,интеракција између наставника и ученика без рока и притисака,.Питања се постављају слободније,па чак постоји и комуникација и „групни рад“ међу ученицима,с обзиром да је пројектни задатак тако постављен.Наиме,сви могу „качити“ своје предлоге и сугестије на насловну страну групе,али свако изналази сопствено решење за задати пројекат.
Пројектна настава осмишљена на овај начин-on line је усмерена на достизање исхода који се првенствено односе на логичко и критичко мишљење као и припрему ученика за лако сналажење у свету технике, технологије и рачунарства, како у свакодневном животу, тако и у процесу учења. Кроз овакав начин рада ће се развијати међупредметне компетенције у које, између осталих, спадају тимски рад, решавање проблема, сарадња, предузетништво.


Платформе и опрема

Edmodo платформа, лаптоп


Дигитални алати

- Edmodo – Интерактивна платформа за учење на којој ученици и наставници могу заједнички да решавају питања.
- PhET – Канал са великим бројем интерактивних симулација експеримената из физике, хемије, биологије и математике, а који се користи заједно са платформом http://phet.colorado.edu/ и програмом Virtual Lab v 3.2
- Free cam – програм за снимање екрана
- Java Oracle
- Excel


Литература

ТЕХНИЧКО И ИНФОРМАТИЧКО ОБРАЗОВАЊЕ 8, УЏБЕНИК ЗА 8. РАЗРЕД ОСНОВНЕ ШКОЛЕ
Миомир Филиповић, Гордана Санадер, Милан Санадер


Самопроцена часа

Већина ученика је могла после првог слушања да одговори на захтеве инсталације програма..Ученицима су активности углавном биле занимљиве, некима су биле мало тешке а неки нису у потпуности разумели шта се од њих тражи. Следећи пут ћу ученицима детаљније објаснити како се раде активности слушања.Пажљивије ћу планирати активности јер их је било много.Циљ часа је ипак постигнут.


Оцена ученика

Користећи различите коментаре шта им се свидело, а шта не и зашто,шта им је било тешко и зашто,шта предлажу,по реакцијама ученика након задатог пројекта може се приметити да је час био успешан.Ти коментари су и забележени:
https://drive.google.com/open?id=1u9dEsXoeDXzgmI-537jrBow0AAIO9rh3
Сагласност родитеља:
https://drive.google.com/open?id=1dkhCZAt_9CuBJoD9CEJLZ_wiHdF3zMsa


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

У сарадњи и корелацији са наставницом информатике и рачунарства, за on line наставу одабрана је одговарајућа платформа Edmodo, као и предложени програм Free cam за снимање екрана.


Предности и потешкоће за наставнике

За извођење пројектне наставе на даљину потребно је да наставник при планирању пројекта дефинише тип пројекта, да одреди његов циљ, очекиване исходе, област којом се бави пројекат и повезаност са наставним предметима, његове садржаје, активности ученика, потребна средства, динамику рада по фазама и све што је потребно за успешно спровођење оваквог типа наставе.Због тога је важна добра организација која подразумева функционално уклапање активности у времену и простору.


Предности и потешкоће за ученике

Учење на даљину омогућује стално учење,усавршавање и интеракцију-и наставници уче од ученика који самостално траже изворе информација.Ученици уче независно,на месту и у времену које сами одаберу,властитим темпом-пролазе кроз материјал за учење оном брзином и онолико пута колико желе.
Али изостаје лични контакт међу учесницима,проблеми везани за технологију, Пројектна настава је сама по себи веома захтевна како у погледу потребног предзнања тако и у погледу времена за реализацију


Коментар

Док траје настава на даљину бележићу податке о напредовању ученика до којих могу доћи преко домаћих задатака, есеја, пројеката, презентација, цртежа и слично.Ученици их могу доставити путем мејла или у оквиру on line платформе Edmodo.
Привилегија on line наставе је у томе, што можете бити код своје куће у својој канцеларији или на неком трећем месту, а да при томе настава не губи на квалитету. Онлине настава путем Edmodo-а подразумева живи разговор са предавачем, писање и слику као да сте „уживо“ у школи.
Циљ ми је да у што већој мери схватим специфичности онлине учења, као и карактеристичне улоге мене као инструктора у онлине образовању, а све како би новостечено знање применио у свакодневном раду и на тај начин унапредио квалитет свог рада и онлине учења у коме и сам учествујем.
Приметио сам да се као негативни страна учења на даљину може навести осећај изолације, усамљености и издвојености код ученика који су повученији, што свакако умањује мотивацију за даље учење и напредак.С друге стране, онлине учење може подстаћи активност таквих особа, који су иначе стидљиве,те током онлине процеса могу постати активније, јер у онлине учењу нема визуелног контакта и излагања, па се оне могу изражавати отвореније.
Због тога је потребно посебну пажњу посветити мотивацији онлине ученика, јер је она од пресудне важности за ефикасно учење, постизање резултата и укупно задовољство њих самих.
Схватио сам како је важан начин комуникације, речи које користим, поруке које шаљем могу позитивно или негативно утицати на однос ученика према учењу на даљину. Због тога, јако је важно да покажем интересовање за ученика,да га подржавам,да јасном и правовременом повратном информацијом помогнетем полазнику да реши проблем, увиди где греши и унапреди своје знање.
Повратна информација је једини начин на основу ког се ствара утисак код ученика о онлине наставнику, па је зато веома важно да правилно дајем повратну информацију,. Када дајем критику, водићу рачуна да она буде конструктивна, јер ће само