• ЈПД

#643: ОСНОВНИ ПОЈМОВИ У ЕКОЛОГИЈИ

Опште информације

  • Наставник:
    Ђорђе Јовановић
  • Назив школе:
    Осма београдска гимназија, Београд (Вождовац)
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Врачар
  • Предмет:
    Биологија
  • Одељење:
    IV1
  • Број ђака:
    1
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Развијање еколошке свести ученика, разумевањем зависности организама и њиховог окружења као и међусобне односе између самих организама, фактора који се могу потрошити (простор, храна, вода у сувоземној средини, О2 у воденој средини), абиотичких и абиотичких фактора, хијерархијских нивоа организације живог света, биодиверзитета (рзноврсности живог света), извора загађивања на локалном и глобалном нивоу, мере и заштите од загађивања, мере заштите од нестајања станишта, биљака и животиња, развој


Детаљан опис

Пројектна настава данас јесте једна од савремених приступа учењу. Овај метод је истраживачки и у настави повећава активност ученика. Многи развијени образовни системи, међу којима је и наша земља, имају одређен проценат заступљености пројектне наставе у остваривању наставе управо због њене ефективности и ефикасности при развоју продубљенијег и трајнијег знања, вештина и ставова ученика, осамостаљивању ученика у процесу рада и учења, личне одговорности за реализацију пројекта, социјалних и комуникацијских вештина које јачају самопоуздање ученика, подстицајима који су изворно усмерене на ученика и његове потребе.
Планирање (тема, циљ, активности...)

• Дефинисање циља и теме пројекта
Пажљивим планирем и припремом пројектне наставе дефинисана је тема пројекта: Тема ПН је „ЕКОСИСТЕМ“. Затим, дефинисан циљ: Развој одговорности за заједничка постигнућа ученика (кроз реализацију пројекта који подстиче развијање свести о животној средини/екологији).
• Међупредметна корелација; Одговоран однос према окружењу, сарадња, дигитална компетенција.
• Исходи пројектне наставе
Ученици уочавају значај сарадње за остваривање заједничких циљева, спреман/ни су да се ангажуе/ју на реализацији заједничких циљева и преузимању појединачну одговорност за заједничка постигнућа
• Међупредметна корелација
Географија, Биологија, Хемија, Српски језик и књижевност, Рачунарство и информатика/Информатика
Активности ученика и наставника
Наставник је помагао ученицима да поставе задатке одабране теме.


Платформе и опрема

Приступ интернету, рачунар, видео камера, плејер, мобилни телефон, платформа, апликације/програми (WjatsAp, Wiber, Meet, Clasroom, Zoom). Дигитални алати су ми олакшали, односно омогућили да се планиране теме/пројекти реализују у потпуности.


Дигитални алати

MS WORD и PHOTOSHOP


Литература

Internet


Било је подршке од

Родитеља


Предности и потешкоће за наставнике

• Предности: доступност података, брзина сређивање података, комуникација (вербална, визуелна) у свим ситуацијама, праћење, подстицај на стваралачко истраживање, решавање проблема..
• Недостациi: промена теме; није било могуће пратити планиране активности у новим околностима, велики број активности теренски нису биле изводљиве, недостаје анализа самога процеса и доприноса у индивидуалном раду на пројекту, проблеми сарадње, незадовољство због прекида у раду групе.


Предности и потешкоће за ученике

Потешкоћу може да преставља једино изостанак са живог часа