• ЈПД

#650: Трагови историје у књижевним делима - еТwinning пројекат

Опште информације

  • Наставник:
    Гордана Милачић
  • Назив школе:
    Свети Сава, Крагујевац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Крагујевац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    VII2
  • Број ђака:
    19 из моје школе 85 (укупно)
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Магија је у рукама наставника.pdf

Корисни линкови

https://joom.ag/JZ4C - Електронска књига
https://sway.office.com/aA0v0l4wHy8kptpS?ref=Link - Зборник радова
https://sway.office.com/6IyvZGNWvdfx3Uo6?ref=Link - Зборник радова
https://sway.office.com/knr5FIEi08nGm1Gm?accessible=true - Евалуација, форум...
https://drive.google.com/file/d/12xVJiz3K7dKorCgzMUrRjGmxqHJuOeK4/view
- Суђење Дмитру Јакшићу

 


Циљ и исходи наставе

Упознавање и разумевање националне и светске културно-историјске баштине (развијање компетенције за одговоран живот у демократском друштву), развијање комуникације, дигиталних компетенција, критичког и дивергентног мишљења
Ученик ће по завршетку пројекта бити у стању
да разуме књижевно дело у контексту историјског тренутка, идентификује и решава проблем, сагледа проблем из различитих углова, разликује чињенице од мишљења, вреднује поступке ликова и аргументовано износи своје ставове.


Детаљан опис

Пројекат Трагови историје у књижевним делима  укључује културолошке и креативне аспекте наставе. То је еТwinning  пројекат који је реализован у сарадњи са партнерским школама из Ниша, Београда, Куле, Крушевца и Загорја (Словенија).
Идеја је да се књижевна дела која се обрађују, сагледају дубље, са више аспеката, историјског, културолошког, психолошког, етичког, социјалног,  у културном и књижевном контексту (у времену настанка и у актуелном времену). После упознавања и представљања  на Падлету,  формирани су мешовити тимови који ће радити на заједничким задацима и  на Твинспејсу заједнички уређивати блог страницу. Ученици су се опредељивали за активности према личним афинитетима. Могли су да бирају да ли ће писати критички приказ, песму, причу  или есеј, да ли ће радити интервју са неким ликом, писати писмо лику,  правити стрип, илустровати ликове, сагледати проблем из различитих перспектива, правити квиз или игрицу, трејлер или ТВ дуел, упоредити време у ком је лик живео са садашњим временом, гледати данашње време из перспективе књижевног лика, сагледавати проблем кроз време...Тако су се спонтано формирали тимови са истим или сличним интересовањима, а многи су били чланови више тимова.
Књижевна дела смо класификовали према историјском периоду, дела са тематиком из Првог светског рата, Другог светског рата, Средњег века. Свака блог страница имала је и свој Форум на ком су ученици расправљали о радовима и коментарисали их. 


Платформе и опрема


Настава се одвијала на Твинспејсу ( еТwinning платформа) и Гугл учионици.

Опрема: телефон и лаптоп


Дигитални алати

У Гугл учионици су ученици упознати са начином рада, договарали се унутар одељењског тима, а на Твинспејсу су стварали  у оквиру свог мешовитог тима. У оквиру Твинспејса користили су причаоницу,  блог странице, форум.
Гугл мит - онлајн час
Џумаг - електронска књига
Свеј - зборници радова
Ворлдвол - квизови и игрице


Литература

Вебциклопедија

Дивергентно мишљење у процесу временога одгоја и образовања - Сандра Кадум


Самопроцена часа

Анализирала сам снаге, слабости, могућности и опасности за сагледавање стања и планирање будућих пројеката.
Снага је у заједништву, идејама, тимском раду, мотивацији. Слабости лоша временска динамика планираних активности, неукљученост свих ученика у све активности. Високо мотивисани наставници и ученици су највећа снага.


Оцена ученика

Ученици су током пројекта више пута процењивали рад, решавали смо у ходу проблеме на које смо наилазили. На крају је урађена процена преко Гугл упитника и резултати се налазе међу фотографијама на Свеју https://sway.office.com/knr5FIEi08nGm1Gm?ref=Link
Допада им се пројектна настава, слобода коју им она пружа, рад са вршњацима из других средина, рад у новим алатима, учење кроз игру...


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Без подршке и одличне сарадње пројектних партнера овакав пројекат не би био могућ. Заједно смо планирали активности, спроводили планиране активности, мотивисали ученике, договарали се, учили једни од других и тако деци дали пример добре сарадње и тимског рада.


Предности и потешкоће за наставнике

Уколико се одаберу прави алати, потешкоћа готово да нема. Предности су огромне, првенствено се огледају у великој дигиталној солидарности. Многе ствари које су до сада биле недоступне већем броју људи, одједном су постале доступне. Бесплатни алати, отвориле су се платформе за учење, виртуелни обиласци, размена искустава и наставних средстава...


Предности и потешкоће за ученике

Ученици су изашли из уских оквира своје учионице, имали су могућност да раде заједно  на истим задацима  са својим вршњацима из  других школа,  других градова, да размењују искуства и ставове у потпуно безбедном окружењу. Тако су развијали критичко мишљење, комуникацију, сарадњу, дигиталне компетенције и из пројекта и целе ситуације изашли снажнији за једно ново искуство.


Коментар

На почетку школске године родитељи свих ученика су дали сагласност да се њихова имена и фотографије могу објављивати у активностима које спроводи школа у образовне сврхе.