Циљ часа:
- развијање креативности код ученика;
- препознавање и примена ликовних одлика барокног сликарства на практичном ликовном раду;
- развијање осећаја за естетику.
Исходи:
- ученик користи уметничко наслеђе као подстицај за стваралачки рад користећи дигиталне медије и технике;
- ученик реализује ликовни рад примењујући изражајне могућности ликовних елемената и принципа компоновања типичних за дати период (барок).
Ученици су се на претходним часовима упознали са барокним сликарством на више начина:
- преко презентације наставника;
- пишући самостални рад у форми састава у коме парове слика из ренесансе и барока пореде по супротностима;
- решавањем мини-упитника.
Стална позитивна повратна информација о редовности, труду или успешности рада ученике је додатно мотивисала за рад на тему Каравађо.
Овај задатак предвиђа да ученици научено примене и доуче. Ученици добили:
-већи број Каравађових слика за разгледање и видео-линкове за инспирацију;
- јасна упутства за практичан рад: да примене одлике барока тј. Каравађовог стила користећи фотографију као медиј;
- задатак да прегледају сав материјал у кратком року и да субјективно одговоре:
* шта им се код Каравађа највише допало; * који рад посебно и зашто; * да наведу шта су занимљиво уочили у видео материјалу, шта их је изненадило, одушевило.
Током рада могли су да наставнику шаљу идеје, питају за савет, а стимулативна комуникација је била по потреби индивидуална (приватни коментари у гугл учионици) или јавна (на стриму).
Овај вид рада им је видно пријао иако им је одузео више времена него да теоријски науче градиво, били су задовољни финалним радом и узбуђени у очекивању коментара.
Радна платформа: Google Classroom; средства: компјутер
Power Point, Adobe Photoshop, Google упитници, YouTube
Комуникација: Gmail, Viber
Историја италијанске уметности, трећи део, Електа, Б. Мондадори; Историја уметности, трећи део, Ф.Н.Арнолди, Фабри Едитори; Историја уметности, Јансон, Просвета, Београд
Самопроцена: на основу показане изражене креативности, оригиналних идеја и високог квалитета ученичких радова, дошла сам до закључка да је постављен задатак заинтересовао ученике и да су упутства била довољно јасна и добро постављена.
Евалуација: у оквиру сталног праћења ученичких активности и анкетирања од стране одељенских старешина добила сам информацију да су часови ликовног ученицима били занимљиви, посебно час о Каравађу. То је разлог пријављивања на конкурс.
Школе
Подршка школе, координатора у настави на даљину, пп службе, колега – у виду сталних додатних дописа, информација, савета, као и техничка подршка у вези са коришћењем и могућностима гугл учионице, упућивање на разне корисне дигиталне алате.
Предности: неминовна упућеност на дигиталне алате који доприносе квалитету наставе, боља организација и планирање часова, а пре свега стална мисао о томе шта ученик треба да уради! Боље, прецизније и конкретније давање инструкција ученицима приликом задавања задатка. Индивидуалан приступ и комуникација са ученицима. Тешкоће су углавном техничке природе, али савладиве.
Предности: редовнији и константан рад (а не кампањски), боља организација школских обавеза и времена, могућност да се боље индивидуално истакну и покажу, више самосталног и активног рада (било писаног, истраживачког или практичног), коришћење разноврсних дигиталних алата, виши степен обраћања пажње на начин комуникације са наставницима. Тешкоће су најчешће техничке природе, брзо савладиве.
Сви смо много научили, и наставници и ученици, о свему, али и једни о другима. Драгоцено искуство које треба даље унапређивати и у учионици!
Ученици III-4и похађају билингвалну наставу на италијанском језику, тако да су на овoм часу имали прилику да о важним појмовима добију информације на италијанском језику.