Циљ часа- Оспособљавае ученика за усмену комуникацију на теме везане за храну и пиће. Исходи
– Презентује свој пројекат ;
– разуме и вербално користи предвиђени лексички
фонд;
– именује предмете и бића из блиског окружења;
-Разуме и вербално користи предвиђени лексички фонд.
– користи основне изразе за представљање, поздрављање и захваљивање у складу са ситуацијом;
Реализовати пројекат са мамом, или баком, појести продукт и известити учитељицу о свему.
Кувајмо заједно- пројектна настава
Уводни део
- Дат је план часа-шта ћемо радити у току ова два часа.
Истакнуте су кључне речи, које треба савладати и користити у реченицама.
Погледати са мамом презентацију, одгледати ЈУТУБ снимак,прионути на реализацију једног од четири понуђена задатка.
Главни део часа Обрада теме и представљање пројектних задатака
Представљена су јела националне кухиње бољевачких Словака , , представљен је и дефинисан пост у смислу календара и начина исхране,
представљене су добробити ових једноставних јела , колико су здрава.
Завршни део часа :задавање задатака и упутство о начину испоруке урађених задатака.
Сложеност задатака је дата на 4 нивоа.Почев од нацртати до испећи, или умутити и усмено презентовати.
У презентацији се представити, испричати шта је урађено, описати своје утиске, приказат свој продукт ,или нацртати онај који си одабрао да ти се највише свиђа.
ЈУТУБ снимак, Вибер група ,сопствени мобилни телефон, сопствени лаптоп, сопствена кухиња и намирнице потребне за израду пројекта.
Power Point презентација,ЈУТУБ ,Вибер,Месенџер,Ват сап,
У креирану презентацију сам поставила линк који води ка ЈУТУБ снимку везаном за час.
У Вибер групи са родитељима сам поставила презентацију.
Родитељи су слали радове деце путем Вибер-а, Месенџера, Ватс апа.
Своје одговоре, коментаре, подстреке, похвале, исправке изговора итд.сам слала најчешће у аудио порукама испод ученичког задатка.
Уџбеник издавачке куће Клет, аутор Соња Аџић
,уџбеник за 1.разред основне школе.
Маша и Раша
Српски као нематерњи језик
План и програм за 1.разред добијен уз уџбеник.
Циљ и исходи за први разред Педагошки завод Војводине
Користила сам евалуациони лист за наставнике, за процену наставног огледног часа како бих се руководила датим критеријумима.
Анкета школе о настави на даљину је спроведена и о часовима српског као нематерњег језика.
Родитеља
-Сарадња родитеља, њихова преданост у раду, њихова ревност у достављању ученичких радова, посвећеност сваком задатку , изјаве захвалности , подршке и похвале које су ми слали у мејловима, усменим , или писаним порукама.
Час се може погледати више пута , јер је насниман , стога се може понављати уколико је нешто нејасно.
Наставници реализују своје пројекте у безбедном окружењу, веома активно сарађују са једним од родитеља.Надовезана је много ближа узајамна сарадња наставника и родитеља.Родитељ врши већи надзор над радом свог детета те је и дете умногоме успешније.Добијамо срећне наставнике, срећне родитеље и срећну децу.
Вратили смо углед учитељско звању.
Ученици несметано раде, у безбедном окружењу, њихови наступи ,одговори су сигурнији , него када наступају у учионици пред другарима.
Продукти рада су креативнији , упркос томе што користе своје ресурсе.Исказују максимално своју креативност, неспутано и без преписивања у туђи рад.
ПОтешкоће су у опремљености, која је индивидуална и услед које је одређени број ученика било у проблему, јер су троје основношколаца користила један кућни рачунар...
Настава на даљину ми се допала управо из разлоге које сам навела у предходним рубрикама.
Почев од РОРШ-а (Разговори о реформи школства) када смо ми учитељи рекли да желимо повратак учитељског достојанства и угледа, ја сам све време учесница бројних пројеката , обука, реформи, примера добре учитељске праксе , али никада као сада нисам имала прилику да једноставно својим радом успем (колико је то у мојој моћи) да утичем на повратак угледа учитељском звању .Јако ми је драго што сам то доживела.