• ЈПД

#639: Драмско стваралаштво - трагедија

Опште информације

  • Наставник:
    Ана Крунић
  • Назив школе:
    Данило Киш, Београд (Вождовац)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Вождовац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    8/1, 8/3
  • Број ђака:
    47
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални и индивидуални рад

Циљ и исходи наставе

Ученици се упознају са појмом драме, њеним настанком и карактеристикама, као и са делом Ромео и Јулија Виљема Шекспира. На примеру конкретног дела ученици препознају одлике трагедије. Уочавају контраст између трагедије и комедије. Стварају ширу слику о драми као књижевном роду. Врши се систематизација знања из области драмског стваралаштва и обнављање знања стеченог у ранијим разредима, што уједно представља и припрему ученика за завршни испит.


Детаљан опис

Да би припремио ученике за читање и разумевање Шекспировог дела ,,Ромео и Јулија, наставник је најпре приредио ППТ презентацију о трагедији - њеном настанку и одликама, коју је ученицима проследио помоћу Гугл учионоце и платформе на сајту школе, креиране за учење на даљину.
Када су се ученици упознали са појмом трагедије, наставник приређује Мајкрософт Свеј презентацију у којој је ученицима представио дело ,,Ромео и Јулија, извршивши књижевну локализацију одломка и сместивши Шекспирово дело у друштвено-историјски контекст ком припада. Презентација садржи и подсећање на одлике трагедије, повезане са конкретним делом. Такође, наставник кроз Гугл учионицу позива ученике да прочитају одломак из трагедије ,,Ромео и Јулија који се налази у читанци.
Као завршницу, наставник припрема Кахут квиз, који је осмишљен као систематизација знања из области драме, али и као користан материјал за припрему завршног испита. Ученицима је омогућено три пута да играју, како би поправили резултате и на тај начин побољшали знање.


Платформе и опрема

Гугл учионица, платформа на сајту школе, Мајкрософт платформа, рачунар, инетрнет, мејл


Дигитални алати

ППТ презентација - помоћу ње је ученицима представљен појам трагедије и њене важне одлике; Мајкрософт Свеј презентација - коришћена за обраду трагедије Ромео и Јулија, нарочито погодна за оне ученике који за праћење наставе користе мобилни телефон; Кахут квиз - погодан за проверу усвојеног знања, као и за његову систематизацију.


Литература

Милија Николић, Методика наставе српског језика и књижевности, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 2009.
Милош Н. Ђурић, Историја хеленске књижевности, Дерета, Београд, 2003.
Тања Поповић, Речник књижевних термина, Логос Арт, Београд, 2007.
Наташа Станковић Шошо, Читанка за осми разред основне школе, Нови Логос, Београд, 2013.


Самопроцена часа

Самопроцена наставе изведена је на основу последње ученичке активности - резултата квиза. Ученици су се веома добро показали, са уочљивим циљем ка побољшању знања.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Током наставе на даљину имала сам подршку од колега и управе школе. Она се огледа у пружању савета, похвала, консултација и помоћи у решавању недоумица, као и у подстицају да се пријавим на овај конкурс.


Предности и потешкоће за наставнике

Тешкоћа је у томе што не постоји директан контакт између наставника и ученика и у таквој ситуацији наставнику је нешто теже да мотивише ученика. Наставнику треба више времена да припреми, прегледа радове и пошаље повратну информацију. Приликом рада на даљину теже је објаснити материју и не може се са сигурношћу знати колико су ученици разумели одређени садржај.
Предност је у томе што се наставници, као и ученици, усавршавају у примени дигиталних технологија, што је императив савременог друштва.


Предности и потешкоће за ученике

Предност подразумева развијање дигиталних компетенција, повезивање знања из различитих области, пре свега са знањем из информатике.
Тешкоћа настаје услед тога што нису сви ученици подједнаких способности када је примена дигиталних компетенција у питању и у овим околностима ослањају се на знање родитеља, који им не могу увек помоћи. Такође, немају сви ученици подједнаке материјалне услове, па највећи проблем настаје уколико ученик нема основна средства за овај начин рада.