На путу до знања са древним Египћанима -приказ рада.pdf
https://naputudoznanjasadrevnimegipcanima.blogspot.com/
https://www.youtube.com/watch?v=oXngUX2Y6xc
ЦИЉ: Годишња систематизација градива.
ИСХОДИ:
Ученик:
примењује велико слово у писању назива географских објеката и назива улица,
уме да на основу стиха уочи о којој песми се говори,
уме да осмисли реченицу у којој је тражена реч субјекат/објекат,
уме да пуном реченицом формулише у писаном облику одговор на постављено питање,
уме да израчуна површину правоугаоника и квадрата,
уме да се оријентише на географској карти,
уме да објасни улогу органа у људском телу.
У УВОДНОМ ДЕЛУ ТЕМАТСКОГ ДАНА ученици се упознају са темом дана тако што треба да на онову датих слова погоде о којој држави је реч.
У наставку ученици раде по станицама према следећем редоследу:Кабинет за историју и географију, Мала школа правописа, Мала школа изражавања, Кабинет за математику, Кутак за старе проналаске, Музицирање уз старе Егићане и Кабинет за биологију.
У ЗАВРШНОМ ДЕЛУ ТЕМАТСКОГ ДАНА ученици процењују материајал за рад, а затим добијају повратне информације у вези са одговорима. Од иновативних метода коришћен је интегрисани приступ наставним садржајима применом разноврсних дигиталних алата. Обезбеђено је повезивање са животом, као и напредовање индивидуалним темпом.Активна патриципација ученика обезбеђена је када је у питању договор око времена које ће бити коришћено за рад, као и за достављање домаћих задатака. Ученици су били у улози евалуатора одговора других, али и у улози евалуатора материјала за рад. Добробити овог рада огледају се у комбинацији модерне технологије и савременог рада, као и у измештању наставе из скривених зидова учионице у амбијент који је отворен и за родитеље и друге чланове породице. Креативност се огледа у спајању наизглед неспојивих садржаја са циљем смањивања њихове сувопарности. Обједињеност више различитих алата који рад чине динамичним и занимљивим. Веома лако се, уз поштовање навигације, прелази са једне станице на другу. Све станице, поред тога, садрже јасне циљеве и кратко упутство за рад.
Материјали су обједињени применом Blogspot платформе. Коришћен је лаптоп и мобилни уређај.
Коришћени су следећи дигитални алати:
Thinglink за математику,Storyjumper, Slideshare, Google диск, Google презентација, Tour Builder, Кahoot, алати за снимање видео-лекције и Google упитник. За контакт користи се Viber и Google Meеt платформа.
Јовичић, З. (2019): Интегративна настава 1-Примери организације у првом разреду основне школе, Београд, Едука
Филиповић, А. (2019): Интегративна настава 2-Примери организације у другом разреду основне школе, Београд, Едука
Интегрисани приступ завршној систематизацији градива путем прављења паралеле са Египтом и староегипатском цивилизацијом је материјал који из угла самопроцене задољава све постављене критеријуме (видети презентацију).Упутства ученицима су била јасна, а добро је распоређено време и за појединачне активности. Задаци у оквиру станица су свеобухватни и добро формулисани са јасно истакнутим захтевима.
Ученици воле овакав начин рада, а нарочито воле Kahoot квиз. Тематика о старом Египту им је мање позната, али их то не спречава да са мотивацијом приступе изради задатака. Реч наставника у оквиру видео-лекције доприноси остваривању боље комуникације, чиме се ублажава недостатак живе речи.
Родитеља
Укључивање РОДИТЕЉА и осталих чланова породице у процес учења у виду пружања техничке и помоћи око учења, у већој или мањој мери доприноси ублажавању недостатака наставе на даљину. Подршка примљена од стране ПРЕДАВАЧА НА ВЕБИНАРИМА и конференцијама допринела је оснаживању дигиталних компетенција.
Предности:
• Спој модерне технологије и традиционалног рада,
• Допринос креирању савремених наставних средстава,
• Развијање дигиталних компетенција ученика,
• Родитељима је пружена могућност да се активно укључе у процес учења, стичући на тај начин увид у методе и технике мог рада, као и начина оцењивања;
• Оснаживање дигиталних компетенција наставника...
Недостаци:
Теже је креирати овакав материјал, потребна је темељнија припрема за контакт са ученицима.
Ученици су мотивисани за рад, оснажују своје дигиталне компетенције, схватају да се интернет може користити и у едукативне сврхе
Недостаци: због непоседовања властитих уређаја било је теже уклопити термин за заједнички рад.
Огроман труд који сам уложила за израду материјала за само 3 ученика у комбинованом одељењу говори да међу просветарима још има оних који верују у мале, сеоске школе.Од оних сам учитеља који не раде за плату, а од учитељске плате живе!