• ЈПД

#644: Наш дигитални свет - обучавање ученика за рад у различитим веб алатима

Опште информације

  • Наставник:
    Снежана Петровић
  • Назив школе:
    Свети Сава, Сремска Митровица
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Сремска Митровица
  • Предмет:
    Пројектна настава
  • Одељење:
    II3
  • Број ђака:
    24
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    индивидуализовани, тимски

Циљ и исходи наставе

Циљеви: Развој дигиталне писмености ученика за вештине потребне образовању 21. века; осавремењавање процеса наставе; креирање подстицајног окружења за учење; мотивисање и смислено укључивање ученика у наставни процес. Исходи: Ученик ће бити у стању да: логички размишља; уочи прави приступ за решење задатка; креира самосталне пројекте; пронађе своје оригинално решење проблема; примењује своја знања у решавању практичних проблема.


Детаљан опис

Приметила сам да су деца и раније била заинтересована за рад путем рачунара. Ученике сам од првог дана наставе на даљину укључила у гугл учионицу. Размењивали смо идеје, а затим сам уважила предлоге деце. Направили смо план који је подразумевао радионице у дигиталном окружењу (рад у веб алатима). Одредили смо назив пројекта „Наш дигитални свет“, учеснике, задатке, време трајања пројекта и потребан материјал за његову реализацију. РЕАЛИЗАЦИЈА ПРОЈЕКТА: Циљ пројекта смо остваривали кроз све наставне предмете, посебно кроз пројектну наставу. Одредили смо АКТИВНОСТИ УЧЕНИКА: Учење из различитих извора; истраживање различитих веб алата; радионице на сајтовима; истраживање и представљање; отварање могућих нових питања; израда првих задатака на радионицама. АКТИВНОСТИ УЧИТЕЉА: учествује у избору теме пројекта и образлаже свој избор; разрађује са ученицима листу идеја; саветује их како да започну истраживање; подстиче ученике да користе различите веб алате; укључује родитеље у пројектне активности; помаже ученицима у припреми продуката рада; подстиче ученике на критички осврт на реализацију пројекта; објашњава, усмерава, подржава, прати, комуницира, помаже у реализацији, даје инструкције за рад. ПРОДУКТИ ПРОЈЕКТА: Презентација урађена у дигиталном алату thinglink (представљени сви продукти радова ученика и наставника, у свим веб алатима на којима су радили у току трајања пројекта). Продукти пројекта представљени су на сајту школе: https://svetisavasm.edu.rs/


Платформе и опрема

Интернет, гугл претраживач, гугл учионица, вајбер група за родитеље, гугл презентације, јутјуб канал наставника, видео снимци, фотографије, рачунар, мобилни телефон, интерактивни садржаји, одељењска табла.


Дигитални алати

Thinglink (интерактивни садржаји); оnline.fliphtml5 (дигитална поставка радова); bookcreator (дигитална сликовница); pixton (креирање стрипова); storyjumper (аудио представљање лекције у стрипу); scratch и studio.code.org (почетнички кораци у програмирању); jigsawplanet (слагалице); padlet (огласна табла); movie maker (alat za pravljenje filmova); purposegames и wordwall (образовне игрице).


Литература

Џудит Холенвегер, Едина Кромпак : Приручник за наставнике [Електронски извор] : активности за подршку свим ученицима у школи и учионици: УНИЦЕФ, Скопље, 2018
Владимир Пауновић, Скрипта за новинаре електронског часописа за младе; Србија, 2008
Извори са интернета: https://zuov.gov.rs/alati/


Самопроцена часа

Самопроцену сам одрадила путем гугл упитника. Закључила сам следеће: Изузетно сам задовољна мотивисаношћу ученика, степеном знања које су стекли у току рада на пројекту, као и продуктима пројекта и оригиналним решењима. Већих проблема није било. Задовољна сам, јер је пројекат задовољио знатижељу ученика за већим знањем и драго ми је да сам им омогућила бар делић тога.


Оцена ученика

Ученици су самовредновањем показали велики степен задовољства својим ангажовањем у току рада на пројекту, као и сарадњом са вршањацима у групном раду. (Питања: Како сте се осећали у току рада? Како сте сарађивали са друговима? Како сте се сналазили у употреби дигиталних алата?) Своје одговоре послали су путем гугл упитника.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су помагали детету, пратећи његов рад. Учествовали у комуникацији са учитељем све време трајања пројекта.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: Индивидуализација приступа сваком ученику; боља интеракција наставника и ученика; бољи квалитет наставе и већа могућност усвајања градива; употреба мултимедија; стицање знања и вештина у новим веб алатима.
Недостаци: Није било недостатака.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: Подстицање ученика на аналитичко мишљење, синтезу стеченог знања и самосталност у решавању проблема и одлучивању; самостално тражење извора информација; веће интересовање за рад због занимљивијих садржаја; откључани веб алати и е-уџбеници за све.
Недостаци: Слаб интернет код појединих ученика.


Коментар

Иако смо навикли да наше досадашње пројекте радимо у групама, на часовима, да на крају постављамо изложбу наших радова у холу школе, овај пројекат је био другачији. Научили смо да радимо на један нови начин, који је изузетно занимљив. Продукти нашег рада су видљиви и доступни онлајн. Уживали смо у току трајања пројекта. Сигурно ћемо и убудуће један део настави одрађивати преко наше гугл учионице и различитих веб алата, које смо савладали са лакоћом. Схватили смо да је важно развијати кључне компетенције за целоживотно учење.