• ЈПД

#646: Виртуелни музеј ђака петака

Опште информације

  • Наставник:
    Јелена Ђурић
  • Назив школе:
    Данило Киш, Београд (Вождовац)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Вождовац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    5/2, 5/4, 5/6
  • Број ђака:
    95
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    онлајн

Циљ и исходи наставе

Овај пројекат је замишљен и спроведен као својеврсна симбиоза трију предмета: српског језика, ликовне културе и информатике. Циљ пројекта је био развој информатичке и функционалне писмености, али и развој дигиталних компетенција код деце. По завршетку овог пројекта остварени су врло значајни исходи који се односе на правопис - ученици доследно примењују правописну норму.


Детаљан опис

Замисао о овом пројекту, али у другом облику, јавила се још почетком школске године. Коначна идеја о реализацији пројектне наставе у овом облику јавила ми се пратећи конференцију Дигитално образовање 2020, што је врло значајно поменути, будући да сам се и током ванредног стања стручно усавршавала. Ученици су на почетку пројекта добили јасна упутства шта треба да раде, како да предају рад, колико ће пројекат трајати итд. Сва обавештења и комуникација са ученицима вршила се путем гугл учионице (детаљније у презентацији која је у прилогу). Како би ученици добили идеју, скупила сам постере из пројекта “Негујмо српски језик” и усликала неколико слика са Сизифовим правилима и то проследила преко линка ка гугл диску. У опису пројекта су упознати са два нова дигитална алата, лино таблом и падлетом. На тим страницама су ученици остављали своје коментаре и готове радове. Одзив ученика и интересовање је било веома велико. Будући да смо радили у корелацији са ликовном културом прикључило нам се неколико ученика из друге смене. Током трајања пројекта вршили смо писану комуникацију и све недоумице смо заједнички решавали. По истеку предвиђеног рока, ученичке радове сам поставила у апликацију artsteps. Виртуелни музеј је премијерно отворен за родитеље, наставнике и остале колеге 16. маја - датума предвиђеног за Ноћ музеја.


Платформе и опрема

Гугл учионица, платформа на сајту школе, интернет, рачунар, мобилни телефон, ВР наочаре (нису неопходне).


Дигитални алати

artsteps - апликација за израду виртуелних музеја
Padlet - добар дигитални алат који је добар за интеракцију са ученицама; страница на коју ученици могу да поставе своје радове и коментаре
Linoit - виртуелна огласна табла
Wordart - генератор кључних речи
wordwall - апликација за израду интерактивног садржаја (квизови, игрице и сл.)
Placeit - лого пројекта
storyjumper - e-књига


Литература

Квизови у настави српског језика, група аутора, ИК Клет, Београд
Граматике за 5. разред лиценцираних издавача
Правопис, Матица српска, Нови Сад, 2010.


Самопроцена часа

Самопроцена је извршена у гугл учионици, првобитно на стриму где је 17. 5. постављен линк ка виртуелном музеју. Након тога сам направила четири квиза из области правописа и тако проверила стечено знање током пројекта. https://wordwall.net/resource/2626504
https://wordwall.net/resource/2623855 https://wordwall.net/resource/2625568 https://quizizz.com/join/quiz/5ecf72dcb55ceb001be2d97d/start?from=s


Оцена ученика

Утисци ученика су били веома позитивни. Веома им се свидео изглед музеја, а посебно им је била интересантна шетња музејом уз помоћ ВР наочара. Такође, овде је до изражаја дошао и такмичарски карактер будући да су врло жељно ишчекивали резултате квизова (који су у облику табеларних приказа постављани на стрим учионице).


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Колега Страхиња Симић, наставник ми је био од велике помоћи узимајући у обзир да је овај пројекат рађен у корелацији са ликовном културом (Цртање, сликање и вајање). Од помоћи су ми биле и колеге из стручног актива, будући да смо врло често заједно разјашњавале правописне недоумице.


Предности и потешкоће за наставнике

Одлична организација простора и јасан преглед ученичког рада основне су предности оваквог типа наставе. Жива реч и реална интеракција су оно што ми је у почетку представљало потешкоћу. Предност се такође огледа и у континуираном усавршавању наставника.


Предности и потешкоће за ученике

Позитиван развој дигиталне и функционалне писмености код ученика. Научили су да новинама у свом животу приступају без страха и стрепње да нешто не могу да ураде. Потешкоће су биле присутне на почетку, али смо их врло брзо превазишли.