Магија је у рукама наставника, глаголи.pptx
https://www.thinglink.com/scene/1320403725344309249 (цела систематизација)
https://www.youtube.com/watch?v=cz3B5K3SfLM (Анимирани филм о Глаголу Радићу)
https://www.youtube.com/watch?v=9gD7GpZexPU (Анимација - СОС Радића)
https://www.youtube.com/watch?v=kvoTSXx4iTQ (Крај приче о путовању)
Циљ часа: Систематизација глагола и глаголских облика и провера степена савладаности области кроз занимљиву игру.
Исходи: Ученик ће бити у стању да:
- одреди глаголски род и вид на једноставним примерима
- одреди инфинитивну и презентску основу на једноставним примерима
- разликује перфекат, презент и футур 1.
- одреди лице и број употребљених глаголских облика
Сведоци смо колико је тешко мотивисати ученике у учионици, а у овим новонасталим условима то је свакако изазов! Како га превазићи? Поћи од нечега њима блиског, познатог и занимљивог! Кроз анимирану причу о Глаголу Радићу који у свом дому крије тајну – ВРЕМЕПЛОВ и сакривен од очију јавности путује у прошлост, будућност и назад у садашњост – обновили смо глаголе и глаголске облике.
Цела прича је постављена на Thinklinku, ученици прате смернице:
УВОД
Мистериозни Глагол Радић ( анимирана прича о Глаголу Радићу и времеплову која треба да их заинтересује и мотивише)
Невоља на путовању и позив у помоћ (Након одгледаног филма ученици сазнају да се 789. дана путовања Радићу догодила несрећа, времеплов је покварен и Радић је остао заробљен у будућности, одакле шаље видео поруку петацима и тражи помоћ)
ГЛАВНИ ДЕО
Петаци помажу Радићу да поправи времеплов ( Ученици решавају задатке из области глагола и тако поправљају времеплов . Задаци креирани у Worwdwoll и learningapps и њихов дизајн се уклапа у причу путовања кроз време. Када је времеплов поправљен, Радић им поново шаље видео захвалности из свог дома и враћа се нормалном животу.
ЗАВРШНИ ДЕО
Утисци из авантуре ( Анкета направљена преко апликација проверава колико се ученицима допао начин рада и колико су им задаци били тешки)
Заслужени одмор ( На крају целе приче наставник их пита да ли верују у могућност путовања кроз време и упућује их на сајт Насе и текст који о томе говори)
Едмодо учионица
Видео материјал постављен на Jутјуб каналу наставника како би био доступан
Месинџер ( за одржавање онлјан часа преко групног позива)
ТВ пријемник
рачунар
мобилни телефон
Thinklink – где је цела прича постављена,
Powtoon – за прављење анимиране приче о Глаголу Радићу
Wordwall и learningapps – за креирање задатака
Survey monkey- за креирање анкете за евалуацију
Аctive prezenter - за снимање екрана и прављење видео-материјала
Српски језик 5, граматика, аутор Весна Ломпар, Клет
Самопроцена извршена преко унапред направљеног упитника:
1. Да ли су ученици заинтересовано приступили раду ?
2. Да ли су испуњени планирани исходи пројекта?
3. Да ли су све планиране активности реализоване?
Евалуација је направљена преко апликације за прављење анкета. Од ученика се тражило да одговоре да ли им се допао овај начин рада, колико су захтеви наставника били тешки, да ли је занимљивије решавати класичне задатке или играти игрице и да ли би волели да путују кроз време. Анкета је такође постављена на Thinklink чиме је цела прича заокружена.
Родитеља
Родитељи су ти који помажу ученицима у отварању садржаја на интернету. Труде се да њихово коришћење интернета буде безбедно.
У свом раду често користим метод игре и имагинарних ситуација, кроз наставу на даљину ефекат изненађења и мотивација ученика може се повећати употребом различитих алата који омогућавају да до изражаја дође и креативност ученика и наставника.
Када радите у сеоској средини, где ученици из истог одељења живе у различитим засеоцима, удаљеним и неприступачним, често се срећете да тим да интернет није свима и увек доступан. То је би и овде случај, што свакако представља отежавајућу околност. Са друге стране, садржај је временски неограничено доступан, па ученици га могу користити када им одговара, односно, када за то имају услове.