• ЈПД

#630: The Danger of a Single Story - Stereotipi

Опште информације

  • Наставник:
    Бранка Дачески
  • Назив школе:
    English Access Microscholarship Program
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
  • Општина:
    Крагујевац
  • Предмет:
    Енглески језик
  • Одељење:
    /
  • Број ђака:
    17
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Cilj:
- Šta su to stereotipi
- Stereotipi o Srbima i Amerikancima
- Razvijanje kritičkog mišljenja

Ishodi:
Učenici će:
- navesti stereotipe vezane za Srbe i Amerikance
- kritički pristupiti sadržaju na internetu
- preispitati činjenice
- argumentima podupreti svoje mišljenje


Детаљан опис

Uvodni deo časa:

Učenici gledaju video - slušaju pesmu The blind men and the elephant (Šest slepih ljudi i slon), pesnika Johna G. Saxe -a.

Ova pesma je sjajan uvod za temu kojom se bavimo na času, a to su stereotipi.

Razrada:

Učenici gledaju video The danger of a single story (Jedna strana priče)- TED govor (skraćena verzija).

Dok gledaju/slušaju video, učenici treba da obrati pažnju na single story (jednu stranu priče), odnosno koje se to priče pominju u govoru.

Nakon odgledanog videa, učenici komentarišu, razmenjuju mišljenja, i eventualno daju svoje primere priča (nešto is svog iskustva).

Učenici zatim imaju zadatak da napišu po dva stereotipa u vezi sa Srbima i Amerikancima. Ovu aktivnost rade u sledećoj onlajn aplikaciji - https://app.wooclap.com

Kada su napisali stereotipe, na času nam se pridružuju gosti, troje Amerikanaca, koji su radili u Srbiji kao Fulbrajt stipendisti. Učenici su podeljeni u grupe po sobama na Zoom-u, u svakoj grupi je po jedan gost, i razgovara sa učenicima o stereotipima. Nakon 10 minuta, gosti menjaju sobe, tako da su na kraju svi učenici pričali sa svakim gostom.

Zaključak:

Zaključili smo da su stereotipi samo jedna strana priče, i da treba kritički razmišljati kada su u pitanju stereotipi.



Платформе и опрема

Koristili smo:

Zoom - https://zoom.us/
https://app.wooclap.com
Internet konekcija, laptop (učenici- laptop ili telefon)


Дигитални алати

Koristili smo:

Zoom - https://zoom.us/ - Ovom prilikom smo isprobali i tzv. breakout rooms u Zoom-u - podelila sam učenike na tri grupe, i svaka grupa je bila u posebnoj sobi sa jednim od gostiju - ja sam se kretala od jedne do druge sobe.

https://app.wooclap.com - sjajna aplikacija, slična Mentimetru, u kojoj mogu da se odrade brze onlajn ankete, upitnici, pa i kvizovi.


Литература

the blind men and the elephant; https://www.youtube.com/watch?v=bJVBQefNXIw&amp=&t=23s

The danger of a single story; https://www.youtube.com/watch?v=NCTTc_2W7rA;


Самопроцена часа

Veći deo časa sam snimala, tako da sam posle mogla da gledam snimak, vidim šta sam ja radila i pričala, šta su učenici radili i pričali, itd.

Sve planirane aktivnosti su sprovedene, učenici su pisali o stereotipima, pričali o stereotipima, i razbili neke stereotipe koje su imali o Amerikancima.


Оцена ученика

Pošto imamo grupu na fejsbuku, nekoliko učenika je posle časa prokomentarislao da im se jako dopala deja da pričaju sa izvornim govornicima, i da su veoma zadovoljnji što su imali prilike za to. Takođe im se sviđaju i breakout rooms, odnosno, grupni rad na Zoom-u.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Kolege koje sam upoznala na jednoj od konferencija su nam bili gosti na času, i veoma mi je drago što sam ih pozvala i što su pristali. Vrlo rado su se odazvali, i bilo im je veoma interesantno da razgovaraju sa našim učenicima.


Предности и потешкоће за наставнике

Nisam imala poteškoća prilikom pripreme časa, niti prilikom realizacije časa.


Предности и потешкоће за ученике

Jedna učenica je imala poteškoća sa zvukom, nije joj bio dobar zvuk na telefonu, nekoliko učenika nije imalo kameru (ali to nije problem, jer većina ne želi da uključi kameru).
To je ovog puta bilo sve.


Коментар

/