• ЈПД

#635: У стилу КаравађаОдлике барокног сликарства кроз примену у практичном ликовном раду

Опште информације

  • Наставник:
    Татјана Којић Чехић
  • Назив школе:
    Трећа београдска гимназија, Београд (Врачар)
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Стари град
  • Предмет:
    Ликовна култура
  • Одељење:
    III-4и
  • Број ђака:
    22
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    практичан рад

Циљ и исходи наставе

Циљ часа:
- развијање креативности код ученика;
- препознавање и примена ликовних одлика барокног сликарства на практичном ликовном раду;
- развијање осећаја за естетику.
Исходи:
- ученик користи уметничко наслеђе као подстицај за стваралачки рад користећи дигиталне медије и технике;
- ученик реализује ликовни рад примењујући изражајне могућности ликовних елемената и принципа компоновања типичних за дати период (барок).


Детаљан опис

Ученици су се на претходним часовима упознали са барокним сликарством на више начина:
- преко презентације наставника;
- пишући самостални рад у форми састава у коме парове слика из ренесансе и барока пореде по супротностима;
- решавањем мини-упитника.
Стална позитивна повратна информација о редовности, труду или успешности рада ученике је додатно мотивисала за рад на тему Каравађо.
Овај задатак предвиђа да ученици научено примене и доуче. Ученици добили:
-већи број Каравађових слика за разгледање и видео-линкове за инспирацију;
- јасна упутства за практичан рад: да примене одлике барока тј. Каравађовог стила користећи фотографију као медиј;
- задатак да прегледају сав материјал у кратком року и да субјективно одговоре:
* шта им се код Каравађа највише допало; * који рад посебно и зашто; * да наведу шта су занимљиво уочили у видео материјалу, шта их је изненадило, одушевило.
Током рада могли су да наставнику шаљу идеје, питају за савет, а стимулативна комуникација је била по потреби индивидуална (приватни коментари у гугл учионици) или јавна (на стриму).
Овај вид рада им је видно пријао иако им је одузео више времена него да теоријски науче градиво, били су задовољни финалним радом и узбуђени у очекивању коментара.


Платформе и опрема

Радна платформа: Google Classroom; средства: компјутер


Дигитални алати

Power Point, Adobe Photoshop, Google упитници, YouTube
Комуникација: Gmail, Viber


Литература

Историја италијанске уметности, трећи део, Електа, Б. Мондадори; Историја уметности, трећи део, Ф.Н.Арнолди, Фабри Едитори; Историја уметности, Јансон, Просвета, Београд


Самопроцена часа

Самопроцена: на основу показане изражене креативности, оригиналних идеја и високог квалитета ученичких радова, дошла сам до закључка да је постављен задатак заинтересовао ученике и да су упутства била довољно јасна и добро постављена.


Оцена ученика

Евалуација: у оквиру сталног праћења ученичких активности и анкетирања од стране одељенских старешина добила сам информацију да су часови ликовног ученицима били занимљиви, посебно час о Каравађу. То је разлог пријављивања на конкурс.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Подршка школе, координатора у настави на даљину, пп службе, колега – у виду сталних додатних дописа, информација, савета, као и техничка подршка у вези са коришћењем и могућностима гугл учионице, упућивање на разне корисне дигиталне алате.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: неминовна упућеност на дигиталне алате који доприносе квалитету наставе, боља организација и планирање часова, а пре свега стална мисао о томе шта ученик треба да уради! Боље, прецизније и конкретније давање инструкција ученицима приликом задавања задатка. Индивидуалан приступ и комуникација са ученицима. Тешкоће су углавном техничке природе, али савладиве.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: редовнији и константан рад (а не кампањски), боља организација школских обавеза и времена, могућност да се боље индивидуално истакну и покажу, више самосталног и активног рада (било писаног, истраживачког или практичног), коришћење разноврсних дигиталних алата, виши степен обраћања пажње на начин комуникације са наставницима. Тешкоће су најчешће техничке природе, брзо савладиве.


Коментар

Сви смо много научили, и наставници и ученици, о свему, али и једни о другима. Драгоцено искуство које треба даље унапређивати и у учионици!

Ученици III-4и похађају билингвалну наставу на италијанском језику, тако да су на овoм часу имали прилику да о важним појмовима добију информације на италијанском језику.