• ЈПД

#645: „Време” -Тематски дан

Опште информације

  • Наставник:
    Драгана Павловић
  • Назив школе:
    Вељко Дугошевић, Београд (Звездара)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Звездара
  • Предмет:
    Математика, Свет око нас, Српски језик и књижевност, Пројектна настава
  • Одељење:
    2/1
  • Број ђака:
    27
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални, индивидуални

Презентација

Тематски дан -Време.pptx

Корисни линкови

ЛИНК КА PREZI ПРЕЗЕНТАЦИЈИ:
https://prezi.com/p/vwroj8w4qtti/?present=1

ЛИНК КА СТРАНИЦИ НА КОЈОЈ ОБЈАВЉУЈЕМ ДНЕВНЕ АКТИВНОСТИ И РАДОВЕ СВОЈИХ УЧЕНИКА: https://padlet.com/gagaimagine/Bookmarks

ЛИНК КА ЕДУКАТИВНИМ ИГРИЦАМА:https://wordwall.net/sh/resource/2426723
https://wordwall.net/play/2309/548/332

 


Циљ и исходи наставе

Циљ тематског дана је да повезивањем наставних садржаја различитих предмета ученик стекне целовито знање о времену и временским одредницама.
Исходи: Ученици знају временске одреднице (дан, месец и година).Умеју да се сналазе на календару и да примењују стечено знање у решавању задатака.Уочавају промене у природи које настају са сменом годишњих доба. Разликују прошло, садашње и будуће време глагола. Кроз истраживање прошлости уочавају како су се временом мењала превозна средства.


Детаљан опис

Током наставе на даљину за комуникацију са ученицима је коришћена платформа Cisco Webex Meetings. Комуникација у нашој виртуелној учионици је текла као у школи, само што је сада подизање руке или два прста заменило укључивање микрофона. Сви учесници састанка виде и чују једни друге, а нарочито је корисно што могу да виде шта учитељ приказује на екрану свог рачунара. Ученици су се радовали часовима и учењу у новом окружењу. Платформа се показала као одлично средство да учимо лако, али и да развијамо другарство.
У планирању наставе сам уочила да се појам времена прожима кроз неколико наставних предмета и одлучила да осмислим тематски дан помоћу Prezi презентације. Повезала сам садржаје из Математике, Света око нас, Српског језика и Пројектне наставе. Тематски дан „Време“ смо одржали 20. маја. Ученици су се прикључили на заказани састанак. Моја објашњења је пратила презентација. Једноставним кликом на стрелицу у хоризонталној линији презентације отварали су се нови прозори, анимирани филмови, песмице, задаци, игрице. Ученици су могли јасно да уочите како се садржаји повезују и продубљују. Током приказивања презентације комуникација ученик –наставник је била константно присутна. Ученици су након часа могли да поново одгледају презентацију, да реализују задатке за самостални рад и да одиграју едукативну игрицу и квиз који је направљен помоћу Wordwall алата. Успешност у квизу на крају дана је био показатељ да су исходи тематског дана остварени.


Платформе и опрема

Платформа: Cisco Webex Meetings-коришћена за свакодневно држање наставе на даљину.
Средства и опрема: лаптоп, интернет, дигитални алати...


Дигитални алати

-Prezi презентација-Све је смештено на једној површини, а на презентацији постоји могућност помицање и зумирање по површини. Ученици имају јасну слику о структури наставних садржаја, уочавају њихову повезаност.
-Padlet (одељенска страница, зид) –Могућност постављања материјала за самостални рад, приказивање ученичких радова, постављање важних обавештења.
-Wordwall (алат за прављење квизова)


Литература

Пројектна настава у ИКТ окружењу, Младен Вилотијевић, Нада Вилотијевић, Данимир Мандић, Учитељски факултет, Београд, 2018.
Математика 2, уџбеник за други разред основне школе (четврти део); Ива Иванчевић Илић, Сенка Тахировић, „НОВИ ЛОГОС”, Београд, 2019.
Свет око нас 2, уџбеник за други разред основне школе; Љиља Стокановић, Гордана Лукић, Гордана Субаков Симић, „НОВИ ЛОГОС”, Београд, 2019.


Оцена ученика

Cisco Webex платформа нуди могућност да ученици пишу поруке. Након часа ученици су писали своје коментаре о ТЕМАТСКОМ ДАНУ. Најјачи утисак је оставио коментар: „Супер је, можда боље него права учионица...”
Ученици су одиграли квиз и на основу освојених поена могли су да провере колико су научили. Ово је био важан показатељ остварења исхода учења.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Несебична подршка колегиница Невене Манчић, Тање Радуловић и Мире Видаковић по питању размене идеја. Подршка школе и ђачког родитеља Горана Марковића у виду успостављања наставе на даљину помоћу платформе Cisco Webex Meetings.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: Истражујући различите моделе наставе на даљину могу да констатујем да платформе и алати које сам представила доприносе у потпуности реализовање исхода наставе. Присутан је двосмерна комуникација ученик наставник. Наставни садржаји могу да се повежу. Овакав рад доприноси развоју дигиталних компетенција наставника. Потешкоће: могућност прекида интернет сигнала


Предности и потешкоће за ученике

Предности: Комуникација са наставником и другарима живом речју. Ученици након састанка самостално могу да поново погледају презентацију или неки други материјал који шаљем, да одиграју едукативне игрице и тиме развијају дигиталне компетенције. Повезивање садржаја различитих предмета олакшава ученику учење. Јачали смо пријатељство.У времену социјалне дистанце ово је био начин да честитамо једни другима рођендане. Потешкоће: могућност прекида интернет сигнала.


Коментар

Успостављање наставе на даљину услед прекида редовног рада школе за мене је представљало огромно истраживање дигиталних алата и несвакидашње стручно усавршавање.