• ЈПД

#637: Иновативно решење употребе више различитих платформи, смислено повезаних у једну целину.

Опште информације

  • Наставник:
    Сања Станишић
  • Назив школе:
    Данило Киш, Београд (Вождовац)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Вождовац
  • Предмет:
    Верска настава
  • Одељење:
    I - VIII
  • Број ђака:
    374
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Конкурс.pptx

Корисни линкови

Интернет локација Ортодоксија: https://sites.google.com/view/ortodoksija
Андроид апликација Ортодоксија: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ips.orthodoxia&hl=sr
BookCreator: https://read.bookcreator.com/H2qo1GBFdfRqness3kO1mvb31Fy1/Kq4fbHYLTkaESjjtxHk30g

 


Циљ и исходи наставе

Циљ наставе на даљину јесте да се ученици упознају са различитим савременим начинима рада, остваривања садржаја предмета, као и мотивисање ученика на један модернији приступ вишевековним темама. Такође, ученици ће моћи да схвате, објасне и опишу значење заједнице и однос према ближњима. Да је човек непоновљива личност, али и биће заједнице и да поред физичке дистанце, могуће је остварити заједницу и лични однос са другима кроз љубав, сарадњу, бригу о породици, ближњима и целокупној творевини.


Детаљан опис

Један од реализованих задатака, који је захтевао ангажовање свих ученика (по разредима), јесте креирање заједничке молитве, која је објављена на дан Васкрса. Ученицима је задато да свако напише у једној реченици своју молитву, жељу или мисао, коју је мога да објави преко стрима, пошаље електронском поштом или једноставно допише у делу ,,задатак. Рок за израду износио је недељу дана. Тема није била искључива у појединачном раду, већ је отварала простор за колаборацију-рад са братом/сестром (баз обзира на њен/његов узраст). Инспирацију ученици су добијали свакога дана кроз мисли светитеља које су биле објављиване у учионици, пронлазили су је у апликацији ,,Ортодоксија, кроз редовне тематске целине које су обрађиване као и консултације. Сви ученици су узели учешће у раду, доставивши своје кратке молитве, мисли и поруке, већ у привих 72 сата. Примењени су принципи пројектне и тематске наставе. У раду коришћени су Google учионица и апликација ,,Ортодоксија. Тема је изазвала позитивне реакције не само код ученика, већ и код њихових родитеља, што се може видети на основу њихових коментара. Ова активност је омогућила ученицима да не примају пасивно знање, већ да буду његови активни креатори, што је допринело додатној вредности свакој молитви појединачно.


Платформе и опрема

Основна коришћена платформа је Google учионица, где су постављане дневне објаве и задаци. Наставне јединице су обрађиване на посебно креираном сајту Ортодоксија. Сви ученици су користили и истоимену апликацију за Андроид уређаје у којој су имали проширене садржаје за даље изучавање.


Дигитални алати

Google документа - за израду и повезивање докумената, Google упитници - за проверу обрађеног градива уз коришћење анализе учинка, Google презентације - визелно представљање теме која се обрађује, Google диск - место на којем су ученици могли да отпреме своје радове или преузму садржаје намењене за рад, YouTube - визуелна представа Васкршњих празника, BookCreator - израда интерактивних књига.


Литература

- Библија, Глас Цркве, Ваљево, 2005. и Библија за децу, Панонија, Нови Сад, 2004.
- Библијски атлас, Пол Лоренс, Моно и Мањана, Београд, 2008.
- Нема лепше вере од хришћанске, Епископ Данило и Епископ Амфилохије, Српска православна Епархија сремска, Сремски Карловци, 1996.
-Бог је жив, група православних теолога, Серф, Нови Сад, 2009
-Христос, нова твар, Здравко Пено, Дис публик, Београд, 2009.


Самопроцена часа

Евалуација, тј. самопроцена наставе (процењивање успешности реализације наставе и остварености задатака, циљева и исхода наставе) остварен је био на два начина.
Први начин процењивањем реакције ученика и прикупљањем коментара путем стрима, испод лекција, задатака или активности које су реализоване, електронском поштом. Други начин, јавна анкета коју је спровела школа.


Оцена ученика

Ученици наставне садржаје, активности и задатке, оцењивали су коментарима и слањем емотикона путем јавних објава на стриму, као и слањем коментара уз задатке и електронском поштом.


Опис подршке

У сарадњи са аутором апликације Ортодоксија омогућено је да ученици имају приступ додатном садржају током наставе као и самом сајту на којем су смештене наставне јединице. Тиме је постигнуто да ученици сав садржај могу да прате преко мобилних уређаја.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: лако праћење присуства и праћења наставних јединица, брзине одоговора и тачност на постављене задатке.
Потешкоће: додатно појашњавање приступа и коришћења нових алата (посебно Google учионице) мање инфроматички образованих корисника, стабилност интернет везе, заузетност сервера на којима су постављене платформе.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: настава је доступна 24 сата дневно и тиме се лакше прилагођава обавезама других предмета.
Потешкоће: већи број деце који превазилази број расположивих интернет повезаних уређаја.


Коментар

Друштвена ситуација у којој смо се нашли захтевала је од нас наставника да из физичког простора и класичне наставе пређемо у сферу учења на даљину и коришћења нових технологија, што је изазов по себи. Када додамо и чињеницу специфичности предмета као што је верска настава, могу да закључим да је настава била и више него успешна. Била је још квалитетнија, креативнија, динамичнија, интерактивна, омогућила је да се сваком ученику посвети дужна пажња. Сматрам да коришћење нових технологија и апликација, само доприносе квалитетнијем образовању, нарочито оваква врста наставе.