• ЈПД

#631: Животна станишта и животне заједнице

Опште информације

  • Наставник:
    Јасмина Делић
  • Назив школе:
    Влада Аксентијевић, Београд (Палилула)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Палилула
  • Предмет:
    Природа и друштво, Српски језик и књижевност, Ликовна култура, Чувари природе
  • Одељење:
    III-1
  • Број ђака:
    28 (сви ученици)
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    фронталан, самосталан, кооперативан

Циљ и исходи наставе

Циљ пројекта: ученици упознају различита животна станишта и животне заједнице и развијају правилан и одговоран однос према очувању животних заједница
Исходи пројекта: Ученици ће усвојити појмове животно станиште и животна заједница, направиће једно животно станиште, написаће литерарни рад којим ће представити направљено животно станиште, снимиће кратак филм – репотражу са направљеног животног станишта, разумеће значај очувања животних станишта, презентоваће своје радове


Детаљан опис

Пројекат ,,Животна станишта и животне заједнице замишљен је тако да се кроз пет активности реализоваих путем Zoom Meeting апликације изврши корелација Природе и друштва, Српског језика, Ликовне културе и Чувара природе, оснажи ученичка компетенција за: учење, рад са подацима и информацијама, одговоран однос према природи, јавни наступ, комуникацију, сарадњу са родитељима, наставником и друговима као и естетичка и дигитална компетенција. Ученици су на часу Природе и друштва упознати са појмовима животна станишта и животне заједнице, значајем очувања истих и правилан однос према природи. У раду су коришћени презентација и квиз урађени у genially апликацији. Следеће активности ученика биле су израда природног станишта по избору од различитог материјала, писање литерарног састава о направљеном станишту и његовим становницима, снимање кратког филма о том станишту, презентовање и избор најуспешнијих радова које смо спојили у три одвојена филма.


Платформе и опрема

Zoom Meeting платформа, плаћена верзија за неограничено коришћење до 100 корисника
Компјутер, оперативни систем Windows 10
Wacom графичка табла са оловком за компјутер
Microsoft Office 2019
Mega Cloud за складиштење снимака, презентација, квизова и радова ученика


Дигитални алати

Genially апликација је веома погодна за израду Online презентација и квизова. Ученици су увек заинтересовани за наставу када им се прикаже наставни садржај на занимљив начин. Квизови су им омиљени. Постављене на Mega Cloud ученици су користили и при утврђивању градива.
Wondershare Filmora9 је апликација у којој сам обрадила и повезала филмове
Viber ми је омогућавао брзу комуникацију


Литература

Природа и друштво 3 - уџбеник за трећи разред основне школе, Нови Логос, 2019. год.
Пројектна настава у ИКТ окружењу, др Младен Вилотијевић, др Нада Вилотијевић, др Данимир Мандић


Самопроцена часа

Реализација пројекта је била веома успешна. Ученици су веома креативно и маштовито направили животна станишта, снимили занимљиве филмове и научили значај очувања природне средине.


Оцена ученика

Ученици истичу да им је било веома занимљиво да раде овај пројекат. За њих је ово била игра. Уживали су у дружењу са родитељима при снимању у ведрој атмосфери.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су веома задовољни овом врстом Online наставе коју смо реализовали. Свакодневан рад преко Zoom Meeting платформе много је значио и за децу и за њих јер смо све лекције могли да реализујемо у директном видео и аудио контакту.Родитељи су предложили да учествујем у овом конкурсу.


Предности и потешкоће за наставнике

Настава коју сам реализовала од првог дана престанка рада у реалној учионици била је веома добро организована. Ученици су се брзо навикли на нове услове. Сваког дана од 9.30 до 12 ч. смо учили, дружили се, вежбали, маштали, стварали. Посебна дружења су била од 15 ч, а од 16 ч. деца су вежбала и радила дом. задатке са наставницом из боравка. Оваква настава омогућила ми је да подигнем своје дигиталне компетенције на виши ниво упознајући рад у новим апликацијама. Нисам имала већих потешкоћа у раду


Предности и потешкоће за ученике

Ученици су на сваком часу могли да питају оно што им није било јасно. Многима је рад у кућним условима одговарао. Како је већина родитеља радила од куће били су у могућности да доста времена креативно проведу са децом. Потешкоће су се јављале када су имали проблем са интернет конекцијом, што није било често.


Коментар

Поседујем сагласности родитеља ученика који се појављују на снимцима и фотографијама, али нисам уочила поље upload у овој пријави, како бих могла да Вам их доставим.