Магија је у рукама наставника 1.ppt
http://anyflip.com/sankv/eecy/ - брошура (мотивација)
https://www.youtube.com/watch?v=a8fLfBhZPZg&feature=emb_logo (анимација, задатак)
https://www.youtube.com/watch?v=OXs1eKjja9s&t=25s (Кирија)
http://online.anyflip.com/sankv/lama/mobile/index.html (зборник)
Циљеви: Ученици ће се упознати са драмским текстом ,,Кирија, овладаће вештином писања писма, креативно-истраживачким радом ће скренути пажњу са негативних информација које свакодневно стижу до њих.
Исходи: ученик ће бити у стању да:
-пронађе и употреби потребне информације на интернету
-самостално напише писмо и представи изабрану локацију
-пошаље свој рад према упутствима наставника
Ванредно стање, април 2020. године. Цео свет затворен у својим кућама. Збуњени, затечени.Ученици прате наставу преко малих екрана. Прате и наши петаци. Једна од лекција из српског језика је и комедија ,,Кирија“ Бранислава Нушића. Она нам доноси причу о оцу који, желећи да заштити децу од непријатне ситуације настале због неплаћене кирије, смишља за њих игру у којој их позива да ,,уобразе“ како крећу на путовање светом и тако игноришу реалност. Наставница српског своје петаке позива да крену у сличну авантуру и тако бар за тренутак побегну од ове наше реалности.
Цео пројекат је осмишљен тако да се направи целина и оствари континуитет између наставе на РТС програму, наставе на даљину коју изводи наставник преко своје виртуелне учионице и на крају самосталног рада ученика уз подршку родитеља.
Активности:
1.Уводни део:
*СПЕЦИЈАЛНА ПОНУДА: брошура Путовање из снова - коју је наставник креирао и послао како би мотивисао ученике, њоме се само најављује пројекат и наводе прве активности
*РТС час ,,Кирија Бранислав Нушић - ученици су брошуром обавештени да одгледају час
2. Главни део
*Спакујте се! Крећемо! Ми данас нисмо у изолацији! - онлајн час наставника који представља утврђивање наставне јединице кроз фронтални рад и уз помоћ презентације
*Путовање из снова- наставник видео-анимацијом позива ученике да путују маштом, обиђу свет и са свог путовања пошаљу писмо
Завршни део
*Израда зборника од пристиглих писама
Евалуација: Књига утисака са путовања ( анкета)
Едмодо учионица
Видео материјал постављен на Jутјуб каналу наставника како би био доступан
Месинџер ( за одржавање онлјан часа преко групног позива)
ТВ пријемник
рачунар
мобилни телефон
http://anyflip.com ( за прављење брошуре и зборника радова)
https://www.powtoon.com ( за прављење видео-анимације за задатак)
https://prezi.com ( за прављење презентације за час)
https://www.surveymonkey.com ( за прављење анкете за евалуацију)
Active Presenter – за снимање екрана и прављење видеа од направљеног материјала
Читанка за пети разред ,,Расковник, аутори Зона Мркаљ, Зорица Несторовић, Клет
Самопроцена извршена преко унапред направљеног упитника:
1. Да ли су ученици заинтересовано приступили пројекту?
2. Колико ученика је било у могућности да одговори на постављене захтеве?
3. Да ли су испуњени планирани исходи пројекта?
4. Да ли су све планиране активности реализоване?
Евалуација је направљена преко апликације за прављење анкета. Анкета је симболично названа ,,Књига утисака са путовања. Од ученика је тражено да одговоре да ли им се допао позив за овакво путовање, да ли се кроз машту некада може побећи од проблема, да ли су читали писма својих другара и чије им се највише допало и на крају којом оценом би оценили своју књигу.
Родитеља
С обзиром на то да су ученици тек 5. разред, родитељи су им помогли да безбедно претражују потребне информације на интернету.
У свом раду често користим метод игре и имагинарних ситуација, кроз наставу на даљину ефекат изненађења и мотивација ученика може се повећати употребом различитих алата који омогућавају да до изражаја дође и креативност ученика и наставника.
Када радите у сеоској средини, где ученици из истог одељења живе у различитим засеоцима, удаљеним и неприступачним, често се срећете да тим да интернет није свима и увек доступан. То је би и овде случај, што свакако представља отежавајућу околност. Са друге стране, садржај је временски неограничено доступан, па ученици га могу користити када им одговара, односно, када за то имају услове.
Настава на даљину представљала је велики изазов и за ученике и за наставнике. Много је времена и труда било потребно уложити у прављење материјала који ће ученицима бити и занимљив и користан. Са друге стране, нису се сви ученици подједнако снашли, што је нормално и очекивано. Али сви су се трудили. Није ово само настава на даљину, пандемија је била реална и око нас. Главни циљ је био да они савладају што више садржаја, али и заштити их од информација које до њих допиру, скренути им пажњу на све оно лепо што их чека. Научити их да чувају себе и друге!