Душица Пецељ, ОШ Данило Киш, Београд, Средња Америка Магија у рукама наставника.pdf
https://sway.office.com/cFd9KFYiOaE5KYqz
https://create.kahoot.it/details/b5637562-b9cd-45c3-921a-0d88e2be8c15
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfcBEvOWSypE90Uw-pwcGdPEfWDL6kWHWV6EeyXRGf05ehgOw/viewform
https://www.purposegames.com/game/OzgaoJjvMEQ
https://wordwall.net/play/2668/512/810
Циљ часа је усвајање и утврђивање знања о основним природно-географским и друштвено-економским одликама, као и политичкој подели Средње Америке.
Исходи (након часа ученик ће бити у моћи да) :
- Именује и препознаје на географској карти положај, основне облике рељефа, елементе хоризонталне разуђености и хидрографске објекте Средње Америке.
- Наведе климатско-вегетационе појасеве регије
- Објасни друштверно-економске специфичности регије
- Повезује знања са другим предметима.
Током неколико часова ученици су упознали и утвридли знање о природногеографским, друштвеногеографским одликама и политичком поделом Средње Америке.
Првобитно је лекција и додатни дигитални материјал постављен на Гугл учионицу и школски портал за учење на даљину. Лекција је представљена кроз Свеј презентацију која је обогаћена сликама, илустрацијама, картама, цртаним филмом, музиком Средње Америке, као и музиком инспирисаном овом регијом. Додатни дигитални материјал служио је за вежбање и састојао се из две онлајн слагалице (Кактус и сомбреро и Хавана), немих карата (Државе Средње Америке и Разуђеност обала Средње Америке), као и два мала квиза (Средњa Америka и Главни градови и државе).
Наредни час ученици су добили и домаћи задатак који се бележио у активности у дневнику. Задатак је обухватао градиво Средње Америке и Мексика и направљен је у Гугл упинику. Сваки задатак је прегледан и враћен ученицима на мејл, нетачни одговори су додатно објашњени у коментарима, а најбољи радови су и похваљени.
Када је обрађено градиво везано за Јужну Америку, припремљен је и Кахут квиз уз помоћ кога је извршена систематизација Латинске Америке. Свако одељење је добило посебан линк ка квизу. Квиз је пробудио такмичарски дух код ученика, па су поједини ученици више пута учествовали. Резултати ове систематизације су били забележени у активностима у дневнику.
Уколико су ученици имали неке недоумице, запажања, додатна интересовања и сл. комуницирали смо преко Гугл учионице.
- Гугл учионица
- Портал за учење на даљину ОШ Данило Киш
- Мајкрософт платформа
- рачунар
- интернет
- мејл
Microsoft Sway презентација
Google forms (Гугл упитник)
https://kahoot.com/
https://wordwall.net
www.purposegames.com (https://www.purposegames.com/game/tptcao3hDP3
https://www.purposegames.com/game/k54epto1fC6)
www.jigsawplanet.com (https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=343573ec536a и https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b0bfb31935b)
Youtube
Bojanka 3D
Шабић, Д., Вујадиновић, С., Милинчић, М. (2013). Географија 7 - уџбеник географије за седми разред основне школе. Београд, Нови Логос.
Самопроцена је урађена на основу:
- ученичких коментара на Гугл учионици,
- броја ученика који су урадили нему карту, квиз за вежбање и слагалицу
- броја ученика који су радили домаћи задатак, као и резултата који су постигли
- броја ученика који су учествовали у квизу, као и резултата који су постигли
- анализом урађених питања у домаћим задацима и Кахут квизу
Оцена часа од стране ученика извршена је кроз:
- ученичких коментара на Гугл учионици
- заинтересованост да поново раде квиз
Школе
Саветовање и препорука дигиталних алата.
Сугерисање директора да се пријавим на овај конкурс.
Предност је у томе што се наставници усавршавају у примени дигиталних технологија, као и велика доступност дигиталних садржаја.
Наставнику је теже да објасни и мотивише ученике на рад. Наставнику треба више времена да припреми, прегледа радове и пошаље повратну информацију. Приликом рада на даљину теже је објаснити материју и не може се са сигурношћу знати колико су ученици разумели одређени садржај.
Предност се огледа у развијању дигиталних компетенција и повезивање знања из различитих области. Наставним садржајима могу да приступе у било које време и више пута да их прегледају.
Тешкоћа настаје услед тога што нису сви ученици подједнаких способности када је примена дигиталних компетенција у питању и ослањају се на знање родитеља, који им не могу увек помоћи. Такође, немају сви ученици подједнаке материјалне услове, па проблем настаје уколико ученик нема основна средства за овај начин рада.