ЛИНК КА PREZI ПРЕЗЕНТАЦИЈИ:
https://prezi.com/p/vwroj8w4qtti/?present=1
ЛИНК КА СТРАНИЦИ НА КОЈОЈ ОБЈАВЉУЈЕМ ДНЕВНЕ АКТИВНОСТИ И РАДОВЕ СВОЈИХ УЧЕНИКА: https://padlet.com/gagaimagine/Bookmarks
ЛИНК КА ЕДУКАТИВНИМ ИГРИЦАМА:https://wordwall.net/sh/resource/2426723
https://wordwall.net/play/2309/548/332
Циљ тематског дана је да повезивањем наставних садржаја различитих предмета ученик стекне целовито знање о времену и временским одредницама.
Исходи: Ученици знају временске одреднице (дан, месец и година).Умеју да се сналазе на календару и да примењују стечено знање у решавању задатака.Уочавају промене у природи које настају са сменом годишњих доба. Разликују прошло, садашње и будуће време глагола. Кроз истраживање прошлости уочавају како су се временом мењала превозна средства.
Током наставе на даљину за комуникацију са ученицима је коришћена платформа Cisco Webex Meetings. Комуникација у нашој виртуелној учионици је текла као у школи, само што је сада подизање руке или два прста заменило укључивање микрофона. Сви учесници састанка виде и чују једни друге, а нарочито је корисно што могу да виде шта учитељ приказује на екрану свог рачунара. Ученици су се радовали часовима и учењу у новом окружењу. Платформа се показала као одлично средство да учимо лако, али и да развијамо другарство.
У планирању наставе сам уочила да се појам времена прожима кроз неколико наставних предмета и одлучила да осмислим тематски дан помоћу Prezi презентације. Повезала сам садржаје из Математике, Света око нас, Српског језика и Пројектне наставе. Тематски дан „Време“ смо одржали 20. маја. Ученици су се прикључили на заказани састанак. Моја објашњења је пратила презентација. Једноставним кликом на стрелицу у хоризонталној линији презентације отварали су се нови прозори, анимирани филмови, песмице, задаци, игрице. Ученици су могли јасно да уочите како се садржаји повезују и продубљују. Током приказивања презентације комуникација ученик –наставник је била константно присутна. Ученици су након часа могли да поново одгледају презентацију, да реализују задатке за самостални рад и да одиграју едукативну игрицу и квиз који је направљен помоћу Wordwall алата. Успешност у квизу на крају дана је био показатељ да су исходи тематског дана остварени.
Платформа: Cisco Webex Meetings-коришћена за свакодневно држање наставе на даљину.
Средства и опрема: лаптоп, интернет, дигитални алати...
-Prezi презентација-Све је смештено на једној површини, а на презентацији постоји могућност помицање и зумирање по површини. Ученици имају јасну слику о структури наставних садржаја, уочавају њихову повезаност.
-Padlet (одељенска страница, зид) –Могућност постављања материјала за самостални рад, приказивање ученичких радова, постављање важних обавештења.
-Wordwall (алат за прављење квизова)
Пројектна настава у ИКТ окружењу, Младен Вилотијевић, Нада Вилотијевић, Данимир Мандић, Учитељски факултет, Београд, 2018.
Математика 2, уџбеник за други разред основне школе (четврти део); Ива Иванчевић Илић, Сенка Тахировић, „НОВИ ЛОГОС”, Београд, 2019.
Свет око нас 2, уџбеник за други разред основне школе; Љиља Стокановић, Гордана Лукић, Гордана Субаков Симић, „НОВИ ЛОГОС”, Београд, 2019.
Cisco Webex платформа нуди могућност да ученици пишу поруке. Након часа ученици су писали своје коментаре о ТЕМАТСКОМ ДАНУ. Најјачи утисак је оставио коментар: „Супер је, можда боље него права учионица...”
Ученици су одиграли квиз и на основу освојених поена могли су да провере колико су научили. Ово је био важан показатељ остварења исхода учења.
Колега
Несебична подршка колегиница Невене Манчић, Тање Радуловић и Мире Видаковић по питању размене идеја. Подршка школе и ђачког родитеља Горана Марковића у виду успостављања наставе на даљину помоћу платформе Cisco Webex Meetings.
Предности: Истражујући различите моделе наставе на даљину могу да констатујем да платформе и алати које сам представила доприносе у потпуности реализовање исхода наставе. Присутан је двосмерна комуникација ученик наставник. Наставни садржаји могу да се повежу. Овакав рад доприноси развоју дигиталних компетенција наставника. Потешкоће: могућност прекида интернет сигнала
Предности: Комуникација са наставником и другарима живом речју. Ученици након састанка самостално могу да поново погледају презентацију или неки други материјал који шаљем, да одиграју едукативне игрице и тиме развијају дигиталне компетенције. Повезивање садржаја различитих предмета олакшава ученику учење. Јачали смо пријатељство.У времену социјалне дистанце ово је био начин да честитамо једни другима рођендане. Потешкоће: могућност прекида интернет сигнала.
Успостављање наставе на даљину услед прекида редовног рада школе за мене је представљало огромно истраживање дигиталних алата и несвакидашње стручно усавршавање.