https://www.facebook.com/groups/ucimofrancuski/learning_content/?filter=622826671658552
https://etsbor.edu.rs/2020/05/putovanje-u-pariz-projektni-radovi-ucenika/
Подстицање ученика да путем међусобне сарадње и применом раније стечених знања проналазе податке путем ИТ, да развијају постојећа и стичу нова знања, да добијене податке заједничким радом интегришу у пројекат. Ученик ће бити у стању да користи своја знања и анализира добијене информације, као и да примени знања из граматике. Ученик ће развити навику за тимским радом, сарадњом и разумевањем. Ученик ће развити заинтересованост и поспешити своје дигиталне компетенције.
Надовезујући се на претходно обрађене лекције наставница је предложила ученицима да ураде пројекат на тему путовања. Избор је био лак - Путовање у Париз. Наставница је прво представила ученицима како пројекат треба да тече, на који начин да се реализује, колико ће временски да траје цео пројекат (2 недеље) а колико поједине фазе, и шта је потребно постићи. Ученике је поделила на 3 групе, водећи рачуна да у свакој групи нађу ученици различитог успеха, како би сваки ученик могао да има свој задатак. Важну улогу имале су вође група које су све координирале. Наставница је дала само 3 елемента (7 ноћи, 10 путника, 800 еура по особи) а остало је био слободан избор ученика (превоз, ресторани, изласци...). Након прикупљених информација, вршила се селекција, направљен је туристички аранжман, урађена презентација и калкулација. Посебан део рада било је написати све на француском језику, и притом употребити 4 глаголска времена. Након консултација и провере, групе су послале радове. Након тога, наставница им је проследила табеле за евалуацију и самоевалуацију, које су они попунили и вратили наставници. Све 3 групе су успеле да ураде задатак. Посебно је важно што су сви ученици узели учешће, што су сарађивали у оквиру групе и тако сви дали свој допринос реализацији пројекта. Наставница је обавестила ученике о пропустима и како би радови могли да се побољшају, али је све ученике похвалила и најбоље ће наградити добром оценом. Циљ је постигнут и исходи остварени.
Facebook, Skype, YouTube, Viber
рачунар, мобилни телефон, таблет
Microsoft Office (PowerPoint, Word), YouTube to Mp3 Converter, Adobe Premiere
Све потребне информације ученици су проналазили на интернету
Наставница је пратила цео ток пројекта и вршила анализу, па је на основу своје чек листе и евалуационе листе ученика (њихових одговора) оценила да ли су исходи остварени, у коликој мери је пројекат успешно спроведен, да ли је све протекло како је планирано, да ли су сви били активни, да ли су сарађивали и шта би могло да се промени.
Ученицима су дате табеле у којима су оценили свој рад, учешће у тиму, допринос реализацији пројекта, стеченом знању у току израде пројекта. Затим су имали прилику да наведу колико им се допао овакав начин рада, шта им је у току рада било тешко а шта лако. Радови су објављени на фејсбуку и сајту школе, тако да су и други ученици и колеге могли дати мишљење о њима.
Колега
Наставница туристичке групе предмета дала је ученицима информације и додатна објашњења. Педагог школе пружио је моралну и саветодавну подршку. Одељенски старешина је пратио рад ученика, подржавао, бодрио. Родитељи су дали сагласност за објављивање слика и имена ученика (послато мејлом)
Предност је што је могуће сваког ученика увести и заинтересовати за рад, ученици су мотивисанији и самим тим боље раде. Постоји огромна база података коју ученици могу да користе а у којој се они одлично сналазе. Потешкоћа није било. Комуникација са ученицима је ишла у добром правцу и у тренуцима када је примећен застој у раду, наставница је притекла у помоћ и са ученицима проналазила решење.
Овакав начин рада је занимљивији од класичног, ученици имају већу слободу избора а то им представља и изазов у раду. Неки ученици су имали мањих проблема са интернетом, неки са роком за израду задатка. Након обављене евалуације и самоевалуације, наставница је приметила да је за више ученика проблем био мали буџет. Али управо у томе је и била поента, да ученици што више сарађују у траже најбоље решење.
Занимљиво је то што су ученици део задатка реализовали на начин на који наставник није тражио, али је у томе вредност оваквог начина рада и издваја га од осталих облика наставе. Ученици развијају способности, дају своје идеје, показују маштовитост и креативност на њима својствен начин. Посебно треба истаћи да је ово лакши начин учења јер се изводи у осећају заједништва. У раду су заступљене међупредметне компетенције: комуникација, сарадња, естетичка компетенција, компетенција за целоживотно учење, решавање проблема,рад са подацима и информацијама, дигитална компетенција, предузимљивост и оријентација ка предузетништву.