• ЈПД

#634: МОЈА ОМИЉЕНА ИГРАЧКА

Опште информације

  • Наставник:
    Слободан Каличанин
  • Назив школе:
    Електро-саобраћајна техничка школа Никола Тесла, Краљево
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Краљево
  • Предмет:
    Рачунарска графика и мултимедија
  • Одељење:
    I-4, I-5
  • Број ђака:
    60
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    комбиновани

Циљ и исходи наставе

Самостално коришћење и разумевање алата за монтажу видео записа. Техничко и уметничко разумевање играног филма. Важност анимације и визуелних ефеката у филму. Презентовање истраживачких задатака. Комуникација и сарадња са другим ученицима и са наставником у онлајн окружењу. Развијање стваралачких особина. Ученик самостално користи дигиталне алате за обраду видео фајлова, разуме техничко-уметнички филмски израз, самостално реализује филм од идеје до презентовања и реализује постављене задатке.


Детаљан опис

Уводни део:
Представљен је начин приступа израде филма и визуалних ефеката, као и начин и врсте кадрова и видео монтаже. (4 часа)
Главни део :
Идеја. развијање идеје, писање сценарија, књига снимања, снимање монтажа и презентовање филма.
Рад на есеју и техничком посматрању филма.
Упознавање са алатима за монтажу видеа (муви мејкер, филмора, премијер...) и рад на конкретним примерима.
Припрема презентације, њени елементи и улога и значај презентера. (14 часова)
Завршни део:
Приказивање готових филмова о омиљеној играчки њиховог детињства. (2 часа)


Платформе и опрема

Јутјуб канал наставника
сајт наставника https://slobodankalicanin.weebly.com/
Бесплатни јутјуб туторијали
Гугл учионица за трансфер готових задатака и комуникацију.
Зум платформа за видео комуникацију.
Од опреме сам користио лаптоп и мобилни телефон.


Дигитални алати

Јутјуб
Пауер поинт
Филмора
Премијер про
Муви Мејкер
Вегас про


Литература

Филмска читанка - Петар Љубојев
Дигитална скрипта наставника
Туторијели са јутјуба


Самопроцена часа

Централна самопроцена часа и предсатвљање ученицима и колегама планирана је за 10.06.2020.


Оцена ученика

Спорадично, путем мејла су изнели своје импресије о настави.


Опис подршке

Бивши ученик школе (професионални аниматор) држао је Мастер клас о визуелним ефектима на филму и начину рада.
Колеге наставници српског језика и књижевности, енглеског језика, географије, електротехнике и ликовне културе,


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је што се у постављеним задацим сваки ученик могао слободно изразити, без ограничења на број консултација и покушаја у изради задатка.
Недостатк је био приватне природе, соба у којој сам радио, била је истовремено и кабинет супруге универзитетског професора и играоница кћерке од три године. Требало је све искоординирати и испратити ученички рад у таквим околностима.


Предности и потешкоће за ученике

Предности - могли су се обратити н пута у вези задатака и алата које смо користили, у времену које је њима одговарало. Број покушаја на задацима је био неограничен.
Недостаци - више живе речи.


Коментар

Тешко је ученикових шеснаест година држати у изолованим условима јер пролећно сунце итекако искушава њихову младост. Када их новонастале околности „терају“ да одрасту пре времена, самосталним пројектом (завршни рад) желео сам да задржим радост деце у њима.
Зато сам их ових 60 дана и водио ка томе циљу да још мало остану деца!