• ЈПД

#642: Обрада и утврђивање текста Прича о Раку Кројачу Десанке Максимовић

Опште информације

  • Наставник:
    Горица Карић
  • Назив школе:
    Кнегиња Милица, Доњи Рибник
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Трстеник
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    Трећи разред, прво одељење
  • Број ђака:
    девет
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Фронтални, индивидуални, диференцирани

Презентација

Прича о Раку Кројачу, Десанка Максимовић .pdf

Корисни линкови

Линк до игрице у LearningApps алату - „Живи свет реке и поред реке“: https://learningapps.org/watch?v=p0jevyxa320
Видео снимак „Прича о Раку Кројачу“ на Гугл учионици:
https://drive.google.com/file/d/1cNPU5O-lb_5fwlsLnRXhzhhLVheBIlAx/view

Квиз у алату Quizizz:
https://quizizz.com/join/game/U2FsdG

 


Циљ и исходи наставе

Циљ: Оспособљавање ученика за логичко схватање и критичко процењивање прочитаног текста. Увођење у тумачење књижевног текста кроз повезаност догађаја с местом, временом и ликовима књижевног дела. Карактеризација књижевних ликова и односа међу ликовима.
Очекивани исходи: Разуме прочитано. Уочава битне појединости у тексту. Одговара на питања о прочитаном садржају. Одређује след догађаја у тексту. Уочава везе између догађаја. Одређује карактеристичне особине, осећања, изглед и поступке ликова.


Детаљан опис

Уводни део:
1. Да би се подсетили становника реке, ученици су имали задатак да одиграју дигиталну игрицу „Живи свет реке и поред реке“. На њеном крају, чекао их је нови задатак - да пошаљу учитељици име песникиње која је написала песму „Вожња“.
2. Потом су у свеске записали основне податке о Десанки Максимовић, служећи се читанком, а радозналији су могли да истражују на интернету и пронађу више података о овој књижевници.
Главни део:
3. Са текстом чији је јунак становник реке, упознали су се путем видео снимка који сам направила и поставила на Гугл учионицу.
4. Након слушања, утиске су износили на стриму.
5. Потом су ученици самостално читали причу, проналазили непознате речи у тексту и њихово објашњење у речнику у читанци, и одређивали:
- тему приче,
- место и време радње;
- уочавали ликове који се у причи појављују и њихове особине,
- редослед догађаја и
- одређивали поруку приче.
6. Колико су добро обавили задатак, проверили су путем квиза, који сам направила у алату Quizizz.
7. Потом су одредили целине у тексту.
8. Уследило је писано препричавање.
Завршни део:
9. Диференцирани рад:
- „Сашиј“ штуки, пастрмки и гргечу иста онаква одела, каква им је сашио Рак Кројач. Можеш да користиш папир у боји, фломастере, дрвене боје, да комбинујеш технике и материјале.
- Направи стрип о Раку Кројачу (припремање забаве и наручивање одела и хаљина; прикупљање материјала; жалост за Раком; повратак Рака Кројача кући; забава).
- Напиши састав на тему „Причао ми Рак Кројач“.





Платформе и опрема

Гугл учионица, Вајбер, рачунар, програм Камтазија, Читанка, уџбеник за Природу и друштво; ученици - рачунар/паметни телефон, колаж папир, лепак, маказе, фломастери, дрвене боје, свеске и прибор


Дигитални алати

Веб алати LearningApps и Quizizz чине наставу занимљивијом.
Дигитална игрица се показала као одлична мотивација. Када су дошли до задатка на крају игрице, већина ученика је схватила који ће се текст обрађивати.
Квиз је био новина у анализи текста. До тада га нисмо користили. Ученици су додатно били мотивисани освајањем поена. Нека питања су садржала слику која је упућивала на прави одговор.


Литература

Читанка за III разред (Eduka), приручник за наставнике, интернет, методика наставе српског језика, уџбеник за Природу и друштво за III разред (Логос).


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

У почетку су искључиво мајке примале задатке и слале урађено, а не деца. Потрудиле су се да отворе налоге, па је комуникација-слање задатака могла да се одвија и путем мејлова, а не само Вајбером. Потом смо почели да користимо и неке предности Гугл учионице. Ученици су редовно извршавали задатке.


Предности и потешкоће за наставнике

Ово је била прилика да наставници увећају дигиталне компетенције.
Више се имало времена за прегледање задатака/одговора, па је могла да се стекне целовитија слика о знању ученика (нпр. о примени правописних правила).
Тешко је проверити и утврдити право знање ученика-многи су злоупотребили тренутну ситуацију, па су резултати на тестовима бољи, него што заиста јесу.


Предности и потешкоће за ученике

Неки ученици, који у редовним приликама минимално раде, извршавали су задатке много одговорније, него иначе. Има ученика који су побољшали рукопис или у потпуности савладали писање латинице. Већина је напредовала у погледу коришћења дигиталних уређаја-телефона и рачунара.
У учењу садржаја предмета Природа и друштво, добрим делом су показали површност, што је видљиво из њихових задатака.