• ЈПД

#651: Кувајмо заједно - најбоље се учи у кухињи

Опште информације

  • Наставник:
    Вијера Томан
  • Назив школе:
    Млада поколења, Ковачица
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ковачица
  • Предмет:
    Српски као нематерњи језик
  • Одељење:
    1 i 2
  • Број ђака:
    39
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Рад у пару

Презентација

Kuvajmo zajedno 1.razred.pptx

YouTube

Корисни линкови

https://youtu.be/mDpA8Wcejug


Циљ и исходи наставе

Циљ часа- Оспособљавае ученика за усмену комуникацију на теме везане за храну и пиће. Исходи
– Презентује свој пројекат ;
– разуме и вербално користи предвиђени лексички
фонд;
– именује предмете и бића из блиског окружења;
-Разуме и вербално користи предвиђени лексички фонд.
– користи основне изразе за представљање, поздрављање и захваљивање у складу са ситуацијом;
Реализовати пројекат са мамом, или баком, појести продукт и известити учитељицу о свему.




Детаљан опис

Кувајмо заједно- пројектна настава
Уводни део
- Дат је план часа-шта ћемо радити у току ова два часа.
Истакнуте су кључне речи, које треба савладати и користити у реченицама.
Погледати са мамом презентацију, одгледати ЈУТУБ снимак,прионути на реализацију једног од четири понуђена задатка.
Главни део часа Обрада теме и представљање пројектних задатака
Представљена су јела националне кухиње бољевачких Словака , , представљен је и дефинисан пост у смислу календара и начина исхране,
представљене су добробити ових једноставних јела , колико су здрава.

Завршни део часа :задавање задатака и упутство о начину испоруке урађених задатака.

Сложеност задатака је дата на 4 нивоа.Почев од нацртати до испећи, или умутити и усмено презентовати.
У презентацији се представити, испричати шта је урађено, описати своје утиске, приказат свој продукт ,или нацртати онај који си одабрао да ти се највише свиђа.




Платформе и опрема

ЈУТУБ снимак, Вибер група ,сопствени мобилни телефон, сопствени лаптоп, сопствена кухиња и намирнице потребне за израду пројекта.


Дигитални алати

Power Point презентација,ЈУТУБ ,Вибер,Месенџер,Ват сап,
У креирану презентацију сам поставила линк који води ка ЈУТУБ снимку везаном за час.
У Вибер групи са родитељима сам поставила презентацију.
Родитељи су слали радове деце путем Вибер-а, Месенџера, Ватс апа.
Своје одговоре, коментаре, подстреке, похвале, исправке изговора итд.сам слала најчешће у аудио порукама испод ученичког задатка.


Литература

Уџбеник издавачке куће Клет, аутор Соња Аџић
,уџбеник за 1.разред основне школе.
Маша и Раша
Српски као нематерњи језик
План и програм за 1.разред добијен уз уџбеник.
Циљ и исходи за први разред Педагошки завод Војводине


Самопроцена часа

Користила сам евалуациони лист за наставнике, за процену наставног огледног часа како бих се руководила датим критеријумима.


Оцена ученика

Анкета школе о настави на даљину је спроведена и о часовима српског као нематерњег језика.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

-Сарадња родитеља, њихова преданост у раду, њихова ревност у достављању ученичких радова, посвећеност сваком задатку , изјаве захвалности , подршке и похвале које су ми слали у мејловима, усменим , или писаним порукама.


Предности и потешкоће за наставнике

Час се може погледати више пута , јер је насниман , стога се може понављати уколико је нешто нејасно.
Наставници реализују своје пројекте у безбедном окружењу, веома активно сарађују са једним од родитеља.Надовезана је много ближа узајамна сарадња наставника и родитеља.Родитељ врши већи надзор над радом свог детета те је и дете умногоме успешније.Добијамо срећне наставнике, срећне родитеље и срећну децу.
Вратили смо углед учитељско звању.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици несметано раде, у безбедном окружењу, њихови наступи ,одговори су сигурнији , него када наступају у учионици пред другарима.
Продукти рада су креативнији , упркос томе што користе своје ресурсе.Исказују максимално своју креативност, неспутано и без преписивања у туђи рад.
ПОтешкоће су у опремљености, која је индивидуална и услед које је одређени број ученика било у проблему, јер су троје основношколаца користила један кућни рачунар...


Коментар

Настава на даљину ми се допала управо из разлоге које сам навела у предходним рубрикама.
Почев од РОРШ-а (Разговори о реформи школства) када смо ми учитељи рекли да желимо повратак учитељског достојанства и угледа, ја сам све време учесница бројних пројеката , обука, реформи, примера добре учитељске праксе , али никада као сада нисам имала прилику да једноставно својим радом успем (колико је то у мојој моћи) да утичем на повратак угледа учитељском звању .Јако ми је драго што сам то доживела.